„Bude Česká pošta v dohledné době řešit situaci, kdy se na poště velmi často vytvoří fronta i několika desítek lidí a v provozu je pouze jedna přepážka?“
"Počet přepážek, které poskytují služby našim klientům, je na poštách
regulován s přihlédnutím k poptávce po našich službách a současně s
přihlédnutím k vytíženosti pošty. Při přestavbách pošt se snažíme zřizovat v
interiéru pošt počet přepážek s určitou rezervou tak, aby se pošta nemusela
v budoucnu nákladně upravovat ani v při případném vysokém rozvoji dané
lokality. Proto je na některých poštách možné vidět uzavřené a zdánlivě
nevyužívané přepážky.
Příchod zákazníků na poštu je velice nepravidelný jak v hodinách během
pracovního dne, tak i ve dnech v průběhu týdne. Z těchto důvodů se může
stát, že příchozí zákazník není vždy na poště obsloužen okamžitě. Tyto
situace eliminujeme tím, že se počet obsluhujících přepážek snažíme
přizpůsobovat poptávce po našich službách v určitém čase. Bohužel úplné
odstranění těchto situací by si vyžádalo - vzhledem k nepředvídatelné
poptávce - ekonomicky vysoce náročný model zajišťování těchto služeb, při
kterém by mohlo docházet např. k tomu, že by několik našich zaměstnanců
čekalo vždy na příchod zákazníka."