Americký prezident John F. Kennedy kdysi ohromil svět nápadem založit Mírové sbory a řekl: „Neptejte se, co může udělat vaše země pro vás, ptejte se, co můžete vy udělat pro ni.“
My, první signatáři tohoto manifestu chceme dát hlas evropské občanské společnosti. Žádáme proto Evropskou komisi i národní vlády, Evropský parlament i národní parlamenty, aby vytvořily Evropu aktivních občanů a aby vytvořily finanční i právní podmínky pro Rok dobrovolníků Evropy pro všechny – jako protiklad vůči modelu Evropy shora, vůči Evropě elit a technokratů, jež zatím převládá na principu nevyslovené zásady: stvoříme evropského občana a když to nepůjde jinak, i proti jeho vůli. A právě na této zásadě může Evropa ztroskotat. Národní demokracie je třeba evropsky zdemokratizovat a Evropu tímto způsobem založit znovu. Podle motta: Neptej se, co může Evropa udělat pro tebe, ptej se, co můžeš ty udělat pro Evropu.
http://manifest-europa.eu/allgemein/wir-sind-europa?lang=cz
Zde je celý text manifestu a seznam signatářů - nejen celebrit, ale i "obyčejných" Evropanů. Můžete se taky připojit.
- Pro psaní komentářů se přihlašte
Komentáře
Re: My jsme Evropa!
7. Květen 2012 - 18:28 | Of the Moon
To je pohádka o tom,jak chudák do ještě větší nouze přišel!
NahoruRe: My jsme Evropa!
7. Květen 2012 - 18:53 | Šťoural
Křičím s nadšením a jiskrou v oku: "Nebuďme jen Češi, nebuďme jen Evropani, nebuďme jen Pozemšťané, buďme Vesmířani!"
NahoruRe: My jsme Evropa!
7. Květen 2012 - 19:10 | Of the Moon
Uff: Snad ne dokonce i Ještěři :-))
NahoruRe: My jsme Evropa!
7. Květen 2012 - 19:17 | Šťoural
Aha, na ty jsem zapomněl. Ale když se to vezme kolem a kolem, někteří moji sousedé jsou také pěkní paznechti. Což se zase o veliteli invazní flotily říci nedá.
NahoruRe: My jsme Evropa!
7. Květen 2012 - 20:21 | moldavit
Ty už s tim taky přestaň
NahoruRe: My jsme Evropa!
7. Květen 2012 - 20:30 | Of the Moon
Taky se mi stalo,že mi někdo řekl - Chlastáš jak disident! Jsou snad i mezi Dány nějací disidentí?
NahoruVelitel invazní flotily má starosti.Jeho konkurent se odevzdal lidem a náboje taky docházejí.Zázvoru přibývá.Jsem už v polovině třetího dílu.
Re: My jsme Evropa!
7. Květen 2012 - 21:17 | Šťoural
Že by nejvíc chlastali dánští disidenti? Těžko říci, ono se to také povídalo o carských důstojnících a o Kalouskovi.
Polovina třetího dílu? Už tam bylo o krásných přítulných Tahiťankách? Také fór ze života.
NahoruRe: My jsme Evropa!
7. Květen 2012 - 21:27 | Of the Moon
Tak se k tomu snad dnes večer dopracuju,pokud mě nebude rušit manželka.
NahoruRe: My jsme Evropa!
7. Květen 2012 - 22:00 | Šťoural
Evropa aktivních občanů? To samo o sobě už žádnou další myšlenku nepotřebuje, jde o to, že si zaplatíme někoho, kdo bude posuzovat, jak jsme aktivní podle jeho gusta. Jako by jich už nebylo heurékom!
NahoruRe: My jsme Evropa!
8. Květen 2012 - 0:18 | Radosta
Také jsem si přečetl manifest a více než vzletné fráze mě zaujala jména jeho iniciátorů a dalších signatářů. Mnozí eurofanatiční intelektuálové, kteří ještě nedávno zuřivě šířili ideologii Evropské unie a nepřipouštěli diskuzi o alternativách chtějí najednou zachraňovat Evropu a dokonce vyzývají k založení nové Evropy a žádají národní vlády a národní parlamenty o poskytnutí finančního příspěvku.
