A že jde o kalamitu snad vidíme všichni.
Několik základních údajů:
- město má od 1. ledna 2014 do konce letošního roku uzavřenou Rámcovou smlouvu s firmou AVE CZ odpadové hospodářství s.r.o.;
- předmětem smlouvy je cca 150 kilometrů chodníků a 130 kilometrů silnic;
- nabídková cena za 4 roky trvání smlouvy je o něco více, než 82 milionů korun včetně DPH;
- smlouva pokrývá jarní, letní, podzimní a zimní úklid, blokové čištění, úklid psích exkrementů, úklid autobusových zastávek ...;
- výpovědní doba je půl roku.
Podle smlouvy (II./2.1. g))je dodavatel (AVE CZ) povinen: "Zajisti úklid a údržbu komunikací ... v případě kalamity v zimním období.". Může si k tomu přibrat subdodavatele.
Problém vidím zejména v tom, že se shrnutý sníh neodvážel (a pokud vidím, ani neodváží). Samozřejmě, trvalé sněžení, jen s malým přestávkami, situaci zhoršuje. Souhlasím s častou připomínkou - návrhem - diskutujících spoluobyvatel CL na FB, že by větší roli zejména při úklidu chodníků mělo mít ruční odklízení sněhu.
Připomenu, že klub zastupitelů KSČM předložil před více jak rokem - v listopadu 2015 - záměr zřídit Technické služby města. Ty by měly na starosti také zimní úklid komunikací - především jako operativní posila smluvní firmě právě při kalamitních situacích. V říjnu loňského roku, tedy před touto zimou a kalamitou, jsem při projednávání zprávy o naplňování záměru vyslovil nespokojenost s tím, že se termín pro předložení konkrétního návrhu posouvá na konec února 2017 a navíc se zužuje jen na "... možnost částečného zajišťování údržby zeleně a majetku města ...", protože: "Pracovníci by se hodili již například při sněhových kalamitách." ...
A mimochodem, někteří zastupitelé to označují za snahu zestátnit soukromý sektor. No, tak prosím ...