Zvolte si dobrou budoucnost, dejte šanci řemeslům!

Verze pro tisk |

Liberecký kraj  rozšiřuje stipendijní program pro žáky středních škol zřizovaných LK ve vybraných oborech vzdělání.

Vážení žáci, vážení rodiče,

žádná společnost se bez řemeslníků neobejde, proto už několik měsíců mohou žáci středních škol – budoucí řemeslníci – získat finanční přilepšení od Libereckého kraje. Jedná se o žáky šesti vybraných tříletých oborů ukončených výučním listem a zaměřených do oblasti strojírenství, stavebnictví a dalších odvětví. Žáci mohou obdržet měsíčně od 250,- Kč do 500,- Kč a pololetně 1 000,- Kč. Protože se tato forma podpory projevila jako účinná, rozhodli jsme se výběr podporovaných oborů pro Vás rozšířit o dalších šest! Stipendijní příspěvek tak budou moci od školního roku 2011/2012 získat nejen budoucí strojní mechanici, zedníci a řezníci, ale i instalatéři, elektrikáři a klempíři.

Šikovný řemeslník najde práci vždy a peněženka mladé dámy či mladého muže rozhodně strádat nebude.

Zvolte si dobrou budoucnost, dejte šanci řemeslům!

Bc. Radek Cikl, náměstek hejtmana Libereckého kraje pro resort školství

Stipendijní program pro žáky středních škol zřizovaných Libereckým krajem ve vybraných oborech vzdělání – seznam oborů a škol

Liberecký kraj uskutečňuje od školního roku 2010/2011 stipendijní program. Ten se projevil jako poměrně účinná forma motivace žáků. Ve školním roce 2010/2011 se díky němu podařilo předejít citelnému nedostatku zájemců o vzdělání v tzv. učňovských oborech (tříleté obory vzdělání s výučním listem), a tím i nedostatku potenciálních absolventů těchto oborů vstupujících na trh práce.

Ten hrozí v důsledku rapidního poklesu počtu žáků vstupujících do prvních ročníků, a faktu, že všeobecně a ekonomicky zaměřené obory jsou veřejností stále preferovány více než právě tzv. učňovské obory. „Z tohoto důvodu považujeme za vhodné rozšířit stipendijní program o další obory vzdělání, a posílit tak jeho motivační dopady,“ řekl náměstek hejtmana pro resort školství, Bc. Radek Cikl.

Východisky pro stanovení stipendijně podporovaných oborů je jednak neuspokojená poptávka trhu práce po odbornících vzdělaných ve vybraných oborech, požadavky ze strany zaměstnavatelů a dlouhodobě nízký zájem o obory vzdělání s výučním listem (H) ze strany žáků. 

Žáci mohou získat při dodržení podmínek stanovených Stipendijním řádem dva typy stipendijních příspěvků. Jedná se o příspěvek motivační, poskytovaný s měsíční frekvencí, ve výši 250,00 Kč pro 1. ročníky, 300,00 Kč pro 2. ročníky a 500,00 Kč pro 3. ročníky. Dále mohou získat příspěvek prospěchový, který je poskytován pololetně pro všechny ročníky ve výši 1.000,00 Kč. 

Stipendijní podpora bude od školního roku 2011/2012 poskytována pro celkem 12 oborů vzdělání a dotkne se 10 středních škol v Libereckém kraji. V rozpočtu Libereckého kraje je pro tyto účely na rok 2011 vyčleněno 2,5 mil korun.

Přehled oborů zahrnutých do podpory:

POŘADOVÉ ČÍSLO

POSKYTOVÁNO OD ŠKOLNÍHO ROKU

KÓD KKOV

NÁZEV OBORU VZDĚLÁNÍ

1.

2010/2011

23-51-H/01

Strojní mechanik

2.

2010/2011

23-52-H/01

Nástrojař

3.

2010/2011

36-64-H/01

Tesař

4.

2010/2011

36-67-H/01

Zedník

5.

2010/2011

29-56-H/01

Řezník – uzenář

6.

2010/2011

28-58-H/01

Sklář – výrobce a zušlechťovatel skla

7.

2011/2012

36-55-H/01

Klempíř

8.

