Reakce o. p. s. České Švýcarsko

Verze pro tisk |

Uveřejňujeme odpověď  o. p. s. České Švýcarsko na názor Jiřího Římánka, který jsme vydali pod názvem Rumburk, Švýcarsko, Liberec - jak se to rýmuje? (Zde)

Dovolte mi, abych Vám zaslal vyjádření naší společnosti k demagogickému příspěvku pana Římánka, neboť Vám z naší strany k našemu velkému politování nebyl přidělen žádný prostor pro vyjádření.


1) Bohužel jsme svědky velmi nemravného postupu, kdy nekvalitní společnost, jež nebyla vybrána ve výběrovém řízení činí mediální tlak na zadavatele s cílem jej zastrašit a přinutit k tomu, aby byla příště vybrána.  Obdobný postup nezažíváme se Společností Rema ´93 poprvé, již v září 2006 nás důrazně atakovala poté, co její amatérský návrh nebyl vybrán. O práci této „agentury“ si může každý udělat obrázek sám, přikládám ukázku jediné zakázky, kterou jsme s ní realizovali – naprosto nepovedený tisk, jehož reklamaci nám tato společnost odmítla uznat. Skutečnost, že nebyla v poslední době vybrána na sobě zcela nezávislými zadavateli (naše společnost a města Rumburk, resp. Liberec) svědčí o shodnosti názoru na nekvalitní práci této společnosti.

2) Pokud jde o vlastní výběrové řízení, přísně jsme se drželi ustanovení Zákona o veřejných zakázkách a koordinací celého procesu pověřili právního specialistu na výběrová řízení Mgr. M. Hadaše ze společnosti Grantika. Zákon nijak nestanoví povinnost účasti nezávislého odborníka v hodnotící komisi, tato praxe u obdobných zakázek není standardní a námitka je naprosto lichá. A to zvláště ve světle skutečnosti, že v hodnotící komise naplnila zákonné nároky na odbornost tím, že měla nadpoloviční část členů vysokoškolské vzdělání v oblasti humanitních věd (historie, filologie, dějiny umění) a min. pětiletou praxi při zadávání a řízení obdobných zakázek. Výsledkem těchto již realizovaných výběrových řízení a bylo např. získání ocenění Nejkrásnější česká kniha roku 2003, Kalendář roku 2006 či nejlepší informační brožura 2007, což jen potvrzuje zodpovědný přístup při výběru profesionálního dodavatele. Ostatně i další komunikační odborníci zastoupení v statutárním orgánu zadavatele výběr vítězné společnosti schválili.

3) V další námitce bohužel společnost Rema ´93 není schopna rozlišit mezi názvem konkrétní publikace „České Švýcarsko - krajina inspirace“ (jež byl popsán v zadávací dokumentaci) a širším marketingovým sloganem „České Švýcarsko - krajina tajemství“, který již od roku 2005 používáme pro destinační marketing. Vítěz výběrového řízení byl svým soutěžním návrhem publikací „ České Švýcarsko - krajina inspirace“ a „České Švýcarsko pro rodiny s dětmi“ nejblíže tomuto dlouhodobému sloganu a hodnotící komise jej po právu vybrala.

4) Za cirka dvoutýdenní prodlení při vrácení dodaných vzorků jsme se agentuře již omluvili písemně 20. 7. 2010, činíme tak tedy znovu.

Děkuji a přeji mnoho dalších úspěchů.
S pěkným pozdravem z Českého Švýcarska

Marek Mráz
director/ředitel
České Švýcarsko o.p.s

Nahoru