Problémy s dodržováním zákona o rozhlasovém a televizním vysílání (ZRTV) má v poslední době Mimoňský infokanál. Jde především o skrytou reklamu na výrobky či služby firem, kterou zákon zakazuje.
Prvním případem byla déletrvající kampaň kolem nově otevíraného supermarketu Edeka. Týden před otevřením zařadila mimoňská televize po nepřetržitou dobu do svého vysílání textové oznámení, kdy bude supermarket otevřen a v kolik hodin. Zároveň přinesla "reportáž" z nově postaveného objektu se záběry na přeplněné pulty, logo firmy a uzavřela ji rozhovorem s marketingovým manažerem společnosti, v jehož projevu nechyběly věty jako "náš supermarket si dává záležet především na čerstvém zboží a jeho jakosti" (záznam v mp3). ZRTV nic takového ale neumožňuje, v principu šlo o teleshoppingovou nabídku, až reklamu, do celkového obrazu snad chyběla už jen konkrétní cenová nabídka. Mohlo by jít také o nerovnou soutěž, kdy je jedna firma zvýhodňována na úkor jiných (o jiných obchodech se v Mimoňském infokanálu nevysílá).
Druhým případem byla propagace pořadu úplně jiné televize - Kotle s Michaelou Jílkovou. Šlo o vydání, kdy byl hostem pořadu ministr zahraničí Jan Kavan a jeden z autobusů svážející diváky, odjížděl také z Mimoně. Televize Nova takové informace zveřejňuje prostřednictvím inzerce a placených výlepů na plakátovacích plochách, v Mimoňském infokanálu však dostala bezplatný prostor v textovém vysílání mezi dalšími informacemi městského úřadu.
Zatím posledním neplaceným inzertním sdělením byla nabídka přímo jednoho z kameramanů MI na komerční natáčení svatebních a jiných obřadů, zařazená opět do běžného textového vysílání včetně telefonního kontaktu. Také takový druh inzerce smí být zařazen jen do řádného reklamního bloku. Mimoňský infokanál přitom vedle toho správně zveřejňuje pouze bezplatnou inzerci občanů, tak jako například Mimoňský zpravodaj, kde není cílem zisk z inzerované aktivity.
poznámka editora - za povšimnutí stojí minimálně tři pravopisné chyby vyskytující se v obou oznámeních ;-)