2011/2012

39-41-H/01

Malíř a lakýrník

9.

2011/2012

36-52-H/01

Instalatér

10.

2011/2012

26-51-H/02

Elektrikář-silnoproud

11.

2011/2012

26-51-H/01

Elektrikář (slaboproud)

12.

2011/2012

21-55-H/01

Slévač

 

Další informace naleznete zde: http://skolstvi.kraj-lbc.cz/Stipendia

Nahoru

Komentáře

Stipendijní program až 10 000,- Kč

Pro žáka trvale bydlícího ve vzdálenosti větší než 50 km od školy.Ve výši až 10 000,- Kč za školní rok.http://www.czech-glass-school.com/stipendijni_program.html

Nahoru

Libor Tampier - z diskuse ke slučování

Rozhodně nechci dělat advokáta krajským záměrům, jen jsem dost skeptický k tomu, že objektivní argumenty rozhodnou. Zkusit se to ale pochopitelně musí, s tím souhlasím, a myslím, že právě tímhle směrem (tedy zpochybněním tvrzení, že na osmiletých gymnáziích studuje víc dětí než by ...mělo) by se měla argumentace ubírat. Jen mé zkušenosti dané dlouholetým sledováním chováním krajských politiků bez rozdílu stranické příslušnosti mi napovídají, že nakonec nebude rozhodovat, co je správné a co ne, ale co vylepší či poškodí vyhlídky na znovuzvolení. Pokud budou politici cítit, že jim to zásadně ubere body, ruku pro to nezvednou. Viz. slučování sklářských škol na Českolipsku. l Už teď část ČSSD velmi nelibě nese Ciklovu aktivitu, stejně jako před několika lety politici ODS domlouvali svému náměstkovi Doležalovi, aby nedráždil lidi první vlnou slučování. Pokud bych měl spekulovat, pozitivní zprávou pro gympl u Balvanu je, že sloučení není v tomto případě primárně motivované úsporami a mohlo by tedy posloužit jako obětní beránek výměnou za hlasy pro zbytek navrhovaných změn. Ale to už je věštění z křišťálové koule.Varianta (reálná) protestní: Rozhodne politika. Cikl buď bude mít politickou sílu změnu uskutečnit nebo ne. Čím větší humbuk jako rodiče kolem slučování škol uděláme, tím horší pozici bude mít. Krajské volby jsou už za dva roky, to není daleko. Nedělejme si ale iluze, že věc se tím navždy vyřeší. Kdokoliv do té funkce po Ciklovi nastoupí, nebude mít jinou možnost, než přijít s podobným návrhem.

Vyšší odborná škola sklářská a Střední škola, Nový Bor,
Přehled přihlášených a přijatých žáků ke vzdělávání do 1. ročníku gymnázia ve šk. roce 2010/2011
kapacita : 120 žáků
Podané přihlášky : 39 žáků
Přijatí žáci do 1. ročníku : 20 žáků
Počty žáků ve škole :
2008/9 - 14 žáků
2009/10 - 32 žáků
2010/11 - 50 žáků
průměrná naplňenost - 41,67%
průměr žáků na třídu - 16,67 žáků

10. zasedání Zastupitelstva Libereckého kraje ukládá :
Bc. Ciklovi, náměstkovi hejtmana pro resort školství, mládeže, tělovýchovy a sportu, předložit písemnou informaci o tom, jaké nájmy platí pan Bořek Šípek za nájem sklářské pece a současně předložit jeho nájemní smlouvu.(Zaslech jsem že pan Šípek končí a odchází).
IV AreálGalerie a prodejna školy budova č.p. 170 a 171 - pronajaty zahraniční firmě(bez žáků).
Dojná kráva podporovaná krajem?
Politika prorůstá do školství?
Financování politických stran?

PANE CIKL, NIKDE JSEM NEVIDĚL ZDŮVODNĚNÍ PODPORY TÉTO ŠKOLY.

Nahoru

Re: Zvolte si dobrou budoucnost, dejte šanci řemeslům!

