Mýtné na vybraných silnicích první třídy způsobuje komplikace

Verze pro tisk |

Ministerstvo dopravy od ledna letošního roku zpoplatnilo další úseky pozemních komunikací mýtem pro vozidla nad 3,5 tuny. Stát ho zavedl na silnici I/38 Jestřebí – hranice kraje směrem na Mladou Boleslav a na úseku silnice I/35 Turnov – hranice kraje u Ktové. Kraj přesto usiluje o omezení tranzitní nákladní dopravy na těchto úsecích umístěním dopravního značení.

Cena projektové dokumentace na nové značky činí 393.000 korun. Celková cena za umístění svislého dopravního značení by měla dosáhnout zhruba 3,8 milionu korun bez DPH.

Projekt na osazení úseků novým svislým dopravním značením omezujícím tranzitní dopravu má na starosti Krajská správa silnic Libereckého kraje (KSS LK). Omezit tranzitní dopravu hodlá kraj na úsecích silnice II. třídy II/262 Česká Lípa – Zákupy a II/270 Jablonné v Podještědí – Mimoň.

„Délka trasy i doba jízdy je srovnatelná jako při použití státní silnice I. třídy. O omezení rozhodují příslušné silniční správní úřady, obecní úřady s obcí s rozšířenou působností, a dopravní inspektoráty policie,“ vysvětlil Jan Sviták, náměstek hejtmana pro resort dopravy, investic a veřejných zakázek.

Žádosti odeslala KSS LK na začátku ledna letošního roku na dopravní inspektoráty policie, a to konkrétně do Děčína, Ústí nad Labem, Mladé Boleslavi, České Lípy a Liberce. „Zatím jsme se bohužel nesetkali s kladným stanoviskem. Důvodem je podle policie například již existující dopravní značení na jiných úsecích anebo požadavek na statistiku nárůstu dopravy na silnicích nižších tříd,“ dodal Sviták. 

Ve čtvrtek 2. ledna 2020 oslovila KSS LK se žádostí také silniční správní úřad v České Lípě, Děčíně a Mnichově Hradišti. „Mrzí mě, že se zatím příslušné úřady staví k omezení skepticky. Je to v přímém rozporu s tím, co zaznělo ve slibech od ministra dopravy Vladimíra Kremlíka a od vedoucího Odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Libereckého kraje Jaroslava Řeháka. V žádném případě však nechceme, aby se řidiči nákladních automobilů mýtnému vyhýbali a zatěžovali tak silnice nižších tříd,“ uzavřel hejtman Martin Půta.
 

Nahoru