CENÍK MĚSÍČNÍK LÍPA 2025
Ceník Měsíčníku Lípa pro rok 2025
Ceník Měsíčníku Lípa pro rok 2025
BBC ji označilo za vycházející hvězdu, kritici tvrdí, že její hlas dokáže cokoli. Mezzosopranistka Bella Adamova patří k výrazným fenoménům současné pěvecké scény – nejen díky svému podmanivému hlasu, ale také hloubce, s níž o hudbě přemýšlí. V novém dílu podcastu festivalu Lípa Musica se rozpovídala o spolupráci se současnými autory, lásce k hudbě 20. století i o svém snu zazpívat si Carmen takovou, jakou ji vidí ona sama.
Zahajovací večer festivalu Lípa Musica letos ponese výrazný autorský rukopis. Klavíristka a skladatelka Nikol Bóková, která na loňském ročníku zaujala svým sólovým recitálem, se letos vrací s kompozicemi psanými pro komorní orchestr, a ne ledajaký. Je jím Baborák Ensemble, s nímž Bóková navázala intenzivní tvůrčí spolupráci. V programu zahajovacího koncertu zazní tři její skladby, z toho dvě ve světové premiéře. Vděčnost, těšení i téměř hmatatelné očekávání, tak popisuje v podcastu festivalu Lípa Musica své pocity před koncertem, který 5. září živě odvysílá Český rozhlas Vltava.
Sedm vteřin. Tak dlouho doznívá jediný tón v bazilice sv. Vavřince a sv. Zdislavy v Jablonném v Podještědí. Jedinečná akustika s mimořádně dlouhým dozvukem je ideální pro vokální projekty i varhanní hudbu. Lípa Musica se do tohoto magického prostoru po několikaleté obnově vrací s premiérovým programem zasvěceným patronce Libereckého kraje, svaté Zdislavě. V novém díle festivalového podcastu přibližuje program jeho autorka a vedoucí souboru Tiburtina, Barbora Kabátková. Mluví o tom, jak se skládá hudební pocta tam, kde se ke světici žádná hudba nedochovala, o napětí mezi muzikologií a interpretační intuicí i o tom, proč v programech potřebuje příběhy.
Hostem – a zároveň hostitelem – druhého dílu festivalového podcastu je Tomáš Jamník, mezinárodně uznávaný violoncellista, organizátor, vizionář a v letošním roce také umělecký garant festivalu Lípa Musica. Natáčeli jsme v pražské Koncertní předsíni, což je jen jeden z mnoha projektů, jimiž Tomáš Jamník propojuje hudbu, lidi a místa. Jak vnímá atmosféru festivalu, na který se opakovaně vrací? A kterými koncerty přispěje do festivalové dramaturgie?