Zdůvodnění od p. Cikla nečekejte. Několikrát k tomu zde byl slušnou formou vyzván a nikdy nereagoval. Pouze vždy oblaží prostý lid svými tezemi, kde jsou dle něj jediná možná řešení. S vysvětlováním se už neobtěžuje. Podobně se chová i současný starosta N.Boru, bývalý učitel p. Dvořák (člen krajského zastupitelstva) - zřejmě mají z kraje své pokyny o jednosměrném způsobu komunikace s veřejností. Jediný, kdo nakonec našel odvahu přiznat, že odpovědi na zde kladené otázky ohledně existence školy v N.Boru nezná, byl p. Jindra. Ono totiž nelze zdůvodnit nezdůvodnitelné.

Nahoru

Kde skončí liberecká textilní škola?

Škola se má v rámci reformy stěhovat. Tam se nevejde devadesát textilních strojů, z nichž například historické snovadlo ze 30. let obdivovali před třemi lety návštěvníci světové výstavy v Mnichově. Na sbírku se sem jezdí dívat odborníci ze zahraničí, klaněli se jí i Japonci.
Všechny stroje, i ty historické, jsou funkční, tkají a pletou. A protože jsou součástí uceleného výrobního procesu od vlákna až po tkaninu, není možné jeden stroj z linky vyjmout. Náměstek hejtmana Radek Cikl (ČSSD) totiž prohlásil, že s sebou na Králův Háj si škola z cenné sbírky vezme jen ty stroje, které potřebuje k výuce. „Je to škola a ne muzeum,“ podotkl.

Učitelka Lenka Fuxová zdůraznila. že právě historické stroje používají učitelé k výuce nejčastěji a nejraději. „Zmáčknout čudlík, jak je to na nových strojích, dokáže každá cvičená opice. Do historických stavů ale student vidí, pochopí, jak technologie funguje, a učí se právě na nich stroje opravovat,“ doplnila.

„Naši tkalcovnu nám všichni závidí, Němci, Francouzi. Kdyby ji třeba Němci získali, stát jim k tomu podle starých nákresů postaví fabriku, a pak by měli parádní muzeum,“ podotkla učitelka Lenka Fuxová. „Bojíme se, co se sbírkou bude, když se máme stěhovat. A protože před časem najednou zmizely stroje z rušené školy v Jilemnici, připadá nám, jestli za naším stěhováním nestojí pečlivě připravený tunel,“ dodala

Prosím Vás! Zbavte toho náměstka pro školství práva rozhodování, než se v kraji zničí zbytek toho, co má ještě nějakou hodnotu. Na jedné straně se v Liberci buduje velký výzkumný ústav pro nanotextilie, na druhé, kvalitní škola, místo aby byla podporována, hodí se v podstatě "přes palubu". Na jedné straně se mluví a mluví o tom, že je zapotřebí rychle něco udělat, aby se z naší země nestala pouhá montovna, na druhé, to co ještě zatím umíme, s klidným svědomím ignorujeme. Je až s podivem, že ti naši "volení", kterým jsme jen propůjčili důvěru, mají především zálusk na školy, které mají nejen vysokou hodnotu historickou ve výuce, ale i v neskutečně cenných sbírkách. (Škola Šenovská, Jilemnická a nyní Liberecká Textilní). Můžete blíže vysvětlit, jak to myslíte s přesunem jen některých strojů, pane Cikl? A co děláte pro to, aby se Liberec vedle centra výzkumného stal současně i centrem potřebného navazujícího středoškolského a vysokoškolského vzdělání? (Václav Jíra)

Nahoru

O sklářskýh školách v rozhlase i p.Cikl

http://www.rozhlas.cz/default/default/rnp-player-2.php?id=2213737&drm

Nahoru

CzechGlassIntensive

Janák,Roubíček,Brychtová,Marek,Skuhrová,Handlová.
http://www.youtube.com/watch?v=s7AkG8tODr4

Nahoru

Ty vole, na základní škole...

Lákají vás adrenalinové sporty? Už máte za sebou bungee jumping, let stíhačkou, potápění mezi žraloky či střemhlavý skok do propasti? Tak zkuste něco opravdu nebezpečného – učit na základní škole!

