
Zůstanou nám Čechům nějací předkové, nebo budeme psát naši novodobou multikulturní historii? Zahyne-li národ, zahyne i jeho historie. Multikultura, nebo nacionalizmus? Tolerance, nebo národní hrdost? Potud otázka.
A přece se točí, včera, dnes i zítra a v televizních novinách opět lhali. Češi nezahynou, ani po meči, ani po přeslici, náš národ setrvá, uvedl jeden nejmenovaný místní plátek.
Štěstí okamžiku bylo však náhle přetnuto pochybnostmi. Náš národ - národ praotce Čecha, knížete Václava, nadčasového krále a císaře Karla, národ pyšnící se Komenským a Husem, národ obrozený v jazyku i kultuře? Pochybná myšlenka vkradla se do srdce a oči donutila vrátit se do poslední rubriky. Vítáme nové občánky našeho městečka. Našim maminkám se narodili: Roman Nguyen, Aranka Horvátová a Alexej Kuzněcov. Tak, lidstvo zachováno bude, ale národ český? Jakou šanci má malá jedinečnost ve vynucené multikulturní převaze? Lze vypěstovat z rýžového trsu krásnou statnou lípu? Asi jako ze Stachanovského pijana dobrého muzikanta. Lze zvyšovat ještě pracovní nasazení a daňové zatížení pro stále se povalující a kvapně se rozšiřující komunitu indických kočovníků? Už Borovský po pobytu v Rusku pochyboval, byť jen o slovanské vzájemnosti. Pohrdáme tedy i padlými pod osmanskými meči u Vídně? Půjde-li vše tímto směrem, zřejmě se Evropa také bude muset naučit odříkávat v mešitě svůj "Otčenáš", bude-li to dovoleno.
Jak jednoduché, co se nepovedlo násilím po staletí, pomalu se vkrádá ve lstivém pokoji a míru pod křídly falešné tolerance. Volba je na nás, ale to by nesměl býti Čech jen polní kvítek ohýbající se při každém sebemenším větru, ať už od východu či západu. Tak jsme po strohé diktatuře otevřeli dveře světu a západní vítr nám navál pěkný bordel do světnice. A po americkém vzoru místo vlastní práce, k úklidu si pozvi židovského rádce. Našeptávat nech si ve zpovědnici mamona a nezůstane Ti v kapse ani zlatý pro Chárona. Můžeme si vůbec ještě dovolit mít ve znaku lva?
Bohumil Mucha
celkem spokojený penzista, ale občas dost naštvaný občan této společnosti
Kamenický Šenov
Komentáře
Re: Borovský by asi zaplakal...
21. Květen 2012 - 0:01 | ikakarus
Chápu, že se prožíváte jako krasomluvný národovec, ovšem píšete trapné hovadské žvásty. Divím se, že to není někde v diskusi o památníku, ale na homepagi. I-noviny by měly chápat, co je slušné a vkusné a co ne.
NahoruRe: Borovský by asi zaplakal...
3. Červen 2012 - 14:35 | Mate.Ja
autor se nepotřebuje nijak prožívat, je čím je a dal o sobě vědět "Vy Vole"..(řečeno ústy mistra naší komiky) Tipuji, že máte za ženu Vietnamku, sklep plný konopí,živnostenský list na hernu, dům vám opravují čtyři ukrajinci a v zoufalství jste adoptovali dvě cikáňata. Je mi milejší osobní názor, než hlupec jako Vy Vy V...e
NahoruRe: Borovský by asi zaplakal...
21. Květen 2012 - 8:28 | Radosta
Názor, byť velmi vyhraněný, označíte za hovadský žvást a zároveň apelujete na slušnost a vkus. Není v tom rozpor?
NahoruRe: Borovský by asi zaplakal...
21. Květen 2012 - 8:47 | moldavit
Borovský by nezaplakal,ten miloval pravdu.
NahoruNejdříve by bylo zapotřebí dát dopořádku tu "českou historii",protože na lži se toho moc vybudovat nedá.I o tom praotci Čechovi Kosmas nepsal,ale za naše předky označil Kelty a jejich vůdce Boema.
