Vyjímám z jiné diskuse, kde to zůstalo tak trochu přehlédnuto. A dnes je tím dnem D.
25.07.2011, kdy přijde na přetřes projednávání a očekávané schválení zákona o zákazu využívání státních lesů k bezplatnému odběru bylin, plodů rostlin a hub.
Sběr bude podléhat Dani z příjmu, který se podle posledních vyjádření posune na 19%. Sběr bylin, plodů rostlin a hub bude omezen jen na 2 kilogramy čisté váhy za jeden sběr.
Pokud sběr nenahlásíte u příslušného úřadu a neodvedete ze svého sběru daň z příjmů, hrozí vám pokuta 10 000 Kč, posléze správní řízení a při dalších přestupcích i maximální výše trestu, který počítá i s odnětím svobody na 1 rok nepodmíněně.
Tvůrci zákona sice deklarují, že neočekávají až tak tvrdé tresty, ale již pouhé začlenění trestního sazebníku do nového zákona svědčí o opaku.
Nejvíce zarážející na návrhu zákona je nutná administrativa spojená s jeho dodržováním. Po sběru ze státního lesa je nutné do 24 hodin navštívit příslušný obecní úřad, kde bude pro tyto účely zřízeno pracovní místo obecního vážiče, který dle sebraného množství bylin, plodů rostlin a hub provede výpočet daně k okamžitému zaplacení. Bude brát v potaz schválené ceny bylin, plodin a hub pro dané období.
V souvislosti se zákonem tedy vychází i aktuální ceník pro rok 2012 za jednotlivé byliny, plody rostlin a houby. Ocenění hřibu pravého je např. navrhováno na 260 Kč za 1 kg, kilo jahod lesních za 185 kč, borůvka 280 Kč, kilo klasického českého podborováku (hřib hnědý) je oceněno na 220 Kč.
Pokud tedy půjdete na borůvky a naleznete při tom i nějakou houbu, tak při sebrání 1,5 kg borůvek a 0,5 kg hub zaplatíte na dani 101 Kč.
(cena houby: 0,5 kg-110 Kč, 1,5 kg borůvek 420 Kč – Celkem 530 Kč, daň 19% - 101 Kč)
Úsměvný je i fakt, že v tabulkách se počítá i s oceněním muchomůrky bílé, muchomůrky tygrované, poněvadž i zde se jedná o houby, i když smrtelně jedovaté houby. Kilo muchomůrky zelené dle navrhovaného ceníku pořídíte za 140 Kč.
Houby v lesích už nebudou zadarmo
Komentáře
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
25. Červenec 2011 - 9:29 | Of the Moon
Jsem zvědav,jak budou policajti nahánět po lesích houbaře.Pěšky,na kolech,auty? Není to nějaký fake?
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
25. Červenec 2011 - 9:31 | Of the Moon
A jak to bude,když houba bude červivá? Mohu vyžadovat zdravou a od koho?
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
25. Červenec 2011 - 10:14 | barta
Je to fake, který vypustila do světa facebooková skupina Za objektivní informace - Proti mediální manipulaci!
Cituji: Tato skupina vzniká na základě svobodného práva každého občana ČR na objektivní, úplné a nezávislé informace přenášené veřejnoprávní TV a tiskem. Toto právo je nám v posledních měsících a letech ze strany médií upíráno a místo něj jsou nám předkládány dezinformace, zamlčována skutečná fakta, je vedena štvavá kampaň proti některým politickým a občanským skupinám a osobám veřejného života, jsme svědky mediálních manipulací s veřejným míněním atd.. Předpokladem úspěšného a smyslupného fungování této skupiny je aktivní zapojení jejich členů ve vyhledávání takových jevů a jejich veřejném poukazování, objektivní kritice na FB skupinách vybraných médií jako je ČT 1, ČT 24, Aktuálně.cz, MF Dnes a dalších a to ve velkém měřítku a organizovaně tak aby tato kritika nemohla být ze strany médií přehlížena a zamlčována. Musíme si uvědomit, že média mají nejen v naší republice, ale v celém světě ve svých rukách obrovskou a téměř neomezenou moc, která v případě zneužití může mít za následek fatální změnu ve smýšlení veřejnosti a jejím následném zmanipulování k potřebám různých mocenských skupin jak jsme toho v současnosti všichni svědky. Dále si musíme uvědomit, že mnoho z nás nemá čas ani možnosti tyto informace porovnat s jinými zdroji a tak jsou tyto pro ně často jedinými informačními kanály...
- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
25. Červenec 2011 - 11:31 | Of the Moon
Díky za informaci.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
25. Červenec 2011 - 11:57 | Šťoural
Je tady také téma o tom, jak hodně Češi věří sdělovacím prostředkům.
V případě danění lesních plodů a hub určitě hodně lidí uvěří, protože považují naše politiky dost a dost fundované na to, aby to vymysleli.
A aby zapomněli řešit například problém, když houba vyroste na mém pozemku, ale částí klobouku přesahuje na sousedův pozemek. Zaplatím mu odškodné, které ovšem on bude muset zdanit? Bude rozhodující umístění plodnice, nebo větší část podhoubí? A který orgán vyšetří, zda větší část podhoubí neleží na pozemku souseda?
Soudy budou přetíženější ještě víc!
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
25. Červenec 2011 - 12:13 | Radosta
Řekl bych,že tyto fabulace jsou velmi nebezpečné. Může se jich totiž chytit nějaký úředník v Bruselu a směrnice o sběru hub v EU o několikastech stránkách je na světě. Nebylo by to poprvé.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
25. Červenec 2011 - 12:28 | Of the Moon
Řečeno lapidárně - blbí jsou na to dost!
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
25. Červenec 2011 - 13:16 | Šťoural
Alane, ano, už raději budu pst.
Ticho.
Ale co když zdaní ticho?
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
25. Červenec 2011 - 13:58 | moldavit
Komunisté kdysi zkoušeli,jak rychle se šíří v Československu popklašná zpráva A vypustili v Čierne,že nebude sůl.Do Aše to dorazilo za den..Děti zdejší školy měli tehdá branný pochod s 3 kg na zádech.Při kontrole měla většina žáků v baťůžku 3 pytlíky soli.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
25. Červenec 2011 - 14:42 | Šťoural
To se mi nějak nezdá. Tak dlouho? Myslel jsem, že poplašná zpráva se šíří rychlostí zvuku.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
25. Červenec 2011 - 17:01 | Kafka
To jsem doufal, že ten fake tady zůstane déle neprofláknutý a trochu si podiskutujeme.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
26. Červenec 2011 - 5:59 | Šťoural
Po houbách se neprdí, houby naopak pomáhají dobrému trávení skrzevá vlákninu. Pokud se ovšem nestane nějaká chyba.
Největším trhákem (fiktivního) zdanění hub je, že jsou zdaněny i jedovaté houby. Prostě tomu Kalouskovi neunikne ani ten zmíněný prd.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
26. Červenec 2011 - 7:26 | Radosta
Aby nám Kalousek nakonec nezavedl daň z prdů. Zelení by byli určitě pro. Vždyť prd je vlastně skleníkový plyn.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
26. Červenec 2011 - 8:10 | barta
To teda nevím, jak jsou na tom houby s vlákninou - neobsahují celulózu, chitinu asi 4 %, to není právě moc. A to prdění - mají bílkoviny, takže asi něco plynů po jejich konzumaci vznikne. A lidé jako producent skleníkových plynů? V prdu je hlavně dusík a to skleníkový plyn není :o))). Mě by tím teda Kalousek naštval.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
26. Červenec 2011 - 9:25 | Radosta
Něco metanu a oxidu uhličitého ale v těch prdech je. U přežvýkavců docela dost. Kdo má doma krávu nebo kozu by platil víc.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
26. Červenec 2011 - 9:40 | moldavit
Bílkoviny jsou především v mase.Kdyby jsi někdy vyplňoval poplatek za produkci CO2,zjistil bys,že největšími producenty jsou krávy.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
26. Červenec 2011 - 10:15 | barta
Nejhorší jsou losi - dospělý los odříhá během roku takové množství methanu, které odpovídá 2100 kg oxidu uhličitého, a tím významně přispívá ke globálnímu oteplování. Je to asi dvakrát více, než množství CO2, které je vypouštěno do vzduchu při zpátečním letu z Osla do Santiaga. Zdroj: www.news.com.au.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
26. Červenec 2011 - 19:08 | Pták Kohák
Nejhorší na světě jsou trpaslíci! Ty potvory vám vlezou všude
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
26. Červenec 2011 - 22:38 | Of the Moon
:-))
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Za vodu která naprší na Váš pozemek zaplatíte.
