V minulosti je překryl nános žluté barvy. Celá rekonstrukce přišla na více než 13 milionů korun, řekl dnes mluvčí Českých drah Ondřej Kubala.
V rámci rekonstrukce nechaly České dráhy vyměnit okna, nová je výpravní hala i pokladny. "Cestujícím slouží i nové bezbariérové toalety, které jsme přestěhovali do hlavní budovy," doplnil ředitel Regionální správy majetku ČD v Hradci Králové Václav Fikr. Cílem rekonstrukce bylo podle něho zkvalitnit služby pro cestující a nabídnout jim kulturnější prostředí. Zlepšilo se ale i zázemí pro zaměstnance drah.
Starosta Mimoně František Kaiser dnes netajil spokojenost se staronovou podobou nádraží. "Je to jedna ze vstupních bran do města a konečně podle toho i vypadá," řekl starosta. Dodal, že v budoucnu by mělo u vlakového nádraží vzniknout i autobusové. Nádražní budova by pak mohla sloužit jako přestupní uzel i zázemí pro oba druhy dopravy. "Chtěli bychom na vybudování autobusového terminálu získat dotace z evropských fondů, projekt ale teprve připravujeme," dodal Kaiser.
Železniční trať v Libereckém kraji byla vybudována na přelomu 19. a 20. století a z této doby pocházejí i nádražní budovy. Řada z nich je kulturními památkami, což opravy značně komplikuje a prodražuje. České dráhy do jejich obnovy investovaly za posledních pět let kolem 100 milionů korun. V minulých letech už podobnou rekonstrukcí jako nádraží v Mimoni prošly i výpravní budovy v Tanvaldu, Frýdlantu, Chrastavě, Novém Boru, Doksech nebo v Rychnově u Jablonce nad Nisou. Opravuje se postupně i hlavní liberecké nádraží a připravuje se rekonstrukce nádraží Liberec - Horní Růžodol.