Maribor s Erasmem 5

Verze pro tisk |

Hynek Bárta pobývá v Mariboru v rámci projektu Erasmus a pravidelně nás informuje o životě ve Slovinsku.

29. 3. 2016 Den čtyřicátý

Krásné počasí mi opět umožnilo ranní běhání, které jsem následně prodloužil o projížďku na kole do půjčovny aut, kde kamarádka zapomněla mobil po předchozím výletě. Brzy po obědě jsme absolvovali poslední přednášku Entrepreneurshipu, kde nám profesor sdělil, že na prezentaci desetistránkového dokumentu máme pouze tři minuty, což vzbudilo ve třídě rozruch. Jsem zvědavý, jak to nakonec bude probíhat. V pět proběhlo tzv. Polyglot kafe, kam jsem se nabídl jako dobrovolník na výuku češtiny. Tématem lekce bylo jídlo a směry. Do mojí „třídy“ se přidali Španělé, Turci, Chorvati a jeden Ind, jehož rodným jazykem je Bengálština, takže to pro něj muselo být absolutně něco nového. Také nesmím zapomenut zmínit, že už znám zbývající obyvatele naší rezidence. Jsou to dvě Rusky žijící v Estonsku.

30. 3. 2016 Den čtyřicátý první

Tento den mi začala Aplikovaná business statistika, začala už v devět hodin ráno, takže nebyl čas ani na sport, ani na případné polehávání. Na kurz jsme se dostavili tři, takže to vypadá nadějně, nemuselo by se ve třídě mačkat padesát lidí, z nichž bude 90 % vyrušovat. Na konec hodiny hned navazovala poslední přednáška Innovation Managementu, kde jsme byli trochu v časové tísni z velkého množství prezentaci, které musely být uvedeny. Pravděpodobně to nebavilo ani učitelku, protože si „klimbala“ na svojí židli v poslední řadě. Odpoledne jsem měl spoustu plánů, tak jsem vyběhl ze školy, popadl kolo, rychle zajel do rychloobčerstvení na tortillu, kterou jsem snědl za jízdy domů. Tam jsem se převlékl a vyrazil na druhý konec města, zacvičit si a nakoupit. Pak zase zpátky, rychlá sprcha a konečně byl čas vyrazit na vyhlášenou místní zmrzlinu. Večer jsme ještě měli krátkou poradu kvůli nadcházející prezentaci z TQM.

31. 3. 2016 Den čtyřicátý druhý

Dopoledne běh a poslední příprava na prezentaci o firmě Toyota a jejím přínosu pro TQM. Vše proběhlo bez problémů a učitel ohodnotil náš výkon jako Excellent. Odpoledne jsem se také dozvěděl, že ze semestrálky na Základy automobilové techniky do ČR mám plný počet bodů, takže jsem si za úspěšný den dopřál kostičku čokolády za odměnu. Dalším bonusem byl odjezd spolubydlícího na výlet do Budapešti, takže budu mít klid v pokoji až do neděle. Večer jsem se tradičně učil a všichni byli ještě stále přepadlí z party předchozího dne.

1. 4. 2016 Den čtyřicátý třetí

Ráno rychlý sport a nákupy. Celý den počasí vypadalo, jakože bude pořádná bouřka, takže jsem si ani nic neplánoval a strávil celý den poflakováním se, učením se napřed a sledováním seriálů. Večer jsme se na chvíli sešli v kuchyni s těmi, co nikam neodcestovali, a chvíli jen tak tlachali o ničem. Spát jsem šel brzy, abych si mohl pořádně užít spánek bez vyrušování chrápajícím spolubydlícím.

2. 4. 2016 Den čtyřicátý čtvrtý

Dnes jsem dělal šoféra, holkám se nechtělo po party moc řídit, tak mě vzaly sebou na oběd a na nákup. Celý den bylo pěkně, tak jsem se nabídl, že můžu auto vzít i do myčky a po delší době jsem tak zase na chvíli ukojil své řidičské potřeby. Po této kratochvíli už se nic zajímavého nedělo, opět jsem dělal věci do školy a sledoval seriály. Nějaký návštěvník z restaurace pod naší ubytovnou nám daroval balíček s kafem, bonboniérou a místním vínem, prý že zdraví Erasmus studenty. Večer jsem šel brzo spát, protože na neděli je naplánován výlet.

