Dnes je 16. 05. 2025
svátek má Přemysl

Reakce o. p. s. České Švýcarsko

Uveřejňujeme odpověď  o. p. s. České Švýcarsko na názor Jiřího Římánka, který jsme vydali pod názvem Rumburk, Švýcarsko, Liberec - jak se to rýmuje? (Zde)

Dovolte mi, abych Vám zaslal vyjádření naší společnosti k demagogickému příspěvku pana Římánka, neboť Vám z naší strany k našemu velkému politování nebyl přidělen žádný prostor pro vyjádření.


1) Bohužel jsme svědky velmi nemravného postupu, kdy nekvalitní společnost, jež nebyla vybrána ve výběrovém řízení činí mediální tlak na zadavatele s cílem jej zastrašit a přinutit k tomu, aby byla příště vybrána.  Obdobný postup nezažíváme se Společností Rema ´93 poprvé, již v září 2006 nás důrazně atakovala poté, co její amatérský návrh nebyl vybrán. O práci této „agentury“ si může každý udělat obrázek sám, přikládám ukázku jediné zakázky, kterou jsme s ní realizovali – naprosto nepovedený tisk, jehož reklamaci nám tato společnost odmítla uznat. Skutečnost, že nebyla v poslední době vybrána na sobě zcela nezávislými zadavateli (naše společnost a města Rumburk, resp. Liberec) svědčí o shodnosti názoru na nekvalitní práci této společnosti.

2) Pokud jde o vlastní výběrové řízení, přísně jsme se drželi ustanovení Zákona o veřejných zakázkách a koordinací celého procesu pověřili právního specialistu na výběrová řízení Mgr. M. Hadaše ze společnosti Grantika. Zákon nijak nestanoví povinnost účasti nezávislého odborníka v hodnotící komisi, tato praxe u obdobných zakázek není standardní a námitka je naprosto lichá. A to zvláště ve světle skutečnosti, že v hodnotící komise naplnila zákonné nároky na odbornost tím, že měla nadpoloviční část členů vysokoškolské vzdělání v oblasti humanitních věd (historie, filologie, dějiny umění) a min. pětiletou praxi při zadávání a řízení obdobných zakázek. Výsledkem těchto již realizovaných výběrových řízení a bylo např. získání ocenění Nejkrásnější česká kniha roku 2003, Kalendář roku 2006 či nejlepší informační brožura 2007, což jen potvrzuje zodpovědný přístup při výběru profesionálního dodavatele. Ostatně i další komunikační odborníci zastoupení v statutárním orgánu zadavatele výběr vítězné společnosti schválili.

3) V další námitce bohužel společnost Rema ´93 není schopna rozlišit mezi názvem konkrétní publikace „České Švýcarsko - krajina inspirace“ (jež byl popsán v zadávací dokumentaci) a širším marketingovým sloganem „České Švýcarsko - krajina tajemství“, který již od roku 2005 používáme pro destinační marketing. Vítěz výběrového řízení byl svým soutěžním návrhem publikací „ České Švýcarsko - krajina inspirace“ a „České Švýcarsko pro rodiny s dětmi“ nejblíže tomuto dlouhodobému sloganu a hodnotící komise jej po právu vybrala.

4) Za cirka dvoutýdenní prodlení při vrácení dodaných vzorků jsme se agentuře již omluvili písemně 20. 7. 2010, činíme tak tedy znovu.

Děkuji a přeji mnoho dalších úspěchů.
S pěkným pozdravem z Českého Švýcarska

Marek Mráz
director/ředitel
České Švýcarsko o.p.s