
Ono se to nezdá, ale čas skutečně letí jako voda. Příští školní rok přinese našemu mladému gymnáziu již čtyři kompletní ročníky gymnaziálního vzdělávání v Novém Boru.
O tom, jak se žije gymnazistům této mladé instituce, by nejlépe mohli vyprávět oni sami. O všech těch kurzech, úspěšně obsazených soutěžích, olympiádách, projektových dnech, exkurzích, zájezdech a školních výletech by se jim určitě mluvilo lépe než o každodenních studijních povinnostech.
Pro nás, pro pedagogy, jsou v první řadě důležité výstupy našeho snažení. Výsledky jazykového vzdělávání na Gymnáziu v Novém Boru byly k našemu velkému uspokojení hodnoceny velmi kladně již v průběhu komplexní inspekce ČŠI zaměřené na hodnocení gymnaziálního vzdělávání, která na naší škole proběhla během prosince roku 2009. Tým inspektorů vysoce hodnotil rozvoj všech jazykových dovedností podle požadované úrovně Společného evropského referenčního rámce, práci s interaktivními tabulemi, skupinové vyučování, střídání vzdělávacích aktivit a promyšlený výběr didaktických metod s dostatkem prostoru se ve výuce aktivně projevit. Tento trend dále pokračuje, jak dokazují výsledky testů SCIO, kdy si tři naše gymnaziální třídy G1, G2 a G3 vyzkoušely v testovacím programu Příprava na státní maturitu 2010/2011maturitní testyz angličtiny. Přestože první maturitní ročník bude na našem gymnáziu skládat zkoušku dospělosti až v příštím školním roce 2011/2012, již nyní by všichni žáci našeho 3. ročníku kromě jednoho uspěli u státní maturity, ve 2. ročníku je to 88% a žáci prvního ročníku (!) dosáhli 83% úspěšnosti. Jistě se sluší na tomto místě poděkovat i základním školám v Novém Boru a okolních obcích, odkud převážně naši žáci jsou, za jejich jazykovou vybavenost již z tohoto stupně vzdělání.
PaedDr. Ilona Jindrová
ředitelka Gymnázia Nový Bor