Dnes je 12. 11. 2024
svátek má Benedikt

Ano, bude hůř - nápady, návody

Z dnešního komentáře Jany Hovorkové ve F24:
"Bylo by dobré říci, že stát není zaopatřovací ústav, že není možné pomoci všem a že když agresivní mocnost vede válku proti naší civilizaci, tak ano, budeme se mít hůř. I kdyby si Fiala sedl do helikoptéry a shazoval z ní peníze, vždycky se najdou ti, před které dopadlo málo a jejichž soused má víc. Nejde v žádném případě o to shazovat problémy ohrožených lidí. Ale je válka. A žádný zodpovědný, demokratický politik nemůže nikomu slíbit, že dorovná nebo dokonce zvýší jeho životní úroveň. A kdo to tvrdí, tak lže."

Vládní https://www.destnikprotidrahote.cz/ nedokáže "všechno zařídit" místo nás. Co kdybychom tady místo předvolebních bojů zavedli systematicky řeč na to, jak se vyrovnáme s blížící se zimou? Jak šetřit elektřinou, plynem, vodou, teplem - možná některé méně obvyklé nápady nebo návody pomůžou ostatním nejen aktuálně, ale i v dalších letech. JT

Přehled témat

Komentáře

Re: Ano, budeme se mít hůř

Pochopil jsem, že s panem "Zahradníkem" se patrně věkově zas tak moc nelišíme. V době mého dětství ono vylízání talíře (dnes mnohde včetně stránek takřka pohádkových čtu o lízání něčeho jiného) bylo běžné, jak píše, jako pocta kuchařce za skvělé jídlo! Dokonce i ve školní jídelně při žádosti o nášup chtěla paní kuchařka vidět "čistý" talíř. V dnešní době bych pouze dodal, že vzpomenutý úsporný program znamená, že po důkladném vylízání se nádobí nemyje, čímž je úspora vody naprosto super! P.S.: orgánům státní správy, primárně hygieny, tímto sděluji, že se s výše sděleným neztotožňuji, ale naprosto rozumím... :) :) :)

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Jako důchodce mi tak nějak nepřipadá, že bych se měl hůř. Jestli to nebude tím, že jsem si vždy, když jsem něco chtěl, koupil až když jsem na to ušetřil. Dnes je moderní auto na leasing, bydlení na hypotéku (to se dá pochopit, je to investice do budoucnosti), chytrý telefon za tisíce, dovolená na dluh...Já si po zaplacení nutných výdajů koupím na co si vzpomenu, na výlety a na dovolenou (i zahraniční) taky mám a ještě mi zbývá na pivo. Pravda je, že v mládí jsme flámovali tři dny a bylo nám špatně jeden den, dnes je po jednodenním flámu špatně tři dny. No ale to už lepší nebude a aspoň ušetřím....

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Přidám, že moje přítelkyně má zvyk mít v koupelně kyblíček. a napouští ten litr vody, než doteče teplá. Pak s tím splachujeme. Naše generace je ještě vycvičená k všemožným úsporám. Ač ze všech stran slyším, jak jsou na tom důchodci špatně a hlásí to Spolku Pomocných Dělníků viz. včera diskuze Prima, myslím že všeobecně jsou na tom nejhůře rodiny s dětmi, kde manželka je doma s dětmi. I když asi Luboš, který je sám, to nemá lehké.
Co nás některé trápí, jsou jistě ceny potravin. Teď se hádají, kdo za to může. Výrobci, či prodejci? Mlaskají všichnim ale nejvíce ti co vlastní největší část řetězce. Od půdy přes chov či pěstování,až po zpracování, Dle čísel 80% v jednotlivých komoditách drží agrobaroni a mezi sebou nesoupeří. Na rozdíl od Polska, kde podporují malé firmy, kterých je velké množství. A to pořád mluví o potravinové soběstačnosti. To bychom se nedoplatili. Tuhle u Jílkové jeden slepicebaron tvrdil, že nejlépe by byla cena vajec na velikonoce 10Kč.
Řetězce si přidávají také. I když v akcích, na které jsou zaměřeni právě důchodci, mají často ceny, co byly před dvěma roky.

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř / folie?

Úvodem výjimečně díky zahradnikovi, že si všimnul pozapomenutého tématu.
Topíme plynem, v rámci úspor jsme mj. uvažovali i o pořízení folií za radiátory, ale pak mě zmátlo toto:

...Ale je potřeba brát v úvahu všechny typy šíření tepla. Radiátor sice vyzařuje teplo sáláním (radiací) do stěny, ale v mezeře mezi stěnou a radiátorem proudí vzduch a tam dochází k přenosu tepla do místností prouděním – tedy konvekcí. A tento procházející vzduch se ohřívá od radiátoru i od stěny. Pokud je na stěně hliníková fólie, a stěna je chladná, tak tento vzduch se ohřívá o to méně, chladnější vzduch také méně proudí a tím se významně snižuje výkon radiátoru.
Prof. Ing. Jiří Bašta z ČVUT k tomu přesně uvádí: „Hliníková fólie omezuje sdílení tepla sáláním ze zadní plochy tělesa na stěnu a tím snižuje i celkový tepelný výkon otopného tělesa, tedy tepelný výkon sdílený sáláním i konvekcí. Snížením teploty stěny za tělesem se sníží zpětné sdílení tepla ze stěny do proudícího vzduchu v mezeře mezi stěnou a zadní stranou tělesa, a tím se snižuje i potřebný tepelný příkon pro místnost. To se projeví poklesem vnitřní teploty ve vytápěném prostoru, kde byla hliníková fólie instalována, pokud nebylo otopné těleso při návrhu předimenzováno.“
Z toho vyplývá, že fólie má především vliv na snížení tepelného výkonu otopného tělesa. Snížení celkových tepelných ztrát místnosti tímto opatřením je nepatrné.

https://www.estav.cz/cz/11014.hlinikova-folie-za-radiatorem-ano-nebo-ne-muze-usporit-energie

Nemáte s tím někdo praktickou zkušenost?

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Ta to se také přidám.
Všechna dostupná světla jsem osadil LED svítidly. První litr/dva, než teče teplá voda nesbíráme, protože to manželce nevysvětlím :-). Zato nám v tomto chladnějším počasí stéká kondenzát z ventilace na wc, takže tím zalévá květiny.
Jo, a také chodím pravidelně zavírat po sousedce dveře na dvůr, aby nestydla chodba. Zálohu na plyn nám zvýšili na trojnásobek ...
Folie za radiátor je v praxi nesmysl. Stejně jako různé "zázračné" nátěry a pod.
Hezký den!

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Tak já mám za radiátory folie dlouhodobě. Bez nich byly parapety teplé, po osazení pouhou rukou byl zjištěn úbytek teploty. Vzhledem k poučce, že energii nelze zničit, tak se to teplo někam podělo. Pokud zůstalo v radiátoru nemusím tolik topit. Taky se mi osvědčil na kamnech ten ventilátorek. Teplo stoupá vzhůru, takhle je v místnosti proudění a je to znát. A zázračné nátěry taky fugují. Použil jsem ty s mikrokuličkami okolo oken v kuchyni, kde se dělala plíseň . Je to pryč a zase, stačí pohá ruka. Dát na natřené místo a kousek dál. Efekt jako u polystyrenu.
Ještě mne napadlo, ta folie asi není nutná, pokud je dům zateplen zvenčí polystyrenem. Já mám stěny skoro metr, tak jsem nezateploval ale ten únik ven jistě je. Ještě zkušenost z doby, kdy jsem měl sklářské pícky. Dal jsem tam zvenčí hliníkové folie (odpad z Grafostroje) a velice rychle se zvedla teplota o 40C. Bez přidání plynu.

