Cyklojízdu organizovala místní skupina Hnutí Duha v září u příležitosti Dne bez aut. V prohlášení vyzvala zastupitele, aby podpořili vyznačení jízdních pruhů pro cyklisty, zrychlili výstavbu cyklostezek ve městě a jeho okolí a vycházeli vstříc potřebám chodců budováním většího počtu přechodů a retardérů.
Výsledkem interpelace zastupitele Miroslava Hudce, který na toto prohlášení upozornil, je usnesení zastupitelstva, aby vedoucí odboru dopravy informoval v lednu 2002 zastupitele o možnostech uskutečnění uvedených podnětů, "zejména co se týče zřízení jízdních pruhů pro cyklisty ve městě a dalšího budování technických prostředků pro zvýšení bezpečnosti chodců a cyklistů".
Předčasně jásajícím optimistům zbývá připomenout, že prosadit dokončení cyklostezky do Vlčího dolu trvalo několik let a že rozpočet pro příští rok chtějí zastupitelé schválit do konce roku. Nezbývá tedy než doufat, že až jim bude v lednu návrh některých opatření předložen, neztroskotá jejich realizace na tom, že s nimi v rozpočtu nepočítali.
O zřízení železniční zastávky Holý vrch na trati Česká Lípa - Děčín usiluje Miroslav Hudec již několik let. Nápad nesklidil žádné velké nadšení většiny zastupitelů, od čehož se zřejmě odvíjel i počáteční liknavý přístup odboru rozvoje města i samotných zastupitelů prosadit tuto investici do rozpočtu. To se stalo až v r. 2000, kdy vzhledem k nepřipravenosti investice byly v rozpočtu schváleny jen 2 mil. Kč. Náklady na zřízení zastávky se tehdy odhadovaly asi na 4 mil. Kč. Průtahy s územním řízením zapříčinily, že se neproinvestovalo nic. Je ovšem mj. pravda, že stavební povolení vydávají tři instituce - odbor dopravy, stavební úřad a drážní úřad.
Letos určili zastupitelé na zastávku v rozpočtu 3 mil. Kč (s odhadem celkových nákladů 6,3 mil. Kč), ale jak uvedl vedoucí odboru rozvoje města Vladimír Lavrík, vzhledem k růstu cen je třeba počítat se 7 - 8 mil. Kč, s rezervou až 10 mil. Kč. Stavební řízení běží od léta a pokud půjde nadále vše bez komplikací, měl by prý být ještě letos vybrán dodavatel části stavby. Zastávka by pak mohla být dokončena v dubnu až květnu 2002.
Možná jen dřívější zkušenosti s průtahy kolem této stavby vedly zastupitele k tomu, aby si realizaci pojistili usnesením. Podle něj má vedoucí odboru rozvoje města urychlit přípravné práce natolik, aby byla část investice realizována ještě letos a v příštím roce aby byla dokončena. O předpokládané výši této investice ovšem řeč nebyla.