Většina automobilistů chce z pohodlnosti parkovat co nejblíže cíli své cesty. Nejedná se jen o podnikající, ale i majitele domů a bydlící v centru. "Nejmíň se kupodivu ozývají občané, pro které je parkování v centru důležité kvůli obchodům a úřadům," popsal situaci starosta České Lípy. "Osobně se domnívám, že by se v centru města mohly parkovací kapacity rozšířit a nebylo by to na úkor zeleně ani chodců. Například po obvodu náměstí by mohla být podélná stání změněna na šikmá, několik míst by mohlo být přidáno v rozích náměstí a s parkovacím automatem by se mohlo parkovat i v horní části Sokolské ulice a na Jeřábkově náměstí. Dobu stání bychom mohli ovlivnit cenou parkování."
V Sokolské ulici je dosud parkování zakázáno a na Jeřábkově náměstí mohou parkovat pouze bydlící nebo podnikající, a to ještě pouze s předplacenou parkovací kartou, podobně jako na Škroupově náměstí.
Všem se ale neměří stejným metrem, protože přes dvacet zaměstnanců městského úřadu dojíždějících do České Lípy může v centru parkovat zdarma, což schválila městská rada.
Poptávce po parkovacích místech ve středu města vychází vstříc také záměr zprovoznit oficiálně parkoviště za OD Máj, kde se dosud parkuje načerno. V dubnu by prý mohlo být vydáno stavební povolení a v červnu by zde začaly nutné stavební práce.
Jiným metrem ale také posuzujeme vzdálenosti v České Lípě a například v Praze. Zatímco jít pěšky od Komerční banky na náměstí se zdá být daleko, přejít Václavské náměstí od muzea k Můstku nepovažuje nikdo za mimořádný chodecký výkon, a přitom se jedná o vzdálenost téměř dvojnásobnou. I proto je parkoviště u Sportareálu blízko centra většinou využito minimálně.