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

To máte štěstí, že tam nemáte obdobný mražák. Mám ho v chladné místnosti a funguje do -15C.. Ne všechny jsou takové.

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Pro: 13. Únor 2023 - 15:53 | moldavit

U té sklářské pece bych tomu věřil ...

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Pro upřesnění : jednokompresorová lednice s mrazákem skutečně v chladu nemrazí protože termostat hlídá (a nastavuje se na) teplotu v lednici. Takže pokud máte v lednici termostat na 9 stupňů a okolí má 8 tak je jasné, že lednice nelední a nejede ani mrazák. Dvoukompresorová lednice nebo samostatný mrazák samozřejmě za těchto podmínek fungovat budou.

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Pozor, i mrazáky mají třídy. Některé nefungují od 10C, jiné od 0C, jiné -15C. Stalo se kdysi tchánovi, musel ho dát z nevytápšné chodby kuchyně.

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Tak to jsem netušil, v tom případě by mě zajímalo, pro by třeba mražák neměl fungovat při teplotě okolí 0 °C?

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Jardo nevím, ale protože jsem nedávno kupoval nový, byl jsem na to upozorněn. Taky je to u nich označeno.https://www.onlineshop.cz/pultove-mrazaky/mraznicka-gorenje-fh401cw-freezeprotect-799881P.html

Silný chlad již není problém, protože tento truhlicový mrazák funguje perfektně i při okolních teplotách až -15 °C, což z něj činí ideální volbu pro garáže a sklepy.

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Tak důchody vzrostou v průměru přes 20 tis. Průměrný důchodce jako zahradník s paní dostanou měsíčně přes 40 tis. Pánové, kdo na to má. Mezi mladými.
A pak nevím proč se o důchodcích pořád mluví jako o nejohrozenější skupině. Tedy u komunistů a SPD.

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Tak důchody vzrostou v průměru přes 20 tis. Průměrný důchodce jako zahradník s paní dostanou měsíčně přes 40 tis. Pánové, kdo na to má. Mezi mladými.
A pak nevím proč se o důchodcích pořád mluví jako o nejohrozenější skupině. Tedy u komunistů a SPD.

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Jste příklad průměrné domácnosti důchodce. Tedy ukázka jejich životn íúrovně, když si pořád mnozí stěžují.

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Tady je spíš zajímavé za co mají důchodci své peníze. Já jsem celý život pracoval zatímco někteří si svůj důchod takzvaně vykomunistovali...

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Vstupně se omlouvám, prostě občas, kdo ví - možná stále častěji, mně to tak nepálím jako jiným zde včetně kupodivu i těch mnohem starších! S paní doktorkou jsem shodně, s Jirkou Moldavitem takřka, s akčním panem Tichým o dost mladší, další si nedovolím (raději) odhadovat... :)

Četl jsem mnohé předchozí, reagovat sem nechtěl! Jirka ovšem mě nabudil se slovy, že já jsem sám... Věřím, že žádná ironie, ale prostý fakt! Má naprostou pravdu! Dám příklad s jednou jeho známou, kterou jmenovat nebudu, vždy ctím (snažím se) soukromí a slušnost! Opakovaně jsem od oné cvikovské kamarádky slyšel, jak se super mám, když jsem singl. Nepochopil jsem! V daném čase (docela nedávno) moje singl penze v bytě 2+0 ve výši 16.261 Kč, bez možnosti s ohledem na zdravotní stav přivýdělku. Dotyčná kamarádka s penzí v lehce ve vyšší výši, k tomu za pracovní aktivity jako záskok ve zdravotnictví plus cca 15 tisíc čistého měsíčně, manžel s penzí 25 tisíc. Sorry, fakt jsem se měl lépe? Takto uvažují a argumentují mnozí jiní! Druhý příklad, opět beze jmen i jinak: vlastní sestřenice. Dlouholetá ředitelka ZDŠ, tajemnice městského úřadu, důchod nadstandardní, plus úvazek 0,8 v ZDŠ, dosti dlouho s důchodem včetně vdovským a jiným souběh 60 tisíc měsíčně a mně takřka hodinu vysvětlovala, že poslat balíček za 100 Kč poštovného je mimo její možnosti... Myslela to patrně skutečně vážně...

Jako člověk se značnými zkušenostmi ze sociální oblasti s akcentem na sociálně-právní ochranu dětí včetně postu předsedy komise SPOD okresního úřadu a města ČL, mám super problém pobrat od současné vlády tzv, "výchovné", které dostávají i matky, které pohlavně zneužívaly vlastní děti, prznily každým kanálem atd. Neuvěřitelná odměna od této vlády, jejíž součástí jsou lidovci, novodobí jezuité, morální ubožáci!

Poznámka: včera jsme se s nejlepší kamarádkou bavili mj. o té valorizaci důchodů, že by vláda ráda od ledna utlumila, snížila. Současně, jak jsme jako Češi blbí, protože jinde by dávno stávkovali atd. Zírám i já jako puk! Nikoliv od ledna, ale již od června! Naprosto uboze a výrazně. Zvýšení totiž mělo být (průměr) o 1.770 Kč, tato částka ještě několik hodin po půlnoci byla na stránkách teletextu ČT. U mě by se to konkrétně blížilo částce navýšení ČEZ, tedy za elektřinu! Nepočítám vše jiné - vytápění, voda, jídlo atd. Vše je jinak! Kvůli tomu chce vláda bleskově "prohnat" změnu zákona - musí vlastně do konce dubna! Argumentují, že na tom vydělají ti s nízkými důchody, jenže to je demagogie, protože nově by ta červnová valorizace byla pouze 750 Kč v průměru, tedy všem více než o polovinu nižší!!! Většině zhruba o tisíc Kč měsíčně! Ti z nejnižšími důchody by tudíž také dostali o dost méně! Vláda na tom chce "vydělat" 15 až 20 miliard! Prostě důchodce ožebračit! Ať raději důchodci chodí poníženě žádat o sociální dávky! Od ledna by to "ožebračování" už bylo nastálo! 15 až 20 miliard je mnohem méně než kolik se už zbytečně až hloupě dalo na to či ono, nebo než kolik se každý rok rozkrade nebo kolik budeme dávat navíc na vojsko, na zbraně, na vyvražďování... Jsem zvědav, jak Babišovo hnutí ANO a Okamurova SPD se budou ve Sněmovně při schvalování změny tohoto zákona, tedy ožebračování seniorů, chovat! Měly by super kopat, aby to neprošlo!?

Rozumím, že mezi zdejšími komentátory je většina těch, kteří vskutku nestrádají, ale většina jiných prostě žít musí a ráda by! Dokonce i já sám bych rád žil bez každodenního stresování se...Moje aktuální úvaha někoho, snad i upřímně, osloví, někoho naopak bude iritovat!

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

No jo, paní Schillerová s Blekotou zasekli největší sekeru v době kdy ekonomika rostla a nechali po sobě vyjedený krám. To se jim to teď radí. Hlavně že byl za těch 8 let vlády Blekota jeho zástupci v Evropské mumii u všech opatření, která nám teď padají na hlavu a ani nemukl, jenom aby náhodou nepřišel o dotace. Kromě toho každý, kdo umí počítat tak dojde k tomu, že současný způsob penzijního zajištění není dlouhodobě udržitelný. Co udělala Blekotova vláda v této věci? Odpoví si každý sám - aby ji volila ta méně přemýšlející část voličů tak dělala mrtvého brouka, to je nejjistější, hlavně aby nepopudili, po nás potopa. Politici (všichni bez výjimky) si neradi pamatují co slíbili. Kdyby ten šejdíř dodržel co slíbil
- řídit stát jako firmu (kdyby takhle někdo řídil firmu a utratil každý rok víc než vydělá jak by asi dopadl)
- v roce 2017 vyrovnaný rozpočet (stačilo by se držet tohoto slibu)
- kdo mi přinese návrh rozpočtu se ztrátou poletí (Dlužena Schillerová zasekla největší sekeru v historii státu)
tak jsme dnes s inflací a problémy s tím spojenými někde úplně jinde. Když ale na voliče platí "to se nám to hoduje, když nám lidi půjčujou", nebo "slibem neurazíš" případně "nám je to jedno, na nás to neplatí, my si dáme zahrát, on to někdo zaplatí". No, pomalu je čas začít platit a hádejte kdo to asi zaplatí a kdo na tom taky nejvíc vydělá.

