
S probíhající zimou jsme se s žáky II. stupně rozhodli v hodinách výtvarné výchovy a výtvarného ateliéru věnovat těm, kterým zima moc nepřeje a jejichž zpěvu se již nemůžeme dočkat.
Jedním z cílů, jenž si projekt kladl, bylo v rámci mezipředmětových vztahů seznamovat nejen s nezvyklými výtvarnými technikami, proporcemi jednotlivých tvorů ptačí říše a jejich leckdy udivujícím zabarvením, ale také se způsobem jejich života a jejich významem pro prostředí, ve kterém žijí. Mezi další cíle patřily rozvoj fantazie, učení se úžasu, procvičování jemné motoriky a utváření povědomí o okolním světě.
Asi nejoblíbenější výtvarnou technikou, kterou žáci v projektu vyzkoušeli, byla technika zvaná linoryt. Při ní pracovali jak s tužkami a papírem, tak i s ostrými rydly, linem, válečky a tiskařskými barvami. Pro své spolužáky každý vyhledal nejdůležitější informace o ptáku, kterého si vybral.
Abychom nezůstávali pouze u teorie, tvorby a fotografií, vydali jsme se také na pozorovací výpravu městem a přilehlým lesem, kde jsme měli možnost vidět ty, kteří i přes zimu zůstávají v našich končinách.
Ukončením projektu byla závěrečná práce. V té každý pomocí libovolných výtvarných technik spojil vše, co se dozvěděl, v jeden celek. Tyto práce jsou nyní k nahlédnutí na chodbách naší školy. Každému, kdo jde kolem nich, přináší i v zimních měsících kousek přírody a ozvěnu ptačího zpěvu.