To že svět se globalizuje nezastavíme.Jestli zůstaneme Čechy ,závisí jen na nás.Jestli se budeme moci hrdě hlásit k Borovskému,Komenskému ale i Rathovi,Grossovi,kakaovému Bobovi,
Langrovi a dalším.
Re: Borovský by asi zaplakal...
21. Květen 2012 - 9:34 | hillbill
Názor sice vyhraněný, ale nevím, co je na něm hovadského a neslušného. V týhle společnosti je to ode zdi ke zdi. Multi kulti se neukazuje jako právě úspěšný směr, ale někteří ho budou hájit i kdyby kvůli tomu měli věšet své odpůrce.
NahoruRe: Borovský by asi zaplakal...
21. Květen 2012 - 9:50 | Hudec
Záleží na úhlu pohledu. Já jsem si všimnul toho, že všichni ti, které autor vnímá jako ohrožení češství, hovoří česky. A mnozí velmi pěkně. A nejen to, přejímají i české zvyky, tradice, česká jídla, někteří dokoce i české nezpůsoby, jako je nedostatek taktu a zdvořilosti. Takže z kulturního hlediska nám nehrozí nic. Jedině že holt Češi nebudou už všichni vzorně bílí. Že by autorovi článku vadilo hlavně to?
NahoruRe: Borovský by asi zaplakal...
21. Květen 2012 - 9:52 | Hudec
P.s. jestli to i nadále půjde z kopce s českou porodností, tak jednou budou češtinu a českou kulturu zachraňovat právě NAŠI Vietnamci, Indové, ba dokonce Holanďani a Američani, kteří se u nás tu a tam také usazují. Takže zaplať pámbu za ně.
NahoruMultikulti dávno jsme
21. Květen 2012 - 12:22 | moldavit
Pokud by Jirásek nenapsal báj o praotci Čechovi a liduprázdné zemi oplývající strdím, kam přišli Slované,,což bere většina jako historickou realitu,netvořily by se takové nacionalistické články.
NahoruPodle rozboru DNA je tu Slovanů jen 30 %,Románů 25%,11% Germánů/víc než v Německu/,9%Semitů atd.
Kdo se trochu zajímá o historii,ví že zde nebylo liduprázdno a střed Evropy je stvořen pro míchání etnik
Jednou jsem dlouho diskutoval nad tím,co je národ.Přesná definice neexistuje a nakonec jsme se shodli,že být Čechem,Francouzem,Maďarem atd.je pouze určitý stav mysli.
Re: Borovský by asi zaplakal...
21. Květen 2012 - 15:04 | Radosta
Škoda, že ti Vietnamci, co hovoří velmi pěknou češtinou, se k ní neznají při kontrolách ze strany pracovníků celní správy a finančních úřadů. Ale tradice českého zemědělství oprášili dokonale. Jejich pěstírny mají úroveň. Akorát, že občas jim nevyjde sklizeň.
NahoruRe: Borovský by asi zaplakal...
22. Květen 2012 - 11:16 | Hudec
I v tom, jak se rádi činí nevědomými, jsou ti Vietnamci svědomitými Čechy. Kdo by neznal proslulý upřímně udivený pohled Čecha chyceného na švestkách, že on opravdu ale opravdu neměl nejmenší tušení, že to či ono se nesmí.
NahoruRe: Borovský by asi zaplakal...
22. Květen 2012 - 11:14 | Hudec
A pěstování "domoviny"? Od koho se to asi naučili? Začínalo to za války (už za té první světové!) tabákem na zahrádce či aspoň v květináči, no a když pak přišlo do módy něco modernějšího, ... Souhlasím ale, že naučené dovedli k naprosté dokonalosti. To víte, pilný a pracovitý národ. To bychom se zase mohli naučit my od nich.
NahoruRe: Borovský by asi zaplakal...
22. Květen 2012 - 18:11 | ikakarus
A navíc, v České Lípě jsou přivandrovalci skoro úplně všichni...