NahoruZa všechny hovoří jméno iniciátora manifestu, marxisty Daniela Cohna-Bendita, který s arogancí jemu vlastní poměrně nedávno napadal představitele ČR za neochotu podepsat Lisabonskou smlouvu a nyní v němčině šíří text pod názvem "My jsme Evropa!".
Re: My jsme Evropa!
8. Květen 2012 - 7:08 | Šťoural
Jestlipak drobečkům nejde o korýtka?
NahoruRe: My jsme Evropa!
8. Květen 2012 - 10:38 | Of the Moon
O korýtka v žádném případě. Ale o pořádná koryta ano.
NahoruRe: My jsme Evropa!
9. Květen 2012 - 23:08 | Radosta
Tak po předpisech likvidujících domácí zabíjačky tu máme nové požadavky EU na chlívky pro prasata. V duchu hesla "Tradice Vám brzy zhatí naši eurovepři boubelatí".
NahoruChtělo by se to signatářů manifestu zeptat: A čo vy si predstavujete pod takým slovom absurdný?
Re: My jsme Evropa!
10. Květen 2012 - 8:56 | moldavit
Bohužel takových zaručených zpráv jsem slyšel od odpůrců EU hodně.Naposledy stály vajíčka kvůli zlé EU 6Kč,protože zakázala v slepičích koncentrácích pěstovat na 2 m2 místo 32 slepic jen 25 a dokonce přikázala takovou vymoženost jako bidýlko na odpočinek.Kupodivu v Německu to s cenami nic neudělalo.
NahoruMůžete být konkrétní,o jakou směrnici se jedná?Jistě díky ni bude stát vepřové dvakrát tolik.Ale jenom u nás.
Re: My jsme Evropa!
10. Květen 2012 - 12:23 | moldavit
Co je na tom špatného?
Nahoru1. V části stavby, ve které jsou chována prasata, nesmí být překročena hladina nepřetržitého hluku 85 dB. Je třeba se vyhnout stálému nebo náhlému hluku.
2. Prasata musejí být chována v prostředí s intenzitou světla alespoň 40 luxů po dobu
minimálně osmi hodin denně.
3. Ustájení pro prasata musí být vybudováno takovým způsobem, aby každé prase mohlo:
– mít přístup do prostoru, který je fyzicky a tepelně pohodlný, vybavený řádným odtokem a čistý,
který umožňuje všem zvířatům současně polohu vleže,
– bez omezení uléhat, odpočívat a vstávat,
– vidět na jiná prasata; avšak u prasnic a prasniček nemusí být tato podmínka splněna v týdnu před
očekávaným porodem a v jeho průběhu mohou být prasnice a prasničky ustájeny mimo pohled zvířat stejného druhu
Re: My jsme Evropa!
10. Květen 2012 - 13:35 | Of the Moon
Ale tohle všechno poslanci mají.Ve sněmovně je to striktně dodržováno.
NahoruRe: My jsme Evropa!
10. Květen 2012 - 14:21 | Radosta
Máte pravdu Růženíne, i u prasat je nutné dbát o jejich libido. Jen jsem zvědav, s čím přijde Brusel nyní. Kozy? Králíci? Nebo kapři?
NahoruRe: My jsme Evropa!
10. Květen 2012 - 16:19 | Jan Tichý
...Nesmíme připustit, aby vzniklo „hnutí zuřivosti“ občanů proti Evropě bez občanů a aby se Evropa stala jeho obětí, aby se stala obrazem nepřítele. Evropa nemůže fungovat bez angažovaných Evropanů a Evropané ji nemůžou vytvořit, pokud nebudou sdílet ducha svobody.
Praxe Roku dobrovolníků Evropy, jež přesahuje národní, etnické i náboženské hranice, nemá mít funkci fíkového listu zakrývajícího politická selhání. Má spíše otevírat prostor pro tvořivost. Rok
dobrovolníků Evropy pro všechny je tedy zakládajícím aktem evropské občanské společnosti...