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř / vsuvka: výchovné?

Nárok na výchovné má každý, kdo pobírá starobní důchod, a zároveň splní jednu z podmínek pro uznání výchovy dítěte. Podmínky jsou stanoveny následovně:
Žena nebo muž musí o dítě pečovat alespoň 10 let před dosažením jeho zletilosti.
Pokud se žena nebo muž ujme péče o dítě po dosažení 8 let věku, musí pečovat alespoň 5 let a nesmí péči přerušit až do jeho zletilosti.
Pokud dítě zemře po dosažení věku 5 let a žena nebo muž o něj pečuje od narození do jeho smrti.
V případě, že podmínku splní více lidí, například otec i matka, má nárok na výchovné ten, kdo o dítě pečoval delší dobu. Podstatné je, že v případě výchovného nemusí jít pouze o vlastní dítě, ale počítá se také výchova nevlastních dětí, tedy dětí osvojených nebo převzatých do péče nahrazující péči rodičů.
Každý, kdo bude žádat o starobní důchod s datem přiznání od roku 2023 a později, si již musí ohlídat také podání žádosti o výchovné.

Myslím, pane Šádku, že se rozčilujete neprávem. Jde přece v naprosté většině o bezúhonné matky, kterým se po letech důchod zvýší a přiblíží (!) těm otcovským. Pokud jste výjimečné případy, o kterých píšete, důsledně vyřešili stíháním a uvězněním matky nebo odebráním dětí, taková matka přece nesplní podmínku 10 let péče a nedostane nic (pokud vůbec důchod pobírá).
"Morálním ubožákům" byste se možná měl omluvit?

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř / PS

„Při podání žádosti o zvýšení důchodu za vychované dítě musíte uvést mj. údaje o době a rozsahu osobní péče o dítě a vyplnit čestné prohlášení, že jste o dítě pečovali v největším rozsahu, a že nenastala překážka pro zvýšení starobního důchodu,“ vysvětlil úřad.

Překážkou je míněno to, že se osoba dopustila na dítěti jako pachatel nebo spolupachatel úmyslného trestného činu. Jde například o ublížení na zdraví, omezování svobody nebo zneužívání. Pokud k takovému činu došlo, nárok na výchovné zaniká.

Nahoru

Re: Ano, morálka ta i ona?

Pane Tichý, se vší úctou, vidím, že jste se stal i expertem na "výchovné"! Já se nevnímán jako expert, pouze jako člověk nadstandardně znalý, který vedle vzpomenutého dlouholetého předsednictví regionální komise SPOD byl nejdéle činným členem sociální komise a místopředsedou komise mládeže, více než deset let představitelem občanského sdružení ČSPD Tilia s celostátní působností, které od MPSV jako první v rámci Libereckého kraje získalo pověření dle zákona o SPOD, dále místopředseda Fondu ohrožených dětí, odborný garant desítek projektů v rámci prevence kriminality dětí a mládeže. atd. atd., k tomu řadu let s nejvyšším odborným vzděláváním v regionu (dva VŠ diplomy), funkci zástupce ředitele výchovného ústavu pominu. Expertní podklady jsem dával státním orgánům a jejich představitelům (např. JUDr. Rychetský), posudky předkládat soudním orgánům...

Pro někoho možná (mylně) chlubivý výčet, za mě pouze kontro k expertnímu komentáři pana Tichého, respektivě zbytečnému přepisu obecně známých faktů z příslušných webových stránek. Pane Tichý, naprostá většina žen ve starobním důchodu obdrží dle dikce zákona výchovné automaticky, tedy BEZ posuzování, zda nenastala překážka (žadatel se vůči dítěti nedopustili jako pachatel, spolupachatel nebo účastník úmyslného trestného činu proti životu a zdraví, proti svobodě a právům na ochranu osobnosti, proti lidské důstojnosti v sexuální oblasti nebo proti rodině a dětem podle trestního zákoníku nebo obdobných úmyslných trestných činů).... Prokazování, že nenastala překážka, se týká pouze malé části žadatelů v případech, kdy žádost musí podat sami, tedy není-li výchovné přiznáno automaticky. Absence překážky se prokazuje čestným prohlášením - to raději nekomentuji! Zahlazení trestního činu je "jistě" také košér v rámci překážky... Takových i jiných případů znám více!

Píšete, pane Tichý: "Jde přece v naprosté většině o bezúhonné matky, kterým se po letech důchod zvýší a přiblíží (!) těm otcovským..." I v tomto bych mohl uvést mnoho příkladů, kdy Vaše slova přinejmenším pokulhávají, ale to bychom zde z toho všeho udělali něco zcela jiného, zbytečného... Fakt, že významná část uznávaných ekonomických expertů výchovné v situaci, kdy vláda prostředky nemá, žebrá kde se dá, současně mega miliardy vyhazuje komínem, nepochopila a odsoudila, také raději nekomentuji. Jistě ovšem i to je důvod, proč na mimořádné schůzi sněmovny v březnu v nouzovém stavu galaktickou rychlostí prohnat výraznou změnu zákonné červnové valorizace důchodů... Pro mě by ta tisícovka doložila navýšení platby od ČEZ (jídlo, topení, vodu atd. atd. nepočítám). Jsem soudný, upřímně ani nezávidím, chápu, že většina jiných zde obdobné starosti dost možná nemá!

Závěrem si zdvořile dovolím reakci na Vaše slova: "Morálním ubožákům" byste se možná měl omluvit?" Máte patrně na mysli moji větu: "Neuvěřitelná odměna od této vlády, jejíž součástí jsou lidovci, novodobí jezuité, morální ubožáci!" Zajímavé, měl jsem pocit, že jsem kárán jako takřka pravidelně pan Zahradník, sem tam dokonce naprosto nevinně, ale holt zdejší folklór! Hm, pane Tichý, důvod k omluvě vážně necítím, prezentoval jsem svůj neměnný názor! V historii Československa lidovci obecně vzato vždy byli prodejní chameleoni, aktuálně ve stejném gardu! Jste-li Vy lidovec, tak s Vámi cítím... Krásné dny!

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Spravedlivé důchody nebudou asi nikdy. Viděli jste taky někdy v televizi důchodce, který je s ním spokojen?
Já si stěžovat nemohu, ale...
Naivně jsem předpokládal, že když budu platit velké důchodové pojištění, budu mít hodně velký důchod.
Tak jsem si dost připlácel v odvodech. Jaký velký omyl to byl jsem poznal teprve, když jsem porovnal důchodový list s přítelkyní. Ta měla celý život práci na na 6 hod., jiný úvazek na co vystudovala tam nebyl.
Já odvedl skoro trojnásobek do systému a mám ho 1,6 vyšší. Tzv zásluhovost se uznává částečně.
Teď se mi důchod taky zvalorizuje méně a peníze se přesunou těm s nižšími příjmy. Je to spravedlivé?
Farizejské je nyní chování ANO, SPD a odborů. To již zapomněli, jak mlaskali při navyšování důchodů a mimořádné přidávání, tedy úplatky voličům - důchodcům. To nevěděli, že přední ekonomové spočítali náraz na možnosti financování někdy kolem 2026? Vždyť jim to říkali v přímých televizních přenosech, že. A teď Středula mluví o nezodpovědnosti vlád?
Jsou možnosti dvě. Půjčovat si donekonečna nejde (což Dlužena S. stále popírá) a lze sáhnout do rozpočtu. Samozřejmě nejvíce lze šetřit tam kde je skoro třetinový výdaj státního rozpočtu. Třetí je státní bankrot. Jak to bylo v Řecku vím od spolužčky, co tam žije. Jim pomohla EUzona, na nás s Kč se každý vyprdne.