NahoruRe: Borovský by asi zaplakal...
22. Květen 2012 - 20:34 | pallando
Prosímvás, výskyt lva v českých luzích a hájích máte nějak zdokumentovaný? Takové typické evropské zvíře, že.
NahoruRe: Borovský by asi zaplakal...
22. Květen 2012 - 20:56 | barta
Bývávalo.
NahoruRe: Borovský by asi zaplakal...
22. Květen 2012 - 22:35 | Jan Tichý
Pane Mucho, Havlíček by skutečně zaplakal, ale nad vaším blábolem. Ve svých novinách by totiž podobný text určitě nezveřejnil, protože chápal české vlastenectví jinak.
NahoruVaše varovné příklady: Nguyen, Horvátová, Kuzněcov, a nechybí ani „židovský rádce“!?
To vám nedojde, že tady bezdůvodně urážíte tři rodiny, o kterých houby víte? Že takový Roman Nguyen může za pár let taky patřit mezi elitní gymnazisty? Že rodina Aranky Horvátové nejspíš žije v naší zemi (stejně jako ta vaše?) už řadu generací, a nepatří tedy k žádným „indickým kočovníkům“?
Jméno a etnický původ byly směrodatné v nacistických zákonech, potom taky při vraždění v bývalé Jugoslávii. Divím se redakci, že vaše podivné „názory“ vůbec zveřejnila. Vzletné fráze jim hloubku nedodají. A trapnost neuberou.
Vaše vzory jsou (virtuální!) praotec, Václav, Karel IV... proč ale nejmenujete taky smutně proslulé výtečníky posledních měsíců? To jsou přece taky Češi, a ovlivňují naši dnešní pověst ve světě mnohem víc (viz už Růženín).
Tři nevinná nemluvňata nás neohrožují, zaslouží si naopak popřát do života hodně štěstí. Protože budou potkávat i myslitele vašeho typu.
A považovat západní evropskou civilizaci za bordel navátý do naší malé české světnice? To už nechám bez komentáře.
(Pokud se považujete za křesťana, určitě si svůj výplod zkonzultujte s panem farářem.)
Re: Borovský by asi zaplakal...
22. Květen 2012 - 22:53 | ikakarus
Bravo, pan Tichý!
NahoruRe: Borovský by asi zaplakal...
22. Květen 2012 - 23:02 | moldavit
Ten výběr Čechů Bohumilem Muchou se taky povedl.Praotec Čech byl Kelt,Přemyslovci měli postupně 14 německých manželek,Germán a Lucemburk vychovaný v Paříži Karel IV.Císař Říše římské národa německého,Komenius s maďarskými rodiči.I pro toho Jana z Husince postavil Betlémskou kapli Jan z Mühlheimu.
NahoruLepší výběr českého multikulti snad ani není.:o)))
Re: Borovský by nejspíš zaveršoval
23. Květen 2012 - 6:08 | Hudec
Karel Havlíček , čta výše uvedené výlevy o jakési národnostní (rasové?) čistotě, by asi nejdřív vůbec nechápal, o co jde. Ale rychle by se zorientoval a glosoval by to nejspíš nějakým epigramem:
Přepadnou-li tě Bóžo po čistém národě touhy
Nahoručuchni k ponožkám, jestli ti nesmrdí nohy.
Re: nebo možná i takhle:
23. Květen 2012 - 8:48 | Jan Tichý
KHB: Velmi mnohým českým básníkům
Věčná vaše píseň: "Jaká slast
Nahorumilovati českou vlast!" -
Má-li však mít z vaší lásky zisku,
nedávejte písně své do tisku.
Re: Borovský by asi zaplakal...
30. Květen 2012 - 12:21 | Jan Tichý
Vzpomněl jsem si na vás, pane Mucho, když jsem si přečetl větu ukrajinského spisovatele a námořníka Antona Sančenka v příloze LN:
Nahoru"Podle mne je národ společenství lidí, které má spojovat budoucnost, nikoli minulost."
Tomu tleskám.