A co je na slavném výroku JFK nesrozumitelného? To je přece úplný opak než jen řvát a nadávat na ulicích, po hospodách nebo na internetu. Mám dojem, jako byste četli úplně jinej text, o slepicích ani o prasatech přece manifest není, je o nás :o))
Alana zaráží jediné jméno, které ale rozhodně "nehovoří za všechny". Asi přehlédl signatáře, kterých si váží celá vzdělaná Evropa: Bauman, Esterhazy, Giddens, Habermas, Kertesz, Michnik, Müllerová... to abych jmenoval jen filozofy, vědce, spisovatele a publicisty, co se pohodlně uživí sami. Ty řeči o korytech placených z EU jsou úplnej nesmysl.
NahoruRe: My jsme Evropa!
10. Květen 2012 - 17:30 | moldavit
I kdž přijde EU s králíky,kozami nebo kapry Alane,bude to vždy stejné .Jedni toho využijí na posílení českého nacionalismu spoléhajíc na to,že lenošící Čech si tu směrnici nenajde a nepřečte.Radši uvěří ochotně tomu,co zlého se o EU doví.Další toho umně využijí ke svému obohacení,kvůli zlé EU musí chudáci zdražit. Jen k těm prasatum a nutným úpravám jejich chlívku.
Nahoru....před porodem jsou prasnice převáděny do porodních klecí, zde zůstávají asi 3 týdny, kdy jsou jim odebrána selata . V porodní kleci s roštovou podlahou se prasnice nemůže otočit, ani jinak pohybovat, selata jsou oddělena v druhé části kotce, a v tomto prostoru se mohou volně pohybovat.
Změna!
...používána tzv. obohacená porodní klec, která prasnici umožní se otočit v jednom směru, a selata zde mají větší prostor, porodní klec je vystlána slaměnou podestýlkou.
Čeští chovatelé již hlásí,že díky tomuto opatření musí zdražit vepřové o
20%!
Mnohá zvířata jsme si domestifikovali na chov pro náš užitek.Aspoň minimum bychom jim měli vrátit etikou chovu.Ta jde ale úplně stranou.Hlavně naše peněženka,zisk a politické cíle.
Re: My jsme Evropa!
10. Květen 2012 - 17:50 | moldavit
Daniel Kohn -Bendit.Řekněme na rovinu urazil prezidenta Klause a to hlavně tím,že se ho zeptal na jeho styky s Declanem Ganleym.
NahoruNemusím připomínat,odkud vítr fouká a jak Ganley vydělal ohromné jmění za soukromého!!! podnikání ještě v SSSR a provázanost obou na KGB/Klausův vzor,který kopíruje-Koercher/
Klaus se rozčílil natolik,že se ztratil oficiální zápis z jednání.Takže dnes může tvrdit klidně,kdo co řekl a neřekl.
Re: My jsme Evropa!
10. Květen 2012 - 22:28 | Of the Moon
Pochybuju :-))
NahoruRe: My jsme Evropa!
11. Květen 2012 - 8:26 | moldavit
Pane Milane,nikde jsem nepsal,že mne něco oslovilo,tomu tematu jsem se nevěnoval.Věnoval jsem se tomu,že se-i zde-manipuluje fakty jenom proto,aby se EU neoprávněně očernila.EU jistě není dokonalá,bují byrokratismem.Ale mám takový pocit,že to hlavní,co představuje je jaksi v Čechách opomíjeno.Mnozí asi touží po hranicemi uzavřených ,nacionálních státech,kde vládnou státotvorné národy,které si do toho nenechají mluvit vnějším nepřítelem.Že to vedlo ke dvěma strašlivým válkám a jedné studené,která málem přerostla v třetí,se jaksi zapomíná.
NahoruTaké to,že žijeme v globalizovaném světě,kde moc se prosazuje díky silným ekonomikám,jde jaksi stranou.
Co je důležité pro nás.Možnost strašení novým vnějším nepřítelem EU,která ničí český národ milující zabíjačky.Nařídila jediné-před podříznutím omráčit prase,protože na Balkáně se tomu tak nedělo.A zabíjačku má provádět osoba OBEZNALÁ.Což nechala v kompetenci národních států.