Jinak stále jsem přesvědčen, že nejhůře jsou na tom mladé rodiny s malými dětmi. Včera na návštěvě u jedné takové. Táta jezdí náklaďákem, odjíždí ráno v 7 hod. a vrací se po čtvrté. A matka mi přiznala, že vždy toužebně čeká na rodičovský příspěvek na dvouletého synka. U dcery je to podobné.

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Spravedlivé důchody nebudou asi nikdy. Viděli jste taky někdy v televizi důchodce, který je s ním spokojen?
Já si stěžovat nemohu, ale...
Naivně jsem předpokládal, že když budu platit velké důchodové pojištění, budu mít hodně velký důchod.
Tak jsem si dost připlácel v odvodech. Jaký velký omyl to byl jsem poznal teprve, když jsem porovnal důchodový list s přítelkyní. Ta měla celý život práci na na 6 hod., jiný úvazek na co vystudovala tam nebyl.
Já odvedl skoro trojnásobek do systému a mám ho 1,6 vyšší. Tzv zásluhovost se uznává částečně.
Teď se mi důchod taky zvalorizuje méně a peníze se přesunou těm s nižšími příjmy. Je to spravedlivé?
Farizejské je nyní chování ANO, SPD a odborů. To již zapomněli, jak mlaskali při navyšování důchodů a mimořádné přidávání, tedy úplatky voličům - důchodcům. To nevěděli, že přední ekonomové spočítali náraz na možnosti financování někdy kolem 2026? Vždyť jim to říkali v přímých televizních přenosech, že. A teď Středula mluví o nezodpovědnosti vlád?
Jsou možnosti dvě. Půjčovat si donekonečna nejde (což Dlužena S. stále popírá) a lze sáhnout do rozpočtu. Samozřejmě nejvíce lze šetřit tam kde je skoro třetinový výdaj státního rozpočtu. Třetí je státní bankrot. Jak to bylo v Řecku vím od spolužčky, co tam žije. Jim pomohla EUzona, na nás s Kč se každý vyprdne.

Jinak stále jsem přesvědčen, že nejhůře jsou na tom mladé rodiny s malými dětmi. Včera na návštěvě u jedné takové. Táta jezdí náklaďákem, odjíždí ráno v 7 hod. a vrací se po čtvrté. A matka mi přiznala, že vždy toužebně čeká na rodičovský příspěvek na dvouletého synka. U dcery je to podobné.

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Na otázku o důchodech: Viděli jste taky někdy v televizi důchodce, který je s ním spokojen? bych do televize pozval sám sebe a tam bych sdělil, že jsem se svým důchodem spokojený. Jako elektrikář si opravami audiotechniky přivydělám 1 - 4 tisíce měsíčně, podle toho jak se mi chce pracovat. To jsou peníze do šuplíku které v létě používám na nákup tekutin při svých cyklovýletech. Pravda, inflace zasahuje i zde, ještě předloni mi stačila dvěstěkoruna na 8 piv, dnes už jenom na 6, tedy v hospodě kam teď v zimě chodím. Na cestách to bývá různé ale určitě ne levné.
V souvislosti s předcházejícím příspěvkem by mě zajímalo, co si autor myslí o parazitech, kteří sídlili v dnešní ZUŠce? Jestlipak si tím, že přisluhovali Moskvě a udávali a škodili kde mohli,n si dnes za to působení důchod zaslouží?

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř / výchovné?

Dva dny jsem tu nebyl, musím odpovědět panu Šádkovi.

O letité diskriminaci platů (+důchodů!) žen se mluví roky, a pořád není stav ideální. Proto ten nestandardní a jednorázový krok s poskytnutím výchovného.

Připadá mi logické, že případné odebrání dítěte a trestní stíhání matky se neslučuje s podmínkou 10 let rodinné péče. Pan Šádek patrně ví o výjimečných případech, které nesplňují podmínky, ale snad stačí na ně upozornit úřady. Stejný postih (vrácení vyplacených částek) přece hrozí matkám, které by v budoucnu podepsaly falešné čestné prohlášení.

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř / PS

Nejen panu Šádkovi:

Paušální tvrzení, například -
- (všichni) politici jen kradou, proto se dali na politiku
- (všichni) poslanci si žijou za naše peníze a nedělají nic
- (všichni) úspěšní podnikatelé rozkradli po ´89 stát a doplácíme na to dodnes
- (všechny) novoty z Bruselu poškozujou naše národní zájmy
a podobně, co často čteme na sítích, v řetězových mailech nebo v předvolební propagandě, už z principu ani nemůžou bejt pravda, žijeme přece v právním státě. A každý zná slušné politiky/poslance, které volí, i ze svého okolí známe slušné podnikatele atd.

Snad už je jasné, proč jsem protestoval proti nevybíravému odsudku (celé) vlády a (všech) lidovců, navíc dokonce v souvislosti s tím, že navrhli/prosadili zvýšení důchodů matkám. BTW: I o těch matkách platí, že jsou většinou slušné a obětavé - a těch kriminálnic je mezi nimi nepatrná menšina...

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

19. Únor 2023 - 17:47 | Jan Tichý
20. Únor 2023 - 12:50 | Jan Tichý
18. Únor 2023 - 13:47 | zahradnik
19. Únor 2023 - 13:50 | jardafiala

Prvně pan Zahradník! Výborný komentář, který mě oslovil i privátně, obdobně žila naše rodina. Mamka pracovala mimořádně těžce manuálně, já v jeslích, bratr starší o osm let, žádná šance na péči o děti v domácnosti, otec stále vedlejšáky, abychom byli ok... Mnohé jsme neměli, ale rodina oproti jiným naprosto funkční, odpovědná, žádné dluhy, žádná žebrota... Já jsem po gymplu pro mnohé zcela nečekaně nešel na VŠ, využil jsem nabídku novinařiny, která byla super oslovující (tehdy konkrétně Zpravodaj UD Hamr na Jezeře), psal jsem mnohé už od obecné školy, navíc jsem věděl, že rodinný rozpočet by to nedal, respektive rodiče... Jednu VŠ jsem ještě za socialismu vystudoval až později na "své náklady", druhou za současného kapitalismu... Mamka v důsledku válečného stavu absolvovala pouze sedm tříd obecné školy, češtinu až do své smrti ovšem měla na mnohem vyšší úrovni než četní dnešní vysokoškoláci, otec po přijetí na právnickou fakultu UK se studia vzdal s ohledem na rodinu...

Dnes stále častěji nevěřícně zírám! Dožít se (například) moje mamka "výchovného", tak jistě záslužně jako paní Zahradníková či Tichá, i když vzájemná snaha a úsilí byly ze strany obou rodičů. Mamka naštěstí dostala vdovský důchod, tak alespoň to, jinak velká nouze.

V předchozích komentářích jsem zcela upřímně psal o své "odbornosti" ze sociální oblasti s akcentem na sociálně právní ochranu dětí a mládeže. Pravda, řadu let jsem profesionálně pracoval i s onkologickými pacienty. Nebudu, nechci, se nadále zapojovat do diskuse na téma "výchovného". Můj názor je neměnný! Příkladů, které zákon přinejmenším zpochybňují, znám mnoho! Zákon vznikl naprosto účelově, nesystémově... Lidovci měli svátek!

