10. výročí od povodní

Školní zpráva o maturitách je pro českolipské gymnázium příznivá

Verze pro tisk |

V těchto dnech obdržely střední školy v celé České republice takzvané školní zprávy, které obsahují definitivní výsledky společné, tedy státní části maturitních zkoušek po obou termínech roku 2011 (jarním a podzimním). Centrum pro reformu maturit zpracovalo řadu tabulek s přehlednými konkrétními výsledky a analýzami pro každou školu a tyto by se měly stát východiskem pro další práci v maturitních třídách.

   Každou školu ale především zajímá, jak její žáci uspěli v konkurenci s ostatními, a to zejména v týchž či příbuzných oborech. Proto jsme také my na gymnáziu v České Lípě výsledky netrpělivě očekávali, i když již první průběžná zpráva po jarním termínu přinesla pozitivní výsledky. A jaké jsou tedy ty definitivní? Velmi solidní, českolipští gymnazisté obsadili v českém jazyce a matematice 4. pozici mezi 13 gymnázii v Libereckém kraji, v cizích jazycích pak místo páté. V rámci téhož oboru (tedy gymnázií) v celé republice je to pak v češtině 83. pořadí z celkového počtu 362 škol, v matematice 60. pozice ze 300 škol a v cizích jazycích pak 209. místo z 359 zúčastněných gymnázií.

   Podrobnější analýzy přinášejí další srovnání především u komplexních zkoušek, které jsou tvořeny několika zkouškami dílčími. Jedná se o český jazyk a cizí jazyky, kdy maturanti absolvovali didaktický test, dále písemnou zkoušku a ještě zkoušku ústní. Velmi zajímavé je právě porovnání výsledků těchto dílčích zkoušek, přičemž je třeba zdůraznit, že zkouškou z pohledu škol nejobjektivnější je didaktický test, který byl hodnocen přímo v Cermatu, nikoliv na jednotlivých školách (jako písemná a ústní zkouška). A právě v didaktickém testu dosáhli žáci českolipského gymnázia nejlepších výsledků ze všech tří částí zkoušek. Též v porovnání s ostatními maturanty v Libereckém kraji obsadili 1. pořadí v testech předmětů český jazyk a literatura (základní úroveň), dále matematika (vyšší úroveň) a anglický jazyk (základní úroveň). Navíc v rámci celé republiky dosáhli naši matematici v testu až na vynikající 4. místo mezi gymnazisty a v testu z češtiny jsme pak obsadili též velmi pěkné místo 14. Jsme velmi rádi, že výsledky ukázaly, že naši učitelé (a zejména učitelky anglického jazyka) hodnotili při maturitních zkouškách své žáky spravedlivě a vlastně i dosti přísně.

   I přes nařízenou tzv. optimalizaci, kdy Gymnázium Česká Lípa přijde již od září 2012 o jednu třídu osmiletého studijního cyklu, ukázaly výsledky prvních státních maturit, že naše škola obstála v konkurenci ostatních gymnaziálních oborů velmi dobře.

 

Helena Paszeková

zástupkyně ředitele školy

Nahoru

Komentáře

Náměstek hejtmana LK Radel Cikl ocenil úspěšné žáky a sportovce

Marek Michl, žák Gymnázia v České Lípě – získal 1. místo v Logické olympiádě. Soutěž pořádá Mensa České republiky a je vyhlášená ve 3 kategoriích a založená je na logických úlohách. V roce 2010 se soutěže zúčastnilo téměř 15000 žáků z 900 škol z celé ČR. Do krajských kol postoupilo 1365 soutěžících a do finále pak 200 žáků. Finále se uskutečnilo v prostorách Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR.

Tomáš Novotný, žák Gymnázia v České Lípě – získal 3. místo rovněž v Logické olympiádě.

Martin Chýle, žák Základní školy U Lesa, Nový Bor – získal 3. místo v celostátním kole Zeměpisné olympiády, v kategorii žáků 8. a 9. tříd ZŠ, byl jedním z 3 soutěžících české výpravy na Světové zeměpisné olympiádě National Geographic World Championship v americkém San Francisku, s malým bodovým rozdílem se umístili na 10. místě, ale stačilo opravdu málo ke třetímu místu.

Anna Machoňová, žákyně Gymnázia Mimoň – v soutěži „konverzace v ruském jazyce“ žáků 3. a 4. ročníků středních škol obsadila výborné druhé místo ze 14 účastníků z celé České republiky .

Oceněným za umělecké soutěže je Martin Švanda, žák Střední uměleckoprůmyslové školy v Kamenickém Šenově, který získal na 17. ročníku přehlídky absolventských prací žáků středních uměleckých škol „Absolvent 2011“ jednu ze tří hlavních cen. Soutěž je spoluvyhlašovaná MŠMT.

http://www.kraj-lbc.cz//id:140702

Nahoru

Re: Školní zpráva o maturitách je pro českolipské gymnázium ...

Tak teď už je zřejmé, proč chce soudruh Cikl činnost českolipského gymnázia omezit. Dosahuje podezřele dobrých výsledků. Chápu, že někoho s nedostatečným vzděláním to musí rozčilovat. Bude za hejtmanky Ing. Bartoňové lépe?

Nahoru

Re: Školní zpráva o maturitách je pro českolipské gymnázium ...

Po osobní zkušenosti z jejího minulého působení na kraji si dovoluji tvrdit, že nebude. Pokud bych se spletl v tomto odhadu, budu potěšen.

Nahoru

Re: Školní zpráva o maturitách je pro českolipské gymnázium ...

Mně Bartoňová zase tak nevadí. Ale když si představím ty antipatie mezi ní a Stejskalem, tak moc nechápu, jak to vlastně může fungovat. ODS žalostně chybí nová krev. Bartoňová je jen výtah pro druhou či spíše třetí ligu, takže co se týká krajských voleb, mám jeden problém vyřešen. ODS nikoliv. ČSSD už vůbec ne. Ale asi bychom se měli přesunout k jinému tématu, paní Paszeková asi nebude nadšená, kam se diskuse u jejího článku přesouvá.

Nahoru

Nejlepší piškvorkáři v kraji

http://ceskolipsky.denik.cz/zpravy_region/nejlepsi-piskvorkari-kraje-jsou-z-ceske-20111128.html

Nahoru