Vzhledem k tomu, že kraj převezme majetek a povinnosti čtyř středisek správy a údržby silnic, bude třeba rozhodnout o novém způsobu hospodaření. Plán obnovy a údržby bude připravovat kraj, to znamená, že by měl být pod přímou kontrolou krajských zastupitelů. Nebude o něm rozhodovat jako dosud sama organizace provádějící údržbu, která se následně nemusela ani nikomu zodpovídat.
"Domnívám se, že bude vhodné sloučit všechny prostředky, aby byla údržba kvalitnější všude. Dnes ale ani nevíme, jaký majetek a v jakém stavu převezmeme. Pak bude záležet na formě organizace, která bude pro správu silnic zvolena. Umím si ji představit jako příspěvkovou, nebo jako privátní nebo třeba veřejnou obchodní. Do zlepšení stavu silnic je třeba investovat velké částky a například takováto společnost by je mohla získat odjinud a kraj by jí je splácel z běžného rozpočtu. Osobně bych podporoval variantu příspěvkové organizace," uvedl Pavel Pavlík. "Rozhodně nejsem příznivcem zřizování akciových společností, pokud poskytují veřejné služby."
K reformě veřejné správy se hejtman vyjádřil velmi kriticky a konstatoval, že vláda krajům nefandí, protože ani nemá proč, jelikož obsadila jen místa v pěti radách kraje. Reformu pokládá za velmi nevydařenou i proto, že stále není jasné, ke kterým institucím bude mít kraj vztah jako zřizovatel, tzn. kterým bude muset zajistit existenci, ať již jde o zařízení školská, kulturní nebo sociální. V této souvislosti se v České Lípě například jedná o budoucí financování Okresního vlastivědného muzea.
Nedořešeno je také financování krajů, které mají zatím jen určeny peníze na činnost krajského úřadu a zastupitelstva. Za žádoucí by hejtman Pavlík považoval podíl na celostátních daňových výnosech, který by byl určen procenty z daní vybraných v kraji. Tedy ne jako u obcí, kdy jsou daňové příjmy přepočítávány podle počtu obyvatel.
Ve svém českolipském programu měl hejtman setkání se starostou města, přednostkou okresního úřadu, návštěvu úřadu práce a Okresního vlastivědného muzea.