Po vstupu zaplatíme v recepci vstupné. Dospělí 50 Kč, rodinné 120 Kč. Hendikepovaní s doprovodnou osobou, děti do 6 let, odborní pracovníci muzeí, galerií a památkových institucí, řidič autobusu (u skupin) zdarma.
Hned v úvodu si můžete prohlédnout legendární voiturettu L&K , která s motorem o výkonu 12 až 14 Hp (koní) dokázala jet rychlostí až 60 km/hod.. V této hale věnované počátkům výroby si prohlédneme i další automobilové skvosty vyrobené zhruba do roku 1930. Mnozí z vás si zde mohou zavzpomínat na své dětství a mládí, i když nejen v této části expozice.
V sousední expozici mě osobně zaujalo elektrické autíčko Popular, které je ukázkou výroby dopravních prostředků firmy Škoda všeho druhu. I v této firmě proběhlo několik pokusů o zavedení výroby elektromobilů. Jedním z nich z počátku 40. Let minulého století je z mladoboleslavské továrny malý osobní automobil označovaný jako PUCK. Autíčko nebylo lacinou napodobeninou, ale opravdickým automobilem, s veškerou výbavou dospělého automobilu. Čalouněná sedala, polstrování dveří včetně odkládacích kapes, jízda vpřed i vzad, spínací klíček a funkční rychloměr. Kyvná přední náprava se samostatně odpruženými koly a zadní pevná s listovými pery. Dosahoval rychlost až 12 km/hod. Dvě baterie Varta-Ferak poháněly elektromotor Scintilla o výkonu 400 W s dobou provozu 2 hodiny. Proč autíčko vzniklo a pro koho se vůz vlastně vyráběl? O tom koluje mnoho zkazek. Bohužel je neznámý i konkrétní počet vyrobených kusů.
Překvapením pro mne byla i výroba vládního vozidla z padesátých let a terénní automobil Škoda Babeta, typ 973 vyráběný v letech 1952-1956. Čtyřdobý čtyřválcový OHV motor s objemem 1490 ccm a výkonem 38.3/52 kW/Hp. Převodovka 4+R Max. a s trvalou rychlostí 70 km/hod. . Tohoto vojenského osobního automobilu bylo celkem vyrobeno 20 kusů. I upíří filmový hrdina se zde najde.
Srdce sportovního zájemce zde také zvýší obrátky. Celá expozice je doplněna monitory, které tématicky doplňují vystavené exponáty. Nezapomeňte na kino, které je součástí muzea a to nejen pro filmy zde promítané. Za shlédnutí zde stojí i vystavované motory a před kinem futuristické vozítko, ve kterém si můžete zasoutěžit. Pohodlně se do něho posaďte a stiskněte jedno z pěti tlačítek. Uslyšíte zvuk startovaného motoru, které jsou před vámi seřazeny stejně jako tlačítka, a pokuste se uhodnout typ vozu ze kterého motor pochází. Správnou odpověď naleznete z druhé strany popisky.
Za kinem je další sál s automobily, na kterých je vidět jak zub času hlodá. Mě zaujala Škoda 110 z roku 1927, která byla přestavena pro film Dědeček automobil a samozřejmě Škoda Popular 418 z roku 1934. Pokud jste z prohlídky unavení, můžete navštívit Rallye bar a něco smlsnout. Rovněž u pokladny je dostatek lákadel v podobě knih, pohledů, modelů autíček a plakátů, které vám pomohou odlehčit peněženku.
ŠkodaAuto Muzeum je otevřeno každý den od 9.00 do 17.00 hodin, kromě 24., 25., 26.12 a 1.1., 31.12 je otevřeno do 14.00 hodin.