/materialy europoslance Březiny/.
Opravdu hrozné
Re: My jsme Evropa!
11. Květen 2012 - 11:10 | Jan Tichý
Dobrá, kolego Zahradníku. O mírové Evropě (kromě tragické Jugoslávie ovšem!) píše Růženín.
Už v době referenda o vstupu mě zarážel malý český hokynářský přístup: co nejvíc z EU dostat, ale aby nás to co nejmíň stálo (viz Bártův „Květoslav“; to není ostuda EU, ale naše).
Evropa je v krizi, ale vynucovat si změnu vlády a nesplnitelné sociální jistoty řvaním na náměstí je cesta do pekel. Někteří historici upozorňují, že náš dnešek začíná nepříjemně připomínat pomnichovskou tzv. druhou republiku, kdy bylo v módě odsuzovat šmahem dosavadní ČSR i TGM, a kdy například anonymní hulváti uštvali Karla Čapka.
Autoři manifestu požadují na vedení EU i od národních vlád zajištění organizačních a finančních předpokladů pro Rok dobrovolníků Evropy (hlavně mládeže) jako projekt tvořivé občanské společnosti, který by přesáhl národní, etnické i náboženské hranice (akce podobná Kennedyho Mírovým sborům – viz internet).
Jsem taky pro. Na odkazované stránce je zatím 9 jazykových verzí manifestu a podpisy ze všech koutů Evropy přibývají. „Národní demokracie je třeba evropsky zdemokratizovat a Evropu tímto způsobem založit znovu. Podle motta: Neptej se, co může Evropa udělat pro tebe, ptej se, co můžeš ty udělat pro Evropu.“
P.S. pro MZ: Co to povídáte - za své peníze si přece můžeme postavit cokoli!
NahoruRe: My jsme Evropa!
11. Květen 2012 - 13:06 | moldavit
Pane Milane.Myslím,že ten příspěvek je o neznalosti ,proč je EU.Do našeho rozpočtu,jeho určení ,nám nikdo nemluví.
NahoruZe společného,kam přispívá hlavně západ,je velice zjednodušeně řečeno,financováno to společné.Tedy co má význam nadnárodní.Příklady-kulturní dědictví,vzdělanost,turistika,odpadní vody/naše sr... tečou do Německa/,turismus,páteřní dopravní infrastruktura ,rozvoj ekonomiky,pomoc zaostalým oblastem.atd.
Bohužel naši korytáři si to tradičně vysvětlili jako zdroj obohacení své kapsy.Dnes ráno jsem v radiu zaslechl ,že za doporučení projektu ke schválení si pozavírané Severozápadní vedení nechalo vyplácet 10% bokem.Divíte se,že vedení EU bere nyní každý projekt z ČR jako podezřelý?A při sebemenším pochybení ho vrací?
Je to jen naše ostuda.
Re: My jsme Evropa!
11. Květen 2012 - 13:15 | Radosta
Páteřní dopravní infrastruktura, rozvoj ekonomiky, pomoc zaostalým oblastem?
NahoruMohl byste uvést konkrétní příklady?
Re: My jsme Evropa!
11. Květen 2012 - 19:43 | moldavit
Konkrétně
Nahoru1.V rámci Operačního programu Doprava je to 9mld.na hlavní koridory železnice a dálnice.
2.Rozvoj podnikání ,konkrétně pro letošek zde
http://www.dotacni.info/tag/dotace-na-rozvoj-podnikani/
3.Zaostalé oblasti jsou především příhraniční-Proto byly vytvářeny Euroregiony,které mohly čerpat jako první..citace...Právě z toho důvodu, že se často jedná o dříve silně zaostalé oblasti, mají euroregiony právo na rozsáhlé dotace z fondů Evropské unie. Hlavním předpokladem pro podporu z unijních peněz je přitom určitá organizační struktura přeshraniční spolupráce....více
http://ec.europa.eu/ceskarepublika/cr_eu/euroregions/index_cs.htm
Re: My jsme Evropa!
