Investice za 2,5 mil. Kč má uvést plochu do takového stavu, aby mohla být používána jako parkoviště oficiálně a nikoli živelně jako dosud. Kromě úpravy plochy je zde třeba vybudovat odlučovače olejů a podobných látek od dešťové vody, upravit vjezd a propojit plochu se stávajícím parkovištěm u obchodního domu.
Na rozhodnutí o tom, zda bude nové parkoviště provozovat město, nebo je dá k dispozici obchodnímu domu a za jakých podmínek, je ovšem ještě dost času. S kolaudací se počítá až na podzim, protože podle sdělení vedoucí odboru rozvoje města probíhá teprve územní řízení.
Z míst, kde je parkování zakázáno a kde jsou parkující automobily překážkou dopravy, např. v úzkých ulicích kde nezůstane volný dostatečně široký jízdní pruh, může dát městská policie za asistence příslušníka Policie ČR zaparkované vozidlo odtáhnout. Spolupráce obou policií je domluvená, administrativně je odtahování vyřešeno, ale odboru dopravy se zatím žádnou odtahovou službu zajistit nepodařilo.
Na ostatních místech se zákazem parkování je možné pouze nasazovat botičky, což je podle sdělení ředitele Městské policie v České Lípě práce s krátkodobým efektem a tudíž nekonečná.
Určité zlepšení se rýsuje na Špičáku, kde odbor rozvoje města již zadal zpracování projektové dokumentace na rozšíření parkovacích ploch o 200 stání. S realizací, na kterou by chtělo město získat státní dotaci, se vzhledem k připravenosti počítá až v příštím roce. Sešlo ale z myšlenky, zřídit z nedostavěného nákupního střediska vícepatrové garáže. Budova zvaná obluda bude pravděpodobně využita pro Stanici technické kontroly a kanceláře referátu dopravy OÚ.
Několik parkovacích míst v centru města nedávno přibylo na Jeřábkově náměstí, kde bylo zrušeno parkování na předplacené karty a osazen parkovací automat. K parkování v centru by se také, alespoň dočasně, dala využít i plocha současného tržiště, pokud by byl jeho rozsah omezen ,nebo bylo přestěhováno na jiné místo. Více míst k parkování než dosud nabízí také náměstí T. G. Masaryka, pokud by zde došlo ke změně dopravního značení, které by umožnilo šikmé stání po obvodu. Dnes se tak již sice parkuje také, ale mnozí řidiči při něm zajíždějí bezohledně do prostoru určeného pro pěší. Městská policie zde však postupuje razantně jen vůči někomu.
V nedohlednu je ale revize míst, která by se dala k parkování ještě využít, jak o ní mluvil v březnu starosta města. Vedoucí odboru rozvoje dopravy František Ondřej zopakoval, že se nic takového zjišťovat nebude. V současnosti zadalo město za půl mil. Kč zpracování počítačového modelu, který umožní simulaci různých dopravních řešení. Spíše než vyhledání parkovacích míst by však měl program nabízet optimální řešení při změnách vedení dopravy ve městě.
Pro úplnost jej však třeba dodat, že nejrychleji by problémy s parkováním v centru vyřešili sami automobilisté omezením svých jízd. Konec konců, Česká Lípa je svou rozlohou poměrně malé město, kde skoro odnikud není do centra daleko.