27. Červenec 2011 - 8:04 | Míra
Za množství které naprší ve vašem regionu zaplatíte podle zastavěnné plochy (střecha,betonový dvorek, asfaltové parkoviště).Určitě je to u firem, u domácností zatím asi ne , ale možná to také zavedou.Je to asi součástí stočného.
O krávách jsem také zaslech jak hodně vypouštějí oxid uhličitý, a tím významně přispívají ke globálnímu oteplování.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
27. Červenec 2011 - 8:43 | Šťoural
Ano, platí se paušál za m2 za rok.
Poslední roky to musí být Kalouskova noční můra, protože prší hodně a tak myslí na zrušení paušálu a zavedení poplatků podle úhrnných srážek za rok. A pak se lekne, co kdyby bylo sucho? To dilema mu nezávidím!
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
27. Červenec 2011 - 8:58 | moldavit
V Německu je to už dlouho.Pokud voda nateče na váš pozemek,který je zpevněn a odveden do kanalizační sítě,platíte nějaký podíl stočného.Hodně jich má zabudován podzemní zásobník dešťové vody,který používají na užitkovou vodu.Pak platit nemusí.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
27. Červenec 2011 - 9:15 | Radosta
Šťourale, množství srážkových vod, odváděných do kanalizace bez měření, se vypočítává podle vyhlášky č. 428/2001 Sb na základě dlouhodobého úhrnu srážek v oblasti, ze které jsou srážkové vody odváděny do kanalizace, zjištěného u příslušné regionální pobočky Českého hydrometeorologického ústavu a podle druhu a velikosti ploch nemovitostí a příslušných odtokových součinitelů. S tím paušálem a Kalouskem jste si to vymyslel nebo to psali v Blesku?
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
27. Červenec 2011 - 10:03 | Šťoural
Aha, bleskem doplňuji poznámku, kterou jsem měl uvést: FABULACE.
Tímto se omlouvám.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
27. Červenec 2011 - 11:25 | Pták Kohák
To je citace z klasika,pane Pavle Pavle. Ovšem ve Wikipedii ho nenajdete.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
27. Červenec 2011 - 11:28 | Šťoural
Fanklub pana Kalouska?
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
27. Červenec 2011 - 19:53 | Kadol
Ano, samozřejmě, že je to fake, ale nemyslíte si, že zase taková fantasmagorie to být nemusí? Uvědomme si, že v Parlamentu se plodí daleko větší ptákoviny na které pak doplácíme ze své kapsy!Co když to pan Kalousek pojme jako dobrý nápad?
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
28. Červenec 2011 - 10:16 | Of the Moon
a já měl za to,že autista je ten,co jezdí autem.I když,v některých případech,porucha je to taky.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
31. Červenec 2011 - 9:53 | Kafka
Tak a zpět k houbám. To bylo zase předpovědí, jak letos neporostou a já našel včera u Svojkova pět kozáků.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
31. Červenec 2011 - 10:16 | Šťoural
Já byl na Slunečné a když jsem vyhodil doma příliš červivé, vydalo na na smaženici pro jednoho. Ale z více druhů hub, tak si nestěžuji.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
31. Červenec 2011 - 11:23 | Of the Moon
Až zase vysvitně sluníčko a oteplí se,porostou ty potvory jak zběsilé a ani nebude tolik těch červivých.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
31. Červenec 2011 - 11:23 | Of the Moon
proboha! - vysvitne.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
31. Červenec 2011 - 16:31 | barta
Dnes deset minut v lese a je na večeři pro dva (více členů rodiny je stejně nejí).
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
31. Červenec 2011 - 16:40 | Šťoural
A co za druhy? Já našel žampióny, suchohříbky (říkáme jim podmáselníky), masáky a holubinky trávozelené. Ale hodně jsem toho nakonec vyhodil, houby byly příliš červivé.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
31. Červenec 2011 - 17:12 | barta
Bedly. Spoustu jsem jich ještě nechal pro další.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
31. Červenec 2011 - 17:32 | Šťoural
Tak to je sranda, protože já vyrazil právě na bedlové místo a na něm nebyla ani jedna. Takže později, počkám si týden.
Bedla je bedla, ta nemá chybu. Dobrou chuť.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
31. Červenec 2011 - 20:22 | Šťoural
Jestli rostly na smetišti, tak ano. Ale do lesa se ještě smí.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
30. Srpen 2011 - 19:48 | Kafka
Dovolil jsem si obnovit pár nenáckovských témat. Promiňte, ale už mi to věčné přehrabování se v nácíčcích a romících leze krkem. Co houby? rostou?