Poznámka stran slov pana Zahradníka: "Peníze bych ušetřil na jiných. Na státní správě, zbytečných "nových "úřadech, politických neziskovkách atp." Souhlasím! Osobně jsem poznal mnoho neziskovek, sám byl v několika činný. Vím, že v četných případech ta či ona neziskovka za mnohem nižší náklady odváděla mnohem více než obdobné státní subjekty. Stejně tak jsem poznal opak, je to prostě o lidech a v lidech!

Mám rád upřímnost,konkrétnost, korektnost, tak použiji příklad z vlastní praxe. V době mého výkonu postu místopředsedy FOD v Praze (Fond ohrožených dětí), nejvýznamnější tehdejší neziskovky v ČR s největším objemem finančních prostředků, jsme nikdy nebyli v mínusu. Později se FOD dostal do propadu desítek milionů (primárně tzv. Klokánky), mecenášem se mj. stal prezident Zeman... Za mého působení byla předsedkyní FOD JUDr. Vodičková, bývalá socialistická prokurátorka, často mě napadala, že údajně nemám sociální cítění, protože jsem shodně nehlasoval (odmítl) v naprosto kontroverzních případech. Vždy jsem tvrdil a hájil, že peníze od přispívajících občanů a právnických subjektů (stovky milionů!) nejsou "naše" (FOD), ale stále jejich, my pouze máme odpovědnost řešit, schválit, komu skutečně budou prospěšné! Paní předsedkyně měla osoh na vlastní pěstounskou péči (osm či více romských děvčat), já žádný osoh a pouze jedno dítě v pěstounské péči... Hm, takřka třídní rozdíl! :)

Dodatek k panu Zahradníkovi: naprosto souhlasím s Vašimi slovy stran ušetření na jiných! Neustále nové státní úřady, agentury atd. vznikají jako houby před válkou, politické neziskovky raději nekomentuji, nerad bych byl označen za sprosťáka! Osobně tomu nerozumím, pominu-li snahu o "vývar" pro kamarády... Mimochodem - je neskutečné, jak se nám zvyšuje množina politologů a obdobných, kdo ty všechny živí???

Pane Tichý, napsal jste: Nejen panu Šádkovi: Paušální tvrzení, například...
Omlouvám se, pane Tichý, ale nepobral jsem to! Proč onen text, Vaše slova, v čem souvislost se mnou?!
Nic takového jsem (věřím) nepsal! Máte opět dojem, že ano? Pokud ano, kde, jak, v čem, podle Vás?!
Nicméně, souhlasím, že žijeme (snad) v právním státě! Mnohdy to bohužel tak nevypadá - můj názor!
Stran lidovců jsem snad byl zřejmý - můj názor je neměnný!

S dovolením, pane Tichý, Vaše slova: "Pan Šádek patrně ví o výjimečných případech, které nesplňují podmínky, ale snad stačí na ně upozornit úřady. Stejný postih (vrácení vyplacených částek) přece hrozí matkám, které by v budoucnu podepsaly falešné čestné prohlášení." Dle TZ a TŘ není v tomto oznamovací povinnost, tak lituji, pane Tichý, ale ve svém věku nemám potřebu být udavač, respektive upozornit úřady! Apropó, kdo v budoucnu bude stíhat podepsání falešného čestného prohlášení? Jste vskutku natolik naivní?! Věřím, že nikoliv!

Jsem tradičně dlouhý, reaguji na více komentářů, psát sólo nechci, tak snad to ostatní přežijí ve zdraví! :)
Pan Fiala a jeho poznámka o parazitech, kteří sídlili v dnešní ZUŠce... Chápu, na mysli má tzv. Bílý dům.
Na gymplu byl mým spolužákem syn ideologického tajemníka OV KSČ, který se stal partnerem tehdejší ředitelky gymnázia. V prváku, když jsem byl ve čtvrťáku, byl na gymplu syn vedoucího tajemníka OV KSČ. Pouze dvě vzpomínky, ale bylo toho mnohem více. Kupodivu, soudím sice zpětně, ale snad reálně, všichni normální! S ředitelkou "našeho ústavu" jsem často byl v kontaktu, nemám špatné vzpomínky. Pane Fialo, jsem si takřka jistý, že naprostá většina, ne-li všichni, z tehdejších "VIP Bílého domu" nežije! Sorry, dnes také máme četné VIP s výhodami! Znám případ několikanásobného vraha (promlčeno), který si "odchodné" užívá...

Nikoliv radostná slova. Pane Tichý, napsal jste: "Snad už je jasné, proč jsem protestoval proti nevybíravému odsudku (celé) vlády a (všech) lidovců, navíc dokonce v souvislosti s tím, že navrhli/prosadili zvýšení důchodů matkám. Vaše slova jsem nepochopil! Z mé strany odsudek celé vlády nezazněl, aktuálně již to však vnímám jinak. Odsudek "všech" lidovců také ne, i když jsem napsal to, za čím si stále stojím!

Závěrem si, pane Tichý, s tradiční úctou dovolím použít Vaše slova: "I o těch matkách platí, že jsou většinou slušné a obětavé - a těch kriminálnic je mezi nimi nepatrná menšina...". S nadsázkou a úsměvem glosuji: O těch zdejších komentujících platí, že jsou většinou slušní a obětaví - a těch kriminálníků je mezi nimi nepatrná menšina...

Krásný den a večer všem, kteří se neudusí ve vlastním egu! :) :) :)

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Trochu se mne také dotklo to o černoprdelnicích. Ale ono ta 'univerzálnost' vychází z jejich pravo- levo. Na jedné straně důraz na osobní odpovědnost- na druhé velký socialní aspekt.
A trochu optimismu. Přítelkyně dostala od E-ON zprávu od 15 2. snižují cenu elektřiny o 18 % a od 1.3. plyn o 12%. pod zastropované ceny Dle výpočtu ušetří průměrná rodina v rod. domku cca. 11 tis.Kč.

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Trochu se mne také dotklo to o černoprdelnicích. Ale ono ta 'univerzálnost' vychází z jejich pravo- levo. Na jedné straně důraz na osobní odpovědnost- na druhé velký socialní aspekt.
A trochu optimismu. Přítelkyně dostala od E-ON zprávu od 15 2. snižují cenu elektřiny o 18 % a od 1.3. plyn o 12%. pod zastropované ceny Dle výpočtu ušetří průměrná rodina v rod. domku cca. 11 tis.Kč.

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Duplicita

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř Docela důležité

Jak lze obchodovat s lidskou blbostí.
Taky to na vás vykouklo?
https://3.letsgonew.top/?fb=483722990640861&c=23853267907860004&fbclid=IwAR0SMgbZXv93sv6wSkqdFAHr4vV5l1ewKG41AW14-v7MNArcEb88kvmymck

