Starosta Petr Skokan, který se zástupci společnosti jednal, vítá posílení dopravních spojů do krajského města. „ Potřeba pružného spojení vzroste po uzavření podniku Varta AKU na jaře tohoto roku, který zaměstnává zhruba 350 lidí. Podle mých představ by bylo třeba přidat především v ranních hodinách a následně by přípoje měly kopírovat výměny pracovních směn v liberecké průmyslové zóně. Dopravce navíc nabízí dojezdovou dobu kolem jedné hodiny podle počtu zastávek, což je přibližně o třičtvrtě hodiny méně než České dráhy,“ vysvětluje starosta Skokan.
Soukromý dopravce Česká severní dráha se neobává ani finanční stránky věci, neboť při naplnění spoje zhruba osmdesáti cestujícími by se náklady v podstatě pokryly. První vlak by pak mohl vyjet dva měsíce od podepsání smlouvy. Cena jízdenky by se měla podle ujištění dopravce pohybovat lehce pod cenou současného jízdného.
„Nejprve bude ale všemu předcházet cela řada jednání, z nichž první by měla být s krajem o možnosti začlenění posilujících spojů do tzv. základní dopravní obslužnosti, a tím i získání finančního příspěvku,“ dodává tisková mluvčí města Markéta Aulová.