Doksy získaly moderní nádraží

Archiv
Verze pro tisk |

Podobně skončila už v létě kompletní oprava nádraží v Novém Boru za deset milionů. Opravami ale neprocházejí jen budovy, rekonstruuje se i trať. Do její modernizace jsme už investovali na 40 milionů korun, řekl dnes ČTK Ivan Jágr ze Správy železniční dopravní cesty Liberec.


Na opravách nádraží v Doksech se pracovalo rok. Budova byla zateplena, má novou fasádu, okna i střechu. Rekonstrukcí prošly inženýrské sítě. Budova je bezbariérová, zlepšilo se zázemí pro cestující i pro pracovníky nádraží.


"Konečně má město důstojné nádraží, byla to dost ostuda, železnici totiž stále ještě využívá dost turistů, kteří míří k Máchovu jezeru," řekl starosta oblíbeného rekreačního střediska Zdeněk Krenický.


Oprava byla součástí modernizace celé trasy z České Lípy do Bakova nad Jizerou. V rámci Libereckého kraje šlo o největší investici na železnici. Oprava byla podle Jágra nutná, kvůli nevyhovujícímu stavu kolejí musela být před rekonstrukcí někde snížena rychlost projíždějících vlaků. Cílem rekonstrukce bylo nejen zvýšení kvality železničního svršku, ale i zlepšení komfortu jízdy pro cestující. Samotnou rekonstrukcí trati ale podle Jágra práce nekončí, nyní hledá správa dodavatele pro takzvané dálkové ovládání. Celá trať včetně přejezdů by podle něj měla být řízena z nádraží v České Lípě. Vybudování systému ale bude podle odhadů stát kolem 200 milionů korun.


"Zároveň by ale měly zmizet přejezdy označené jen kříži, na všech budou závory nebo alespoň světelná signalizace," dodal Jágr.


České dráhy i Správa dopravní cesty v posledních letech investovaly v Libereckém kraji desítky milionů korun. V roce 2004 zaplatily dráhy 23,5 milionu korun za rekonstrukci nádraží v Tanvaldu a ve Frýdlantu, loni prošla opravou nádraží v Chrastavě a začalo se pracovat v Doksech a Novém Boru. Opravy tehdy přišly na 26 milionů korun. Také letos práce na obnově budov pokračují. Opravuje se i hlavní nádraží ve stotisícovém krajském městě. Změn doznal v posledních letech vstupní vestibul, objekt informací i sociální zázemí. Liberecké nádraží stejně jako dalších 47 velkých stanic zahrnuly České dráhy do projektu Živá nádraží a snaží se je postupně změnit v komunikační centra regionu.




Foto: Jindra Hladík

Nahoru