11. Květen 2012 - 23:14 | moldavit
Jenom jedno Milane.Je to o vizi.Obecní zastupitelstvo je zvoleno na čtyři roky.Každý toho naslibuje,chce to splnit a po nás děj se vůle boží.
NahoruNeber to jako vychloubání,ale jako starosta jsem věděl,že budou dotace,spoluúčasti,potřeba mít připravené projekty.To věděli všichni.Ale po mém starostování.
Prosadil jsem/a dost tvrdě/,že to bude prioritou.Byly to nepříjemné hádky,kdy mi bylo vyčítáno,že sedíme na penězích a přitom je potřebné......
Nakonec mohu být spokojen.Díky tomu,že byl přebytek hospodaření 30mil/i díky panu Hanzlíčkovi/ a šikovnému místostarostovi Švehlovi přišly do Cvikova stamiliony.Prostě byli jsme připraveni a byli schopní lidé toho využít.
A k tomu roubování.V Euroregionu jde skutečně především o projekty,z nichž mají profit všichni.Možná jsi si všiml těch eurovlajek u "dálnice" na Liberec.Nyní se buduje připojení na Hrádek.To spojení na Liberec a Prahu využijí všichni.
Re: My jsme Evropa!
11. Květen 2012 - 23:07 | moldavit
Teď jsem se díval na Okamura-Kraus.Okamura to žekl naprosto přesně.Pokud nezvednem pr...,nebudem se angažovat,nepůjdem do toho,tak to za nás nikdo nevyřeší.Doporučuji si to přehrát.
NahoruRe: My jsme Evropa!
12. Květen 2012 - 15:43 | Jan Tichý
Výzva volá po iniciativě zdola, proto je předčasné chtít popisovat konečný výsledek.
Záleží přece na tom, v kterých oblastech nabídnou dobrovolníci pomoc. V péči o seniory, bezdomovce, narkomany? Rekvalifikační kurzy pro nezaměstnané? Sportovní a kulturní aktivity dětí a mládeže ve volném čase? Letní tábory? Jazykové a jiné kurzy? Doučování dětí ze sociálně slabých rodin? Asistence zdravotně postiženým školákům? Apod.
Záleží taky na jednotlivých vládách i regionech, které aktivity budou požadovat přednostně.
Znova připomínám inspiraci – americké PeaceCorps, zaměřené ovšem na rozvojové země:
Nahoruhttp://www.americkecentrum.cz/program/peacecorps-slavi-padesatiny-seminar
Mírové sbory jsou ale mnohem víc než organizace na pomoc rozvíjejícím se zemím. Dobrovolníci ztělesňují některé z nejcennějších hodnot Ameriky: optimismus a svobodu volby a rozhodování. Dobrovolníci přenášejí tyto hodnoty do komunit celého světa, ne vedeni snahou ovlivnit jiné národy a kultury, ale spíše aby vystavěli mosty přátelství a porozumění, které jsou základem míru mezi národy.
Dobrovolníci pomohli najít cestu mnoha lidem, kteří chtěli vybudovat lepší život pro sebe, pro své děti, a společenství, ve kterých žijí.
Re: My jsme Evropa!
12. Květen 2012 - 16:14 | Of the Moon
Hezkýýý!
NahoruRe: My jsme Evropa!
12. Květen 2012 - 18:11 | Šťoural
Je to nadějné, hezké, nelze nevzpomenout Vesmírných lidí.
NahoruRe: My jsme Evropa!
12. Květen 2012 - 19:55 | Of the Moon
A těch peněz! Ještě že se budou rušit ty zbytečné úřady.Ušetříme miliardy.Ani dobrovolník zadarmo nehrabe.
NahoruRe: My jsme Evropa!
13. Květen 2012 - 10:56 | Šťoural
Možná zlatou mládež omrzelo demolování luxusních aut a nyní se baví dobrovolnictvím. Potom je otázka financování bezpředmětná. Hurá!
NahoruRe: My jsme Evropa!
13. Květen 2012 - 14:10 | Of the Moon
Dobrovolníků bude asi moc málo.Proč by jinak byla ta zoufalá snaha udělat dobrovolným dealerem marjánky Petra Živačivského z Břeclavi?
NahoruRe: My jsme Evropa!
13. Květen 2012 - 15:24 | Šťoural
Snahu jsem pozoroval a říkal si, proč tak při zemi. Kluk se ve tváři podobá kmotrovi Janouškovi, proč z něj neudělaj dobrovolnýho lobbystu?
NahoruRe: My jsme Evropa!
13. Květen 2012 - 17:22 | Of the Moon
O to se postarají dobrovolní Quislingové připojení na penězovod.
NahoruRe: My jsme Evropa!
13. Květen 2012 - 18:47 | Of the Moon
A co teprve ti dva - Přemluv bábu a dědka!
NahoruRe: My jsme Evropa!
13. Květen 2012 - 22:29 | moldavit
Tak už jsem přišel jak dobrovolně pomohu Evropě.V mládí jsem včelařil a na stará kolena mám více času,tak se tomuto koníčku zase chci věnovat.A ejhle.zjistil jsem,že včelařů rapidně ubývá a tak mi EU dá tisícovku na úl a zaplatí 50% dalších nákladů proti doloženému účtu jako všem začínajícím včelařům.Celkem má na to ČR letos i napřesrok po 66 mil.Tak to bude za pakatel.No nekup to.To nebylo ani za komunistů .Dobrá zpráva mezi tou černou kronikou,co mne obklopuje.
NahoruRe: My jsme Evropa!
13. Květen 2012 - 23:27 | Jan Tichý
Ohlasy na manifest se množí:
Někdo tady možná pochválí zdrcující kritiku Miloslava Bednáře, který by celou EU nejradši zrušil:
http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/miloslav-bednar.php?itemid=16332
Mě ale víc oslovuje „Kanárek v dole“ Miloše Balabána:
Nahoruhttp://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/tenaruv-blog.php?itemid=16372
nebo vyvážené hodnocení Luboše Palaty v LN:
http://euro.amo.cz/Publikace/Jak-zachranit-budouci-generaci-Evropanu/
Re: My jsme Evropa!
14. Květen 2012 - 0:17 | Radosta
Chov včel je kvůli opylování velmi důležitý pro zemědělství, zejména pro pěstitele řepky. Zejména ti by proto měli včelařům pomoci dotacemi. Mám takový dojem, že za bolševika tomu tak i bylo. Nakonec i takový Babiš by mohl pustit chlup, ten má z té řepky nejvíc.
NahoruRe: My jsme Evropa!
14. Květen 2012 - 18:06 | Šťoural
Řepku ani nevzpomínejte, ten toho zase na Spartě nakecal. Nejhorší je, že měl nejspíš pravdu. :-)
NahoruRe: My jsme Evropa!
14. Květen 2012 - 20:23 | Of the Moon
Ten Veliký Ošklivec Řepka?
NahoruRe: My jsme Evropa!
15. Květen 2012 - 11:35 | Of the Moon
Jen blbni... postaví se něco dobrovolně a někdo to vzápětí zprivatizuje.Pamatuju :-))
NahoruRe: My jsme Evropa!
15. Květen 2012 - 17:21 | Šťoural
Jo, někteří přišli v restituci o zahrádku, na které dobrovolně pěstovali kedlubny a patisony.
NahoruRe: My jsme Evropa!
15. Květen 2012 - 18:05 | moldavit
Nemáš pravdu Šťourale.Pokud byla zahrádka v osobním užívání,nebo ČSZ nevydávala se v restituci.Vydávaly se pouze pronájmy státu,nebo MNV
NahoruRe: My jsme Evropa!
15. Květen 2012 - 18:35 | Šťoural
Mám pravdu, protože jsem o tu zahrádku přišel přímo já. Měl jsem ji pronajatou.
NahoruRe: My jsme Evropa!
15. Květen 2012 - 19:05 | Of the Moon
Doktor Ráth měl pronajatou krabici od bot a taky o ni přišel.
NahoruRe: My jsme Evropa!
15. Květen 2012 - 19:55 | Šťoural
To je fakt. Taky je fakt, že boty za sedm milionů nejsou hned tak k vidění.
Nahoru