Všimněte si: je to "jen" Ukrajinec, a přece je moudřejší než čistokrevný autor článku!
Re: Borovský by asi zaplakal...
3. Červen 2012 - 14:55 | Mate.Ja
Tenhle článek není totiž o nějakém nacionalizmu, nebo osobních útocích na určité národnosti, je to článek o malosti, kabátnictví, posránkovství a prdelolezectví díky němuž jsme tam, kde jsme a stále čekáme před stále prázdnějším talířem, kdy ta pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí. Jan Tichý i pokakaný irus s růženínem jsou zjevně na inteligenční výši, jež dosahuje jen málo z nás. Holt lepší oddíl...a proto jsou na těchto diskuzích téměř sami. Vietnamec nebude nikdy čech stejně jako cikán, leda až za několik generací bez vztahu ke svým předkům (což je zřejmě nemožné). Pointa pana Muchy je v přístupu k češství jako takovému - stálé podřizování se cizincům, jejich mentalitě i zvykům, ochota ohnutých zad a schovávání se za paskvil tolerance. Já vám osobně kašlu na Vietnamskou píli a cikánskou solidaritu stejně jako krátkodobé vlastenectví u hokejového mistrovství světa. Český um a fortel je na pokraji vyhubení, stejně jako vlastní národní uvědomnění a identita.
NahoruBorovský by prskal smíchy
3. Červen 2012 - 17:55 | Hudec
Kdo je Čech? A kdo je cizinec? A může "hrdý Čech" dělat trapné pravopisné chyby? "Uvědomnění"!!!!! A co je to za formulaci "ochota ohnutých zad"? Slova česká, ale seřazená tak, jak by je Čech, který jen trochu ovládá svůj rodný jazyk, nikdy neseřadil. Význam aby si člověk domýšlel. Vlastně máte pravdu, že "český um a fortel JSOU na pokraji vyhubení." Přinejmenším vy je tu hubíte takřka v přímém přenosu.
NahoruRe: Borovský by prskal smíchy
3. Červen 2012 - 22:00 | Mate.Ja
Odpusť dokonalý, že jsem pravopisně pochybil..., ale pak si to přečti po sobě a druhého plísni. Koukni na interpunkce (pokud víš co to je) oslovení atd......víc k tomu nemám a míti nebudu. S pozdravem Matěj- císařův pekař. Ochota ohnutých zad - to pochopí jen někdo, tobě zřejmě není dáno.
NahoruRe: Borovský by asi zaplakal...
3. Červen 2012 - 20:18 | Radosta
Vybavila se mi pasáž z románu Karla Poláčka, kdy cukrář Svoboda upomínkovaný hokynářem Vendelínem Bajzou k zaplacení dluhů odpověděl dopisem, ve kterém se ohradil kvůli nesprávnému oslovení. Mladý Péťa Bajza, který si dopis přečetl, v něm nalezl strašné hrubky a červenou tužkou pravopisné chyby podtrhl a připsal: "Vnější úprava písemné práce - Méně úhledná; Pravopis: 5". Dopis vrátil.
NahoruNásledoval konflikt mezi oběma stranami, kdy podstata věci - dluh, se stala vedlejší záležitostí.
Re: Borovský by asi zaplakal...
4. Červen 2012 - 10:55 | Jan Tichý
Přirovnání kulhá, Alane. Vlastenecké argumenty by přece měly být sdělovány co možná kultivovanou češtinou. Jinak nás autor nepřesvědčí.
NahoruRe: Borovský by se bavil
4. Červen 2012 - 12:14 | Hudec
Přesně tak, vždyť je to jak z grotesky, stýskat si na úpadek češství a neumět pořádně česky.
NahoruRe: za 1.republiky by se taky bavili
4. Červen 2012 - 12:19 | Hudec
P.s. dokonce i za 1. republiky, kdy se skutečně hodně vlastenčilo (aby ne, vždyť jsme po staletích měli konečně zase vlastní stát!), se takovým hurávlastencům pohrdlivě přezdívalo fangličkáři.
Nahoru