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
30. Srpen 2011 - 19:55 | Of the Moon
Teď asi přestanou,když se ochladilo.Ale máme hodně namražených.Byl jsem líný to sušit i když sušené mám nejraději.Pak se do toho někdy dají červíci a škoda práce.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
30. Srpen 2011 - 19:55 | Kafka
A kerý druhy?
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
30. Srpen 2011 - 20:01 | moldavit
Na zahradě pod lípou jsem sebral 8 pořádných hřibů kovářů.Ještě tam jsou 3.Byla drškovka,guláš,z nich je nelepší.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
30. Srpen 2011 - 20:13 | Šťoural
Věřím, že porostou, jak půjde Měsíc do úplňku.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
30. Srpen 2011 - 20:22 | Of the Moon
Hřiby,podborováci,kozáci a křemeňáci slabě,ale dost bylo lišek.Ty dlouho nerostly.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
30. Srpen 2011 - 20:23 | Of the Moon
Dršťková je ideální z kotrče.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
30. Srpen 2011 - 20:25 | moldavit
Nebo hlívy.Ale kovář zůstane v guláši pevný,nerozvaří se.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
30. Srpen 2011 - 20:55 | Šťoural
Souhlasím s kotrčem i hlívou. Obojí jsem zkusil. Kotrč ovšem na rozdíl od hlívy naštve tím, že velká "hlava" kotrče se po rozebrání a uvaření smrskne na minimum. Ale to minimum je potom mňamka.
Doporučuji smaženici smíchat s bramborovými špeclemi (haluškami). To je česká klasika!
- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
30. Srpen 2011 - 20:58 | Of the Moon
Halušky se zelím a uzenýýým.Jdu si namazat chleba sádlem,nějak mi vyhládlo :-))
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
31. Srpen 2011 - 5:21 | Pták Kohák
Zkuste kotrče- tu spodní část zejména, usmažit pro změnu jako květák. Je výborný.
U nás doma máme oblíbený krkonošský recept na houbovou poliuvku. Základ je hladká Ančka:
Houby se uvaří s kmínem a solí doměkka. Zakloktá se sladkou smetanou s trochou hladké mouky( nebo se může dát Tatra, hubení si dopřejí trochu 30% smetany).Po provaření se nakonec přidají na másle dotuha usmažená osolená vajíčka a nechá se několikrát ještě přehodit var,ale jen opravdu trochu. Je to naprosto božská mana.
A škvarky z bedly jen s trochou pepře a soli jsou pochoutka, stejně tak z masáků.
Lišek je hodně,jinak nic moc,až na toho kotrče. Semtam se objevil ryzec,který na českolipsku často nebývá. Doufejme,že září bude příznivé.
- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
31. Srpen 2011 - 11:53 | hillbill
A kam na ty kotrče?
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
31. Srpen 2011 - 12:00 | Hudec
Náhodou, měli jsme nedávno lišky na smetaně, s nadýchaným knedlíčkem, a je to delikatesa. Jinak jsem rád, že se lišky zase objevily. Po válce hojné, někdy kolem 70.let úplně vymizely, zase se začaly objevovat až někdy kolem přelomu tisíciletí.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
31. Srpen 2011 - 12:00 | Hudec
Náhodou, měli jsme nedávno lišky na smetaně, s nadýchaným knedlíčkem, a je to delikatesa. Jinak jsem rád, že se lišky zase objevily. Po válce hojné, někdy kolem 70.let úplně vymizely, zase se začaly objevovat až někdy kolem přelomu tisíciletí.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
31. Srpen 2011 - 12:34 | bachor
lišky potřebují kvalitní životní prostředí k růstu - taky mě překvapil jejich letošní rozsah
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
31. Srpen 2011 - 13:54 | moldavit
Mne taky,že by se nám životní prostředí stále zlepšovalo?
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
31. Srpen 2011 - 14:33 | F. Chot
Podle mých zkušeností se lišky začaly znovu objevovat asi tak pře 5 lety. Ale je to místo od místa.
Z receptů: vatovec obrovský jako řízečky a nebo oloupané, ploché hlavy růžovek + sůl + pepř + kmín a jen tak na másle ... Všeobecně mám rád houby, naložené "ve slizu".