Pokud si myslíte, že učitelem může být každý, kdo 45 minut udrží křídu a moč, jste na omylu. V Anglii dnes verbují do školství důstojníky s výcvikem pro přežití v extrémních podmínkách. Současné učitelství je služba v permanentně nepřátelském prostředí bez možnosti obrany. Krizové situace tu jedou na běžícím pásu a napětí, stres a adrenalin stříkají jako Niagarské vodopády. Jedna hodina učitele rovná se tři hodiny v jiné práci. Zkuste si to jediný den! Vsaďte se, že o velké přestávce se budete cítit vyčerpaní, jako byste holýma rukama povalili stoletý dub, a po odpoledce radši strčíte hlavu lvovi do tlamy, než byste si znovu stoupli před tabuli.

Highway to Hell

Vítejte v klubu odvážlivců! Cestou za adrenalinovým nářezem si nevšímejte dopravního značení – všechny otočené a zasprejované značky jsou jen dílem žáků krátících si cestu z domova. Zásadně neparkujte před školou, pokud nechcete mít urvané stěrače, ucpaný výfuk, poplivané sklo. V učitelské šatně si všimněte nápisu: „Když Pán uviděl mzdu služebníků tohoto domu, vložil hlavu do dlaní a hořce zaplakal.“ Typický příklad zoufalého humoru univerzitně vzdělaných lidí, kteří berou plat srovnatelný výší i prestiží s počišťovači kanálů. Jo, ještě před otevřením školy si dojděte na záchod. Až tu budou žáci, mohli by vás na WC zabarikádovat. Pokud budete nuceni se jít vymočit během dne, stoupněte si zády ke dveřím. Jinak vás vyfotí mobilem a fotku pověsí na web školy.
Po pravdě řečeno, dnešní základka druhého stupně je tak trochu odpadkový koš školství. Lepší žáci odešli na gymnázia a zůstalo to, co zůstalo. Abyste si užili, vybral jsem vám 9. třídu v čase, kdy jsou všichni přijati na střední školy. Člověk by řekl, proč sem vlastně ty vousaté a prsaté děti ještě chodí a nezůstanou radši doma, když se stejně odmítají učit? No protože je pro ně škola druh zábavy, estráda, show. Tak připraveni ke vstupu do třídy?

Totální výtlem

Nenechte se zmýlit malým počtem žáků v učebně. Zbytek přijde tak za čtvrt hodinky – musí nakoupit v Žabce naproti kuřivo, čipsy a redbuly. Když omladina dorazí, vevalí se s ní do třídy čmoud trávy, cigár a tabáku z vodních dýmek. Jakmile se žáci usadí, začnou si vyměňovat flašky s pitím (pitný režim zaručuje školní řád). Vzduchem létají z první do poslední lavice plastové lahve, které se občas za letu srazí. „Kreténe, debile, z...e!“ ozve se obvykle po takové kolizi, což druhá strana kvituje slovy: „M....m na tebe, č....u vyjebanej! (Oslovení „č....u“ je dnes mezi mládeží konverzační obrat stejně jako kdysi „vole“).
Když ty štěbetálky za cenu vyřvaných hlasivek ztišíte, začíná nejklidnější fáze hodiny. Třetina třídy zalehne se staženými kapucemi na lavice dospat noc strávenou na ICQ či Wowku (World of WarCraft), třetina si začne vyřizovat korespondenci vmobilu a zbytek osazenstva tupě zírá vyrývaje žiletkou klikyháky do lavic, či patří-li k hnutí emo, do svého předloktí. Nyní můžete začít s výkladem. Ovšem i kdybyste jim říkali, že jste právě vynalezli elixír nesmrtelnosti, jedinou reakcí bude cedulka NUDA K CHCÍPNUTÍ! opřená o penál dívenky, kterou vzali bez přijímaček na gymnázium, přestože běžně píše „bríle“, „výtr“ či „lžýce“.
Při psaní na tabuli dejte pozor, aby v křídě nebyl špendlík a uvnitř tabule přilepená vložka nebo použitý toaleťák. Nikdy nedávejte k rozboru věty jako Chlapec měl malého ptáčka, Láďa objel vesnici či Jedli jsme vejce natvrdo. Jakýkoli dvojsmysl dohání znalce Kameňáků a Prciček k nepříčetným záchvatům smíchu. Při totálním výtlemu začnou hýkat, nekoordinovaně sebou zmítají, až se smíchy svalí pod lavici, kde ještě dlouze tlučou rovnátky o lino. Žáci s největším počtem uhrů na cm2 jsou dvojsmysly uneseni natolik, že zuřivě čmárají po lavici kosočtverce a nápisy prc, mrd, šuk. Donutíte-li je to smazat, vylijí na lavici celý obsah ředidla a ve třídě je rázem nedýchatelno. Po otevření oken dozajista nějaký šikula zapálí na parapetu noviny, takže se dovnitř vevalí hustý dým.