3. 4. 2016 Den čtyřicátý pátý

Místní česko-slovenská komunita si naplánovala výlet na nedaleký vrchol zvaný Boč. V devět jsme se sešli před studentskými kolejemi. Původně jsem se po počtu účastníků moc nepídil, ale 26 lidí mě docela překvapilo. Výlet samotný byl suprový a počasí nám přálo. Převýšení 550 m na nějakých třech kilometrech bylo sice docela makačka, ale za výhled nahoře to stálo. Kromě rozhledny jsme nahoře také objevili vojenský prostor obehnaný ostnatým drátem. Domů jsme se dostali kolem čtvrté odpolední a všichni si vybrali zasloužený odpočinek. Večer jsme ještě užívali klidu, než v jedenáct přijeli turisti z Budapešti a po budově se zase ozval ten ruch, na který jsme zvyklí.

4. 4. 2016 Den čtyřicátý šestý

Nejlepší počasí zatím. Na prolézačky jsem vyrazil jen v tričku a kraťasech a stejně to bylo hodně. Ve zbytku dopoledne jsem lehce pracoval, učil se a poflakoval se. Došel jsem si na oběd a odpoledne se opaloval na zahrádce patřící k naší rezidenci. Večer jsme vyrazili na český pokec. Sedli jsme si na nábřeží Drávy a kecali o všem možném, protože počasí nám dopřálo sedět venku až do jedné. Také se stal zázrak, můj spolubydlící nejen že šel spát dřív než já, on ani nechrápal.

5. 4. 2016 Den čtyřicátý sedmý

Ráno běh, učení a trocha práce. Odpoledne jsme se vydali na oběd do mexické restaurace jménem Taco’s, dal jsem si specialitu šéfkuchaře, což měla být zapečená tortilla s mletým hovězím, nakonec z toho vylezlo něco jako lasagne. Poprvé jsem si došel k holiči. Našel jsem kadeřnictví se speciální akcí pro Erasmus studenty, kde všichni uměli anglicky, takže nebyl problém se s nimi domluvit na tom, co chci. Také jsem si koupil kraťasy, protože v těch vedrech, co tu jsou, se v kalhotách už žít nedalo. Také jsem se už trochu opálil, když jsem usnul na zahradě. Navečer jsem pokračoval v sebevzdělávání. Večer se pak v kuchyni hromadně sledoval fotbal Bayern proti Benfice.

6. 4. 2016 Den čtyřicátý osmý

Opět den, jako každý jiný. Ráno cvičení na workoutovém hřišti, potom nákup v Lidlu. V průběhu dne jsem pak pracoval, učil se a šel s holkami na oběd. Od tří na půl hodiny opalování, protože je tu stále teplo mezi 26-28°C. Také jsem si pravděpodobně vypěstoval závislost na sušenkách Disko. Každý den si v 16:15 udělám kafé a dám si k němu tři kolečka a je to většinou věc, na kterou se těším celý den. Zajímavý objev pro mě je to, že opravdu všechno tu funguje na kouzelné telefonní číslo 1808, kromě využívání kupónů v restauraci se na něj volá také v případě, že si chcete dobít kredit v trafice. Večer pak byla open-air party před rektorátem, které jsem se zúčastnil raději než přeplněných diskoték.

7. 4. 2016 Den čtyřicátý devátý

Podle předpovědi poslední slunný den, ráno jsem se tak opět vydal běhat. Spolubydlící šel spát v půl sedmé, takže jsme se skoro míjeli. Zbytek dne pak byl podobný předchozím dnům. Učení, práce, seriály, potom jsem zašel na oběd. Odpoledne opět učení a práce. Mezi třetí a čtvrtou nějaké to opalování a čtení časopisů, co mám ještě z domova. Kafé v 16:15 nesmělo chybět. Večer jsem pak usedl k fotbalu, tentokrát sám, protože Sparta tu netáhne tak jako Real nebo Barcelona.

(První díl je zde, druhý zde, třetí zde, čtvrtý zde).