ČTK to dnes sdělil Jaroslav Jakubička z krajského odboru dopravy. Objížďky jsou značeny po místních komunikacích. Práce by měly skončit 31. října.
Rekonstrukce frekventované křižovatky začala loni v květnu a přijde na zhruba 30 milionů korun. "Na místě nepřehledné a nevyhovující křižovatky vzniknou dva kruhové objezdy a silnice se také rozšíří," řekl dnes ČTK náměstek ředitele libereckého Ředitelství silnic a dálnic Jan Stach. Podle policie nebyla sice křižovatka místem vážných dopravních nehod, nevyhovovala ale potřebám moderní dopravy. Silnice byla nepřehledná a špatně značená a motoristé se tam často dostávali do protisměru.
V budoucnu by se křižovatka měla stát výchozím bodem plánované přeložky silnice I/9, která má obejít Českou Lípu. Tranzitní dopravu, která dnes prakticky projíždí městem, má odvést mimo zástavbu. Zhruba 16 kilometrů dlouhá komunikace by se do původní trasy měla vrátit až u Sosnové, kde byla postavena další mimoúrovňová křižovatka. "Předpokládáme, že by se silnice mohla začít stavět v horizontu deseti let," poznamenal Stach.
Podle Staši Zikmunda z českolipské policie je nejproblematičtějším úsekem silnice trasa mezi Novým Borem a Českou Lípou. Rovná, před pár lety opravená silnice, svádí k rychlé jízdě, denně po ní ale projíždějí tisíce automobilů. "Problematický je také příjezd do České Lípy, kde v posledních letech vznikla podél trasy řada nákupních center," řekl Zikmund. Světelné křižovatky, které umožňují příjezd k centrům, zpomalují dopravu a na silnici se tvoří kolony.
Přestavba křižovatky v Okrouhlé není jedinou stavbou, která na Českolipsku komplikuje dopravu. Průjezd je omezen také ve Svoru a Kunraticích u Cvikova, kde se rekonstruují mosty. I v samotné České Lípě se stále pracuje na opravách mostu na silnici I/9, kde by ale omezení mělo v nejbližších dnech skončit. Naopak další dva mosty budou průjezdné jen omezeně až do konce října.