Na čtvrteční večer však připadl i recitál zpěváka Richarda Mülera v Jiráskově divadle, což bylo znát na návštěvě. Přestože se může zdát, že posluchači Müllera jsou věkově i stylově jinde, nastalo pro mnohé těžké rozhodování, na kterou z hvězd česko-slovenské scény se vypraví. Mne a něco přes tři sta posluchačů však horký letní podvečer nalákal na žhavé funk-jazz-rockové těleso Romana Holého.
První část vystoupení postrádala větší tah, neboť valnou část repertoáru Monkey Business tvoří spíše středně tempé a pomalejší soulové skladby, jejichž atmosféru jen podtrhoval sametový hlas černošské zpěvačky Tonyi Graves. S pokročilejší hodinou však přibývalo i více rychlejších songů, takže se publikum dostalo do opravdového varu. Sedmero hudebníků z Monkey Business ještě navíc s hostem, výtečným perkusionistou Imranem Musa Zangin, má svoji hudbu plně pod palcem; může se tedy koncertem navíc i bavit, čehož plně využívají. Ve středověkých kostýmech klávesista Brousek připomíná Mozarta, zpěvák Matthew Ruppert zase Napoleona,ostatní jsem bohužel nepoznal. Jedním z nejlepších kousků skvělých šoumenů je skladba složená z úryvků notoricky známých písní Doors, Michaela Jacksona, Ozzyho Osbournea, Drupiho a dalších, Matthew ještě stihne perfektně imitovat taneční pohyby pánů Jacksona a Mercuryho. Následuje poslední píseň a oblíbená hra na konec koncertu, aby se po mocném vyvolávání Monkey Business opět vrátili na pódium a přidali své hity Piece of my life a My friends.
![]() |
Roman Holý |
Jedinou skvrnkou na vydařeném večeru byly pokusy některých fanoušků dostat se na koncert pomocí zfalšovaných vstupenek, které však připravená ochranka snadno rozpoznala.