To si snad děláte...

Vytrženi cvrkotem z letargie začnou žáci kolektivně syčet, bučet, mečet, mňoukat, vzájemně si prozvánět mobily či pouštět písně typu: „Jsem gay, jsem teplej!“ Hoch, jenž za celý rok nesundal z hlavy kšiltovku, v níž vypadá jako lego panáček, na vás ukazuje vztyčený prostředník, „jako že jste jednička“ (vivat, Topolánek). Než se stačíte naštvat, nahrnou se zadní řady k oknu, protože po ulici právě projíždí bývalý propadlík na čtyřkolce. Po návratu do lavic zjišťují, že jim zmizel gel na vlasy, rozečtený Blesk či Inteligentní modelína (!). Během vyšetřování se ozývají výkřiky: „Drž hubu, prase, buzno, faráři!“ Směřují k žákovi v přední lavici, který celou hodinu zarytě mlčí a provinil se tím, že nechodí s ostatními krást do Žabky ani hulit na kuželník. To víte, jsou to citlivé děti z rozvedených rodin a mají svůj názor.
„Můžu na záchod?“ ptá se mládenec, který byl během letních prázdnin dvakrát venku, tj. 60 dní strávil od rána do noci u počítače, a už dávno ztratil pojem o realitě. Jelikož je tuto hodinu už sedmnáctý, kdo chce na WC, nepustíte ho. „To si snad děláte prdel? To je moje právo!“ začne křičet a vy máte chuť srolovat závěsnou tabuli Práva dítěte, která visí na zdi, a prásknout ho s ní, až by hubou smazal tabuli. Ale nemůžete. Nemůžete jim zabavit mobil, vyloučit je ze školy ani poslat do zvláštní bez jejich souhlasu. Můžete od nich akorát tak chytnout vši, žloutenku nebo křivé obvinění ze sexuálního obtěžování. A tak se raději modlíte, aby někdo z té hordy konečně zavolal, že je ve škole bomba. Tím adrenalinová lekce končí. Učitelé při evakuaci vybíhají naproti do Žabky vsadit si sportku, jedinou vidinu záchrany, anebo je sanitky odvážejí rovnou do Bohnic, pokud si už předtím neprokláli srdce ukazovátkem. Ti největší šílenci zůstávají až do důchodu.

***

O velké přestávce se budete cítit vyčerpaní, jako byste rukama povalili stoletý dub. Jan Nejedlý, učitel

Foto popis| Volná morálka Někteří si povídají, jiní dospávají noc strávenou u počítače. To je ještě idylický obraz vyšších ročníků základní školy. Zvláště ve chvíli, kdy už žáci vědí, že byli přijati na střední.
Foto autor| Foto: Profimedia.cz

O autorovi| Jan Nejedlý autor je učitel ZŠ

Nahoru

Za džungli před tabulí může stát

Jan Nejedlý napsal před časem o svých pocitech učitele na běžné základní škole. Jeho text dnes přetiskujeme. Článek vzbuzuje úsměvy i rozhněvané reakce, zeptali jsme se proto autora, jak je to všechno doopravdy.

* Situace, kterou popisujete v článku, je podle vás normální a běžná ve všech základních školách?

