V souvislosti s blížícím se adventem proběhla 12. listopadu oficiální tisková konference pro novináře. K e-mailové pozvánce byl přiložen plakát, který mě přivedl na mnoho otázek.
Po představení kulturního obsahu a nového konceptu oslav adventu, které dlouhodobě organizoval pan Novák s paní starostkou, byl čas pro otázky.
Při přípravě na tiskovku a bližším zkoumání plakátu mě zaujalo, že jsou na něm dvě loga, a to města Česká Lípa a Kultury Česká Lípa, p. o. Proč na plakátě není logo p. o. Lipý, když na vodním hradě pořádá Vánoční jarmark? Dále se mi vybavil Mikuláš další městské příspěvkovky, DDM Libertin, který letos připadá na 3. 12. a dle aktuálních informací je na něj již nyní přihlášeno cca 600 dětí. Proč na plakátě tato akce chybí, když je navíc v KD Crystal? A v úvahách jsem šla dál – v datu, kdy se konají Vánoční trhy v muzeu (1.–6. 12.), se na náměstí nic neděje. Nestálo by tedy za úvahu oslovit Vlastivědné muzeum a galerii v České Lípě, krajskou organizaci, a navázat „propagační“ spolupráci?
Odpovědi ohledně spolupráce s VMG se chopil místostarosta Raninec, už je snad domluvená schůzka s ředitelem Vitáčkem. A k problematice plakátu – odpovědí ředitele Kultury p. o. Nováka bylo, že plakát byl zamýšlen jako „výčet hlavních akcí, které financuje město jako takové“, a tato verze je pracovní a informace se dají doplnit. Není to ovšem škoda? Nepůsobil by lépe soupis všeho, co Česká Lípa v době adventu nabízí nejen svým občanům, ale také turistům? Nezapadalo by lépe do propagace v cestovním ruchu, kdyby Česká Lípa působila jako živé město, kterým opravdu je?
Původním gros mého povzdechu byl pocit, že v organizační struktuře chybí někdo, kdo by přemýšlel šířeji, než je záběr Města či Kultury, kdo by vnímal Lípu jako celek. Ale po dnešní návštěvě KD Crystal, kde ve foyer visí původní pracovní (!) verze plakátu, nezměněná, včetně typografických chyb a špatného použití loga města Česká Lípa, je mi jen hodně smutno.