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Zahradníku, mám zkoušky z fyziky na VŠ a taky jsem ji učil. To co píšete mne vždy pobaví. Zamyslel jste se třeba nad tím, že na plynu zbytečně ohříváte plechovou konev a docela dost okolní vzduch? Varná konev je z termoplastu a okolí neohřeje. Energie se spotřebuje skoro pouze na ohřev vody. U vaření na plynu jsem si nevšiml ničeho. Rozdíl mezi dodávanými plyny je minimální, mimochodem ten ruský byl druhý nejhorší.
https://www.kurzy.cz/zpravy/674482-jak-je-na-tom-s-vyhrevnosti-plyn-ktery-k-nam-proudi-z-lng-terminalu-v-nizozemskem-pristavu/
A ten váš žárovkový elektroexpert je taky kousek.
Nejlepší jsou zářivky...no to, co popisujete že máte doma, jsou právě žárovky na principu zářivky. Mají taky starter, to vás mohlo napadnout. A minimálně 10let již na trhu moc nejsou. Dnes běží LED technika. Můžete si vybrat mezi teplou a studenou barvou a lze mít i tzv. growžárovky, které mají stejné spektrum jako slunce. Já je používám na sadbu, aby se mi na jaře za okny nevytahovala, fungují dobře.https://joot.cz/p/36-54-72led-zarovka-pro-pestovani-rostlin-patice-e27-gu10-mr16-220v/?attribute_pa_varianta=e27-220v-36led&gclid=CjwKCAiAl9efBhAkEiwA4TorimnyTyAep7FREI8nShPr4ZptUN-myhpnXjZQOVaHY-aHK345SdZz-RoCjkoQAvD_BwE
Já mám tzv. filamentové žárovky se stejným spektrem jako ty dnes označované 'tepelné zdroje'. Akorát mají devětkrát menší spotřebu. A moji nájemníci mají již WIZ žárovky, kde spektrum ovládáte pomocí mobilu. Je to dobré navečer, navodíte dobrý spánek. Zatím ale drahé.
Ale kdo chce platit až devětkrát více za svícení...jak je libo. Ať dá na internetové experty.

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř / 2 poznámky

1) Jsou tu už desítky příspěvků. Co kdybyste taky v titulku poznamenali "plyn", "zářivky", "varná konvice" apod., aby to bylo přehlednější?

2) Taky už jsem zjistil, jak snadno vzniká duplicita příspěvku. Ale stejně snadno lze hned taky /upravit, aby čtenáři nemuseli hádat, co vlastně platí.

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Já jsem žádnou nižší výhřevnost plynu nezaznamenala. Ani to,že bych ohřívala vodu v konvici 2x déle.Je ale pravda,že nezapínám minutovník, abych nemařila baterii, nezapisuji si údaje do sešitků atd. Ale voda na ranní kávu,bez které se neproberu, dosáhne bodu stejně dlouho,jako před rokem,protože čekám,abych si tu kávu ve french presu zalila.
Pěkné dny!

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Tady všichni řeší takové podružnosti jako elektřinu, plyn, topení, potraviny, ale nikde se nepozastavuje nad tím, že cena piva neustále roste. Naši vietnamci museli zdražit na 33Kč za 11 Svijany, aspoň že nejnižší cena za plnotučné Březno je 27Kč na jednom nejmenovaném místě. Pravda, vím ještě kde je Bakalář 11 za 25Kč ale je to trochu z ruky....

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Pro: 21. Únor 2023 - 18:25 | moldavit

"Ušetří"?! Oproti čemu? Proti nemravným dosavadním cenám.
No, to je "úspora"!
Krásný den!

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Pro: 21. Únor 2023 - 18:32 | zahradnik

Dobrá soutěž! :-)
Na zapalování sporáku používám jednorázové zapalovače, kterým došel plyn, ale ještě škrtá kamínek.
Krásný den!

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř Docela důležité

Pro: 22. Únor 2023 - 11:31 | moldavit

Ne, tak toto konkrétně jsem neviděl. Ale podobných "chytáků" se objevuje docela dost ...
Krásný den!

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Pro: 22. Únor 2023 - 12:37 | jardafiala

Proti Praze ještě krásné ceny ...

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Zahradník píše

Dobrá soutěž! :-)
Na zapalování sporáku používám jednorázové zapalovače, kterým došel plyn, ale ještě škrtá kamínek.
Krásný den!

Sakra asi dělám něco blbě, občas si koupím jednorázový zapalovač a skoro vždycky mi dojde kamínek dřív než plyn. No jedna možnost tu je, občas si zapaluju ve větru a musím škrtnout víckrát.

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Pak jsem to já, ale to je jedno.
Také mi zbývaly zapalovače s plynem a bez kamínku. Chce to výrazně přidat výšku/dílů plamene a pak je to opačně.
Ale nezapomenout na ten plamen ...
Krásný den!

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

22. Únor 2023 - 21:39 | F. Chot

Fando, má naprostou pravdu: Nezapomenout na ten plamen...
Tak to stojí i v preambuli Spolku přátel žehu! :)

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Plamen- viz Cimrman , jeho kulatá výročí a Lenin..

Když se Cimrmanovi nepodařilo odradit Lenina od vydávání časopisu Jiskra varovaným telegramem "Pozor, z jiskry vzejde plamen", tlačil ho alespoň k vydání v roce 1900. Lenin to stihl na poslední chvíli v prosinci. Vyčerpalo ho to však natolik, že - jak vzpomíná N. K. Krupská - ještě nikdy neměli u Leninů tak vypráskaného Dědu Mráze.
Pěkný den!

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Pro: 23. Únor 2023 - 9:54 | Lenka Sepsová

:-) no , ještě, že je VIL vječný ...
Krásný den!

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Zahradníku, většina dnešních výrobků jako pračky, myčky, sporáky, pekárny, multifunkční hrnce atd. má funkci odložený start, takže naklikáte a manželka nemusí v noci vstávat.
Jinak existují i časovače, hodně je používám. Osvětlení akvarií, solar a filtrace bazenu, vánoční osvětlení, radiator v koupelně, teď osvětlení sadby atd.
Fakt je, že teď si spotřebu hlídám. A mám i v mobilu program který mi spotřebu hlídá a počítá spotřebu i náklad. Vypadá to, že dokonce budu dobírat. Ale je to hlavně tím, že nyní topím dřevem a plynem přitápím. Dříve to bylo naopak.

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Zahradníku, většina dnešních výrobků jako pračky, myčky, sporáky, pekárny, multifunkční hrnce atd. má funkci odložený start, takže naklikáte a manželka nemusí v noci vstávat.
Jinak existují i časovače, hodně je používám. Osvětlení akvarií, solar a filtrace bazenu, vánoční osvětlení, radiator v koupelně, teď osvětlení sadby atd.
Fakt je, že teď si spotřebu hlídám. A mám i v mobilu program který mi spotřebu hlídá a počítá spotřebu i náklad. Vypadá to, že dokonce budu dobírat. Ale je to hlavně tím, že nyní topím dřevem a plynem přitápím. Dříve to bylo naopak.

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Zahradníku, většina dnešních výrobků jako pračky, myčky, sporáky, pekárny, multifunkční hrnce atd. má funkci odložený start, takže naklikáte a manželka nemusí v noci vstávat.
Jinak existují i časovače, hodně je používám. Osvětlení akvarií, solar a filtrace bazenu, vánoční osvětlení, radiator v koupelně, teď osvětlení sadby atd.
Fakt je, že teď si spotřebu hlídám. A mám i v mobilu program který mi spotřebu hlídá a počítá spotřebu i náklad. Vypadá to, že dokonce budu dobírat. Ale je to hlavně tím, že nyní topím dřevem a plynem přitápím. Dříve to bylo naopak.