V textu je samozřejmě nadsázka a události jsou zhuštěny, ale v podstatě se vše zakládá na pravdě. V mém případě šlo o jednu konkrétní, obzvlášť povedenou třídu. Všichni žáci pochopitelně takoví nejsou, to by skutečně museli vyučovat bachaři. Ale vzhledem k ohlasu, jaký článek vyvolal, bych řekl, že se v něm mnozí další alespoň zčásti poznali. Text, určený původně pro časopis ČiliChili, se totiž začal samovolně, takřka folklorně šířit, až po roce doputoval i do mého e-mailu jako „výtvor jednoho neznámého učitele“. Z toho soudím, že i jinde mají podobnou zážitkovou pedagogiku.

* Nemají na tom vinu právě učitelé, když nedají dětem pevné hranice? Nebo se proti tomu opravdu nedá bránit?

Vinu na tom má především stát, neboť po dvacet let školstvím de facto pohrdá. Učitelské povolání má minimální společenskou prestiž, což dobře vědí i žáci. Situace podle mě směřuje k tomu, že se vydělí malé procento elitních soukromých škol a vzdělávání „chudiny“ se bude stále více podobat té neblaze proslulé džungli před tabulí. Zdevastované školství je časovaná bomba, proti které je kupříkladu taková kauza Opencard roztomilou epizodou v novodobých katastrofách naší země.

* Vy máte ve svých hodinách taky takový binec?

Jaký binec? Vždyť děcka mají svá nezadatelná práva. A přece byste je neokřikovala, když zrovna chtějí projevit svou spontánnost a kreativitu.

* Co učíte a jak dlouho?

Učím češtinu a dějepis. Po návratu ze zkušené v různých oborech teď učím zhruba čtyři roky.

* Nepřemýšlel jste někdy o změně povolání na méně rizikové?

Přemýšlel jsem o cizinecké legii, ale bohužel nosím brýle.

Nahoru

Základní školu nedokončí 40 procent Romů.

PRAHA Tři z pěti romských dětí nedokončí běžnou základní školu. Ukázala to analýza společnosti GAC sociologa Ivana Gabala.
„Podíl romských dětí ze sociálně vyloučených lokalit, které předčasně opouštějí běžné základní školy, dosahuje téměř 39 procent,“ konstatoval Karel Čada ze společnosti GAC.
Šestnáct procent z romských žáků, kteří se dostanou až do deváté třídy, se pak nehlásí na žádnou střední školu.
Pokud si přihlášku přece jen podají, nejčastěji se rozhodnou pro učňovské obory. Na ně se podle analýzy hlásí 68 procent všech romských žáků, kteří dokončí základní školu. U ostatních dětí je to 41 procent. Ukázal to průzkum ve čtrnácti školách.
Podíl romských dětí, které předčasně opouštějí běžné základní školy, dosahuje téměř 39 procent. Předčasný odchod ze základního vzdělávání je tak u romských dětí osmkrát častější, než činí celostátní průměr. Také učňovský obor jich dokončí pouze polovina.
„Vysoké procento dětí bude bez kvalifikace a s neukončeným vzděláním zřejmě kopírovat životní osud svých rodičů,“ míní sociolog Ivan Gabal.
Ještě více se rozevírají nůžky u maturitních oborů. Na střední vzdělání s maturitou si troufne pouze 14 procent romských žáků, zatímco u neromských vrstevníků je to téměř polovina.

Gymnázium studuje 8 z tisíce

O maturitu více usilují romské dívky. Přihlášku na školu, kde ji mohou získat, si podává 16 procent z nich, u chlapců je to 11 procent. Dvě procenta romských žákyň se hlásí na gymnázium.
„Na čtyřletá gymnázia odejdou pouze dvě romské děti z tisíce, dalších šest pak na víceletá,“ popsal Karel Čada z GAC.
Analýza podle autorů potvrdila výsledky letos zveřejněné mezinárodní studie, podle nichž se Česko řadí k zemím, kde mají žáci s podobným zázemím tendence koncentrovat se ve stejných školách.
Analýzu prováděla společnost GAC od března do prosince. Hodnotila v ní 2 204 dětí, z nichž 723 byla učiteli připsána romská národnost. Analýza posuzovala čtrnáct základních škol v blízkosti sociálně vyloučených lokalit za posledních pět let.
30.12.2010 - (iDNES.cz)

Nahoru

Antiosobnost roku 2010.

