Dnes je 14. 10. 2024
svátek má Agáta

MenART s Radkem Baborákem v ZUŠ Česká Lípa

O víkendu 13. - 14. listopadu 2021 zažil Komorní symfonický orchestr ZUŠ Česká Lípa pod vedením Pavla Hrice a Martiny Bačové inspirativní setkání s jednou z nejvýznamnějších osobností světové klasické hudební scény - hornistou a dirigentem Radkem Baborákem. Toto setkání se uskutečnilo v rámci stipendijního programu MenART pro rozvoj a podporu mladých talentů, který vznikl v úzké spolupráci s Nadačním fondem Magdaleny Kožené, jehož cílem je podpořit a zviditelnit význam uměleckého vzdělávání.

Radek Baborák je přední český hornista, žák vynikajícího českého hornisty a pedagoga Bedřicha Tylšara a vítěz mnoha mezinárodních interpretačních soutěží. Svým mimořádným muzikantským projevem oslovuje posluchače v nejvýznamnějších kulturních centrech po celém světě. Vystupoval v koncertních sálech po celém světě a spolupracoval s řadou výjimečných dirigentských osobností. Působil jako sólo hornista v PKF - Prague Philharmonia, České filharmonii, Mnichovské filharmonii a Berlínské filharmonii. Sólově vystoupil s řadou prestižních těles, např. s Bamberskými symfoniky, Petrohradskou či Moskevskou filharmonií, Londýnskou královskou filharmonií, Tonkünstler Orchestra Vídeň, Mozarteem Salzburg či Filharmonií Arthura Rubinsteina v Lodži.

Významnou součást hudebního života Radka Baboráka tvoří komorní hudba. Je uměleckým vedoucím a dirigentem České Sinfonietty, Pražských komorních solistů, Českého hornového sboru, Afflatus Quintet, Baborak Ensemble. Po osmi letech na postu sólo hornisty Berlínských filharmoniků se rozhodl věnovat sólové kariéře, pedagogické činnosti a dirigování. Od září 2021 se stal novým šéfdirigentem Západočeského symfonického orchestru v Mariánských Lázních.

Díky MenARTU a podobným studijním projektům se naši nadaní žáci skrze spolupráci se špičkovým profesionálem posunou a díky novým podnětům načerpají sílu a inspiraci pro svou další uměleckou cestu. Setkání s Radkem Baborákem bylo novým impulsem i pro naše učitele, kteří získali podporu ve své práci a načerpali energii pro svou pedagogickou činnost.
 

alt
alt
alt