Čekání je u konce. Jedna z nejsledovanějších kategorií Anifilmu – mezinárodní soutěž celovečerních filmů – konečně nabyla konkrétní obrysy. V kategorii se udělují dvě ceny (cena pro nejlepší film pro dospělé a cena pro nejlepší film pro děti), přičemž soutěžit bude, podobně jako v minulých letech, 10 snímků.
Výběr je pestrý tematicky, výtvarně i co do animačních technik. Silné zastoupení má tradičně francouzská tvorba, kterou reprezentují svěží komedie Linda chce kuře! (Chicken for Linda!, r. Chiara Malta, Sébastien Laudenbach) a úchvatná pocta Hajao Mijazakimu Sirocco a království vzdušných proudů (Sirocco and the Kingdom of the Winds, r. Benoît Chieux). Fandy trosečnických filmů potěší poeticko-dobrodružný příběh britského koprodukčního snímku Kensukeho království (Kensuke's Kingdom, r. Kirk Hendry, Neil Boyle) a zvláštní přátelské pouto pak diváky okouzlí ve filmu beze slov Robot a pes (Robot Dreams, r. Pablo Berger) ze španělsko-francouzské koprodukce, který byl letos nominovaný na Oscara. Českou republiku a s ní i neotřelý výtvarný styl reprezentuje jediný loutkový film celovečerní soutěže Tonda, Slávka a kouzelné světlo od autora loňského vizuálu Anifilmu Filipa Pošivače.
Premiéru na benátském festivalu má za sebou artově laděný celovečerní debut italského mistra kreslené animace Simone Massiho Nikde (Nowhere). Podobně osobní, autorské výpovědi a nejen po formální stránce značně neobvyklé snímky představují španělští Něžní metaláci (Tender Metalheads) a americký indie film Kluk jednorožec (Unicorn Boy). Toho na cestě do Liberce doprovodí klasik tamní nezávislé animace Bill Plympton, který nedávno dokončil svůj film Slide. Z podobného zázemí, akorát, že kanadského, vychází zajímavý a vypravěčsky svérázný příspěvek Adam se mění (When Adam Changes, r. Joël Vaudreuil).
Dnes je 03. 10. 2024
svátek má
Bohumil