„Reforma školství je asi horší než kriminální činy“
Náměstek krajského hejtmana Radek Cikl se v anketě MF DNES stal Antiosobností roku 2010, a to za necitlivý postup při chystaném zavírání středních škol

Současně s anketou Osobnost roku vybírali redaktoři a spolupracovníci MF DNES také Antiosobnost roku 2010. Bezkonkurenčně se jí stal Radek Cikl, náměstek hejtmana Libereckého kraje pověřený vedením resortu školství, mládeže, tělovýchovy a sportu.
Důvod? Necitlivý postup při chystaném slučování a zavírání některých středních škol v regionu.
MF DNES se Radka Cikla zeptala, jak svůj výsledek v anketě hodnotí. Odpověděl: „Vysloužil jsem si to zřejmě proto, že jsem se pustil do nezbytné, ale současně také nepopulární reformy středního školství v regionu. Jak je vidět, u některých novinářů je to navzdory různým proklamacím větší prohřešek než kriminální činy, korupce, předražování zakázek, klientelismus, zneužívání pravomoci či tunelování. Hlavně je to však subjektivní pohled na nás – veřejně činné lidi, kteří ve svých pozicích nemohou strkat hlavu do písku a vézt se na vlně populismu, ale jsou naopak nuceni přinášet zásadní rozhodnutí, jejichž dopad a efekt často prověří až budoucnost.“
Náměstek Radek Cikl se téměř trefil do důvodů, proč titul Antiosobnost 2010 získal tak přesvědčivě. Není to za to, že se neohroženě pustil „do nezbytné, ale také nepopulární reformy středního školství v regionu“.
Je to za způsob, jaký k tomu zvolil. Například sloučení nejstarší sklářské školy v Kamenickém Šenově s podobnou školou novoborskou (což by znamenalo její zrušení) oznámil dřív novinářům, než zástupcům školy.
V souvislosti s touto kauzou udělal Liberecký kraj (rozuměj Radek Cikl) na tuto školu mnoho faulů. Překrucování faktů o počtu žáků a učitelů, posílání kontrol, zatajovaní finančních toků pro obě školy. Podobně necitlivě vyhlásil slučování dalších škol, z nichž některé mají vynikající pověst (například jablonecké Gymnázium U Balvanu). Proti Ciklovým plánům se opakovaně bouřili učitelé a studenti nejen v Kamenickém Šenově, před budovou krajského úřadu. Podobizna Radka Cikla coby jejich úhlavního nepřítele se tehdy objevila na několika transparentech. Nyní se proti Ciklovi bouří rovněž gymnazisté v Jablonci. Na podporu školy tu vznikla i petice, pod kterou je nyní už šest tisíc podpisů a další budou přibývat až do 5. ledna.
Radek Cikl tak získal anticenu MF DNES za svou necitlivost, nízkou empatii a neschopnost přesvědčit o svých vizích laickou veřejnost.

Vysloužil jsem si to zřejmě proto, že jsem se pustil do nezbytné, ale nepopulární reformy středního školství v regionu.

Kdo byl ve hře o Antiosobnost

Také v této kategorii navrhovali redaktoři a spolupracovníci MF DNES vždy tři jména. Kdo těsně unikl „vítězství“?
Kateřina Neumannová nedokázala srovnat dluhy po libereckém lyžařském MS
Petr Beitl nový jablonecký starosta se spojil se svým úhlavním předvolebním nepřítelem – dnes již exstarostou Petrem Tulpou
Hana Moudrá starostka České Lípy se, ač sama z ODS, spojila s komunisty
Michal Kraus sociálnědemokratický matador za svůj pokus o návrat do politiky
Radek Polma na kandidáta ČSSD prasklo, že v listopadu 1989 zasahoval na Národní třídě
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - liberecký kraj

Nahoru

Dobeš chce zachránit „rodinné stříbro“

Dobeš chce zachránit „rodinné stříbro“ mezi školami, bude je řídit ministerstvo

Zdroj: http://liberec.idnes.cz/dobes-chce-zachranit-rodinne-stribro-mezi-skolami-bude-je-ridit-ministerstvo-18d-/liberec-zpravy.asp?c=A110104_161451_liberec-zpravy_alh

Nahoru