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

s. Chot a nemravná cena elektřiny. A jak se dělá mravná? Ukázali to Maďaři, vzr Babišovců a komunistů, a jak to dopadlo.
Nemravné je, když Russ použije obchodní vztahy k plnění svých odporných válečných cílů. Ale zatím to vypadá, že se přepočítal. Naftu jsem nakoupil teď v Jižních Čechách za 32,9 Kč a plyn je na nižších cenách, než před válkou, kdy ji šrouboval vzhůru. 50EUR stál naposledy v září 21. Neviditelná ruka trhu, že

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Nebudu nějak vstupovat do zdejších diskusí.Ale naposled několik poznámek.
1. Pamatuji si,jak kdysi jeden renomovaný ortoped varoval před chozením do schodů u seniorů. Kondici to nezvýší,ale zvedání dolních končetin nahoru nebo pohyb dolů, prostě po schodech,kolenní klouby enormě zatěžuje. Lepší chůze po rovině,kdo může,tak kolo s přilbou atd.atd. Ale schody jsou hloupost-pokud je výtah,použijte ho.
2. Technologický skok je obrovský a má dopad na generace a mezigenerační vztahy tak,jako nikdy jindy. Před cca 25ti lety jsme si pomalu neuměli představit malé osobní počítače v kapse.A samozřejmě jiné věci z oblasti technologie.
Dotykové telefony jsou nyní už nezbytností,pokud se chcete nějak orientovat ve světě a zařídit si spoustu věcí pohodlně z domu i odjinud.Ušetříte čas ,který se může věnovat koníčkům, odpočinku atd.atd. Jako vše to jsou dobří sluhové,ale špatní pánové.A něco už ani nejde při dnešních technologiích jinak zařídit. Základní počítačová gramotnost je nutná a je spousta mých vrstevníků se s tou gramotností docela dobře popasovala.Ta o pár let starší možná hůře. Ale generace,které jdou za námi,už žádný problém mít nebudou.
Jenom příklad a pak již howgh:
Byla jsem nedávno v Londýně na výstavách s mou oblíbenou CK Ars Viva . V podstatě nezaplatíte hotovými penězi. I na tržišti vedle southamptonské katedrály,které funguje už několik staletí, musíte i kafe platit kartou.Nikdo se s vámi nebude bavit.Já jsem měla jen pár liber,tak jsem domů nic nevezla.
A mobil? Vynikající sluha. Zapomněla jsem si omylem koupit vstupenku do British Museum na výstavu o hieroglyfech.Do BM je nomálně vstup volný,ale příležitostné výstavy se platí. Do Tate na mého milovaného Cézanna jsem si koupila,zde nějak zapomněla. Šla jsem k informacím,zeptat se,kde se kupují lístky-nikde jsem kasy neviděla.Sorry,pouze on line..A zjistit,zda jsou ještě volné lístky nešlo. Takže co? Protože i BM stávkovalo-hlídači- neb UK je po brexitu trochu jinde,než bylo lidu obecnému slibováno- a sbírky krom Egypta a Parthenonu, včetně mých zamilovaných asyrských reliéfů, byly zavřeny, tak co s načatým odpolednem? Vzala jsem telefon, posadila se v té krásné vstupní aule od sira Normana Fostera , připojila se na web BM a zjistila,že na 15.30 jsou ještě 4 volné lupeny. Musela jsem si zřídit account přes heslo, zarezervovat lístek a kartou přes mobil zaplatit. Zvládla jsem to za necelých 20 minut.Kdybych ten telefon neměla, byla jsem,jak říká Cimrman včil díky své nepozornosti v řiti..A mlaďoch by to měl za 10 min hotovo.

A když jsme u té staré dobré Anglie- byla jsem tam těsně po hlasování o brexitu a nyní. Je to vidět,ne,že ne.Slibovaný blahobyt se nekoná,místní okamurové atd. jsou zalezlí a vše dopadá na běžný život.Miliony liber,které se měly nalít do zdravotnictví,nikde nejsou.V březnu budou masivní stávky zdravotníků a dopravců. Měli jsme kliku,že jsme doletěli bez problémů a zpět jenom s necelou hodinou zpoždění,protože bude pravděpodobně stávkovat i letištní personál
Přeji všem diskutujícím pěkné dny.

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

.Bratranec byl v Číně. Ve velkých městech. Tam už nejsou ani karty, vše musel dělat a platit mobilem
Podle průzkumů by rádo zpět do EU chtělo asi 60% Britů. No když podlehli populistům. Ale pamatuji dobře slova '' přicházejí sem lidé (východ EU), které nemůžeme vyhostit''. Nakonec i z Nového Boru tam bylo dost lidí, jak jsme se občes dočetli v krimizprávách
A zahradníku, žijeme oba jiným životem, jsem prduch a asi budu do konce života. Váš život si nemohu dovolit. Ale má to výhodu. Dělám na sebe a rozhodně nemusím sedět uPC, číst PL jak je vše špatné a nadávat na vládu, že mi nelétají ti pečení holubi. Chyby hledám především u sebe. Co potřebuji, to si pořídím. A mám spokojený život, nestěžuji si.

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Kolega v jedno z mých zaměstnání říkal, ža pomocnou ruku má každý na konci své paže. A (to je používané častěji ale v té době to pro mě bylo nové) další - když každý pomůže sám sobě, bude pomoženo všem.
Jen dotaz (teď to nějak nevidím), byl jsem nazván dezinformátorem. Lze si na zdejším hydeparku vyseparovat a prohlédnou své příspěvky? Rád bych se kouknul, kde a jak jsem dezinformoval. Že bych napsal něco pod vlivem co si nepamatuju? (A co si nepamatuju to se nestalo)
Poznámka k placení kartou nebo mobilem - nic proti ale úplně se zbavit hotovosti je v době možností dnešních technologií cesta do pekla. Kdo ohlídá, aby si kdokoli z databáze nevytáhl například jak často navštěvuji restauraci, kolik tam proleju a na základě těchto skutečností mi zruší životní pojištění, navýšil zdravotní pojištění, sebral řidičák případně vystavil porážkový list???

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř / příspěvky?

Volte /Můj účet /Moje komentáře, nebo /Moje příspěvky.

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Pro: 2. Březen 2023 - 17:33 | jardafiala

K té Vaší poznámce - to už se běžně děje. Např. při rozvodových stáních dokládají manželky, že muž je "alkoholik" tím, že požadují výpis z karty ...
Hezký večer

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Kartu používám dost často, vlastně skoro denně, hlavně na nákupy potravin. Když jdu lejt beru si hotovost, s kartou nevím ani jak dát dýško. Pokud je někdo už tak usurpován technikou, že ani v hospodě nezaplatí hotovostí, nezaslouží nic jiného, než být vámi naznačeným způsobem popotahován.
Pravda, jsem už ze starší generace a připadne mi třeba divné platit telefonem nebo snad dokonce hodinkami. Mít nějaký peníz v ruce je přece jenom něco jiného, vždy když někam jdu mám sebou nějaké (dnes už) drobné, tedy tak dvě stovky. Jo kde jsou časy, kdy se jelo na víkend ven s pinklem a 100 stačila na vlak i na pivo.....

Nahoru

Re: Ano, budeme se mít hůř

Vidíte a já jsem vařil to samé a žádný rozdíl.
Kdyby jste se díval včera na televizi, byl o tom šot. Není to o LNG, není to o výhřevnosti, ale hlavně o norském plynu, který má více sloučenin síry. Ta se může po hoření vylučovat třeba na výměníku kotle. To jsem poznal na rekuperátorum sklářské pícky, kde se tvořil žlutý povlak. Kotel se má jednou ročně nechat čistit a servisovat, což dělám i ohledně pojištění domu.
Již jste čistil trisku? Nemáte tam ani odklad, takže bude značně ''zánovní''.

Nahoru

Re: Ano, bude hůř - nápady, návody

! trisku? !

Nahoru

Re: Ano, bude hůř - nápady, návody

No, v domácnosti, kde se teplou vodou myjí 1x týdně bych snad ani žít nechtěla..Vzpomněla jsem si na jednoho známého, který si vše psal, sčítal, lepil inkasa do sešitku, kontrolovalmanželce nákupy a buzeroval, když koupila o deset deka něčeho víc atd. Bylo mu to na dvě věci. Sám se sebou byl spokojen,rodina již méně a rozpadla se. Pěkný den!