Zkoušel jsem i hadovku a pstřeň dubový, ale ani jedna mi moc nejela.
- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
31. Srpen 2011 - 16:20 | Šťoural
To s liškami potvrzuji. Dá se narazit na jimi hojně porostlá místa. Orestované lišky se hodí k mysliveckým omáčkám - zejména když se poštěstí získat nějakou divočinu. Ale stačí lišky samotné na sádle s kmínem.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
31. Srpen 2011 - 16:29 | Of the Moon
Nemáte někdo recept na houbovici? Pálenku z hub.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
31. Srpen 2011 - 16:46 | barta
V houbách toho asi nemůže moc zkvasit, ne? Jestli mají 5 procent sacharidů, tak to bude hodně. Navíc většina bude neztravitelných.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
31. Srpen 2011 - 17:35 | Šťoural
Přesně tak. Filutové sice pálej i z chlebových kůrek, ale co se hub týká, můžeš, Darku, přece vystačit s lysohlávkou. Lepší lysohlávka, než jiná huba.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
31. Srpen 2011 - 17:38 | Kafka
A jsou nějaké náznaky, že houboviceskutečně existuje?
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
31. Srpen 2011 - 19:34 | Of the Moon
Náznaky nejsou,ty nebyly ani před stvořením světa.Lysohlávky? Zdá se mi,že někteří přítomní s nimi experimentují (to je taky velice zajímavý češtinářský obrat).
Ale stejně,taková podborovákovice,to musí bejt něco.to pak přijdou ke slovu i šavle,meče,mačety.
- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
31. Srpen 2011 - 21:59 | F. Chot
Tedy, Dark Side!!!
na první pohled je to nesmysl (viz p. Bárta), na pohled druhý - houby obsahují polysacharidy ...
Ale z chemie jsem dělal postupku, takže to by musel někdo výrazně znalejší.
No a závěrečný pohled: kdyby z hub šla vypálit kořalka, Rusové by na to už dávno přišli. To souvisí s tím, že jsem kdysi v telce viděl, jak pálí samohonku z mléka (!) - rakušku.
Takže zbývají lysohlávky (mám 2 ks na dvorku, ale nemám odvahu :--))), nebo muchomůrka červená - povařit a vývar pít (recept ze Sibiře).
Stejně preferuji houby ve slizu.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
1. Září 2011 - 6:34 | hillbill
Mlíkovský ve své knížce popisuje, že muchomůrka se požívala tak, že někdo zkušený ji snědl a ostatní sbírali jeho moč. V moči se pak halucinogeny daly několikrát zrecyklovat. Ale nezkoušel jsem, tak jen posouvám dál bez praktických zkušeností. Bohužel mé znalosti nestačí ani na kotrče apod. Obávám se, že by mě manželka vyhodila i liškami.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
1. Září 2011 - 13:09 | Of the Moon
Ve filmu o vojáku Čonkinovi se dělala kořalka z exkrementů.Příležitostně se zeptám pana Menzela jak na to.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
1. Září 2011 - 13:24 | barta
Ve výkalech zase bude převládat vláknina, nestravitelné polysacharidy. Co by v nich mohlo alkoholově kvasit?
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
1. Září 2011 - 15:43 | Šťoural
DEjte pokoj s hovnovicí.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
1. Září 2011 - 17:19 | Of the Moon
Uzavírám toto intelektuální téma a vraťme se zpět k houbám.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
24. Září 2011 - 11:13 | Kafka
Tak co, rostou? Jaké máte skóre tento týden?
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
24. Září 2011 - 13:47 | moldavit
Byl jsem ve čtvrtek-koš a půl tašky lišek.Za cca 2hod.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
24. Září 2011 - 15:41 | Of the Moon
Nebyl jsem,ale viděl jsem a následně i záviděl.Plná taška hřibů,z toho jeden velkej jak hovado.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
24. Září 2011 - 18:32 | moldavit
Můj největší úlovek hřib 1,20 kg.Radostí jsem po něm skočil....a pích si větvičku do oka.Ten hřib mne stál 10 dní v nemocnici a problemy dodnes
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte
Re: Houby v lesích už nebudou zadarmo
24. Září 2011 - 19:04 | Šťoural
No vida, také jsem se v lese na houbách napíchl a oko občas zlobí. Ale na houby jsem nezanevřel. Ani na Větvičku z botanické zahrady.
Nahoru- Pro psaní komentářů se přihlašte