Liberecký kraj přebírá od Preciosy značku Křišťálové údolí

Verze pro tisk |

Dva roky trvající jednání o využívání značky Křišťálové údolí (Crystal Valley) Libereckým krajem jsou u konce. Liberecký kraj se dohodl s Preciosou a.s. na základních parametrech smlouvy. Kraj chce posílit svou pozici na poli cestovního ruchu o další témata, která jsou v regionu tradiční, a sice o sklářství, bižuterii a šperkařství.

„Žádný jiný region na světě nemá na svém území tak velkou koncentraci firem, které staví své podnikání na těchto oborech. Uvědomujeme si velký potenciál, který má tato výjimečnost z hlediska cestovního ruchu, ale také v této souvislosti vidíme možné podnikatelské příležitosti pro poskytovatele služeb v cestovním ruchu. Dnešní návštěvník chce zážitek a my mu díky Křišťálovému údolí dokážeme nabídnout zážitek zcela unikátní,“ uvedla Květa Vinklátová, členka rady kraje pro kulturu, památkovou péči a cestovní ruch.

Se záměrem postavit image Libereckého kraje v oblasti cestovního ruchu na značce Křišťálové údolí přišla Preciosa již v roce 2016. Jednání o možnosti převzetí značky započala v roce 2017 a byla komplikovaná. Preciosa dlouhodobě využívá značku pro propagaci svých výrobků především v zahraničí a skloubit podnikatelský zájem firmy se záměrem pomoci využitím značky celému regionu nebylo snadné.

„Velmi si vážím toho, že Preciosa po dlouhých jednáních přistoupila k tomu, že značku Křišťálové údolí Libereckému kraji přenechá ve všech třídách, ve kterých ji má registrovanou, tedy i pro výrobky. Tato dohoda umožní značku Křišťálové údolí využívat za dopředu jasných a rovných podmínek všem sklářským, bižuterním a šperkařským firmám v regionu. Zároveň se otevírá prostor pro využití této tradice v oblasti cestovního ruchu. Vnímám to tak, že Preciosa udělala velmi vstřícný a velkorysý krok ve prospěch rozvoje celého kraje,“ dodal Martin Půta, hejtman Libereckého kraje.

V nejbližších dnech se doladí detailní parametry smlouvy. Mimo jiné se v ní Liberecký kraj zaváže uhradit