Nahoru

Re: Ano, bude hůř - nápady, návody

Pane zahradníku, máme s přítelkyní asi obdobné důchody jako vy. Vy ještě daleko více šetříte na jídle. My jedeme jednou týdně Kaufland nebo Penny a pak něco málo. Smažíme se jíst dobrou stravu pro důchodce. Podporujeme děti a vnoučata, na narozeniny vždy pár tisíc. Kupujeme si pěkné oblečení, hodně investujeme do kultury, moc se neomezujeme.
A přesto oba šetříme. Než bych si pálil prsty sirkami, radši si koupím nový, s úspornější a kvalitnější troubou. A taky mohu nastavit třeba pečení na noční proud. Nemusím si pálit prsty a vzhledem k tomu, že vám nefunguje automatické zapalování, máte ho stejně starý nebo jetý.
Proto jsem nedřel celý život, abych ve stáří šetřil na sirkách.40 jich stojí 1Kč. Takže při poklesu spotřeby o 120 ks ušetříte měsíčně 3 Kč. Kolik proděláte na staré troubě?
A k tomu mytí. Twitterem teď běhá pravidelný proslov Babiše ke svým ovečkám, Chlubí se jak je čistotný. Myje si denně nohy, sprchuje se a když má čas i do vany vleze. A nohy má pekné, hladůčké a hebůčké a vůbec mu nesmrdí....

Nahoru

Re: Ano, bude hůř - nápady, návody

Pamatuji si na jednoho svého pacienta, který kdysi zdůrazňoval, že si myje nohy denně…Došlo mi,že pro některé jedince, kteří mají tekoucí vodu i ohřívanou, to není samozřejmostí. Jako mytí rukou po toaletě a před jídlem. A mimochodem- myčka uspoří více vody a energie než mytí v dŕezu …Pěkný den!

Nahoru

Re: Ano, bude hůř - nápady, návody

Měl jsem na koleji spolubydlícího který se sprchoval i několikrát denně. Pravdu díc, nedělal hygieně dobrou reklamu, rachitická postava, skoro jako polednice. A vůbec, známé heslo: Kdo se meje je špinavej, a kdo je špinavej je prase. Nebo, jak kdysi dávno prohlásil jeden z našich kamarádů, vy vodáci se nemejete co, vy se poznáte po hlase. No a k šetření - místo 8piv si dám 7 (taky už tolik nevydržím jako za mlada), místo na pláži v Doksech se stavím na pivo v nádražní restauraci, místo zavřených hospod studený lahváč u vietnamců, cyklista potřebuje tekutiny a kde je vezme je tělu jedno....Ostatně třeba v Horní Lužici cestou do Cottbusu a zpět už žíznivý cyklista skoro na hospodu nenarazí, naučili jsme se vyhledávat benzinky se studeným plechovkovým, někde mají i lahváče (třeba Weisswasser kousek od Nochten s parádním parkem balvanů a kytiček) a je to levnější než v hospodě.

Nahoru

Re: Ano, bude hůř - nápady, návody

zahradník...My totiž taky přemýšlíme nejen ekonomicky ale i ekologicky. :o)))
Asi nevíte, že každý větší spotřebič musí mít dnes energetický štítek, podle kterého vybírám. Mám třídy A. Váš třicetiletý vby se na stupnici ani nevešel. Dle něj mám na průměrný cyklus 0,6 kW, při horkovzduchu 0,5 kW. U vás to bude minimálně o 30% více.. Při ceně nyní (aktuální nabídka) je to něco přes 10Kč za kWh ,to je rozdíl okolo 4 Kč na jedno pečení. Vy ušetříte pár sirek, já pár korun. Za rok to bude určitě kolem tisícovky. Kdo jak často používá. My skoro denně, přítelkyně poče. I rohlíky, občas chleby. Přijde to pořád levněji. I když borský "podještěd"nemá chybu. Taky místo smažení děláme raději na grilu nebo zapékáme.
Takže promiňte, ale nechováte se ekonomicky a ani ekologicky, při vyšší spotřebě energie. A starý přijde do sběrného dvora na recyklaci. Takže chlubit se není čím.

Nahoru

Re: Ano, bude hůř - nápady, návody

Shodný není, protože jsem zvyklý počítat výhodnost. Zvláště když jsem učil fyziku :-))
A k vysavačům. Nedávno jsem si koupil vysavač má 1500 W. Především na čištění koberců. A má jednu vadu. I při 1500w je tak silný, že ho neutrhnete od kobece a musíte si otevřít přisávání. Ale čistí jedna báseň a nepotřebuji ani 1600W. Rozumné rozhodnutí EU, na co budu kupovat zbytečný žrout elektřiny. Ať se firmy snaží v kvalitě.
https://www.datart.cz/Vysavac-viceucelovy-HYUNDAI-Vysavac-Hyundai-VC-5750-viceucelovy.html?gclid=EAIaIQobChMI55KOma73_gIVhqrVCh2jnAQFEAQYAiABEgKSt_D_BwE#hodnoceni-uzivatelu

Nahoru

Re: Ano, bude hůř - nápady, návody

Tak mě napadlo, a souvisí to s šetřením, napsat jak jsem líný a na co jsem díky lenosti přišel. Když jsem sám doma a žena v práci, takže třeba nevaří, tak dám do co nejmenšího kastrolku olej a udělám si smažený sýr. A (teď to příjde) oloupu příslušné množství brambor, mě stačí tři menší, nakrájím na kostičky tak 1x1cm, strčím do igelitového sáčku, přidám lžíci vody a trochu soli a dám na 5minut do mikrovlnné trouby. Než se usmaží sýr jsou brambory hotové a neohřívám zbytečně vodu na jejich vaření. Pokud někdo namítá, že se z igelitového sáčku uvolňují nějaké nežádoucí látky, tak to mi může v mých téměř 70ti letech být jedno, za svůj život jsem se setkal už s tolika jedy, že na něčem takovém už nezáleží.

Nahoru

Re: Ano, bude hůř - nápady, návody

Aby nedošlo k omylu - VŮBEC se nestydím za svou lenost neboť lenost je matkou pokroku. Kdyby člověk nebyl línej tak dodnes lezem po stromech živíme se kořínky :-).

Nahoru

Re: Ano, bude hůř - nápady, návody

Brambory v mikrovlnce si dělám taky. Jen dávám do mističky trochu vody a někdy speciální koření. I maso,když chci rychle,zejména krůtí či kuře. Když se dobře nastaví, i kůrčička je. V mikrovlnce se dá dobře vařit,nejenom ohřívat, jak to dělá většina lidí a je to rychle a úsporně.
A zapisujete si,kolikrát to děláte a děláte na konci roku sčot,aby rodina věděla a měl jste uspokojení?
Pěkný den!

Nahoru

Re: Ano, bude hůř - nápady, návody

Vy nezklamete zahradníku. Tak já mám velkou obludu, která zabere moc místa. Tak velká zas není. A při velikosti mojeho bytu vážně nepřekáží. A vy máte v domě dokonce čtyři. Myslím, že zaberou místa víc. Ale ještě doplním, další vysavač je na popel, taky výborná věc, nepráší se a kuchyň uklízí robotický vysavač
A asi by jste se divil, kolik mám přístrojů k vaření. Ve výklenku v kuchyni je za závěsem regál vysoký 2m a 5 polic. plný. Vedle je tem lux a úklidové prostředky.
Proč? Přístroje hlavně šetří čas a výrobek je dokonalejší.
Teď mám v pernamenci multifunkční hrnec. Tažené vývary, super rýže, pomalý hrnec, vaření v páře atd. Výborná pomůcka. Pro starší lidi možná komplikace v programování.
Ale pro mne hlavně vše šetří čas, kterého nazbyt moc nemám. Bude mi taky 70 let a pořád ještě podnikám a velká zahrada, údržba nemovitostí. A přiznám se, že to už není ten fofr, co dříve.

Nahoru