"V uplynulých dnech město další jednání s dopravcem vyhodnotilo jako neúčelné a určilo, že by pro zbývající část roku 2007 mohl být provoz městské autobusové dopravy zajištěn prostřednictvím jiného, výrazně levnějšího dopravce," řekla deníku starostka Hana Moudrá.
Výše prokazatelné ztráty, kterou Vett městu vyúčtoval za uplynulá období, i odhady ztrát v letošním roce podle starostky dvojnásobně převyšují částky, za něž by městskou dopravu ve městě zajišťovali jiní dopravci. Město si nechalo zpracovat analýzu, která u dopravce odhalila neefektivní využití vozového parku, nadměrné stavy zaměstnanců a nedůvodně vysoké náklady na pohonné hmoty. "Objeveny byly také některé nestandardní účetní praktiky dopravce," řekla Moudrá.
Pro Vett jsou tyto informace zcela nové, město firmu zatím nekontaktovalo, a tak se k nim ředitelka Eva Homolková nechtěla vyjadřovat. "V žádném případě ale nehodláme porušit smlouvu tím, že bychom přestali městskou dopravu provozovat," řekla deníku. Základem celého problému je fakt, že smlouva, kterou město s firmou Vett uzavřelo v roce 2002 až do roku 2013, nemá dodatek s pravidly pro vyúčtování prokazatelné ztráty. Město tedy musí prokázat porušení obecných zákonných pravidel. Pak by podle smlouvy ale měla následovat půlroční výpovědní lhůta. Jestliže Česká Lípa nyní angažuje jiného dopravce a Vett svou činnost neukončí, může v budoucnu přijít situace, kdy bude platit za městskou dopravu dvakrát. Celým sporem se zabývá i soud, radnice totiž požaduje vrácení více než 51 milionů korun vyplacených v letech 2003 až 2005 na zálohách. Město argumentuje tím, že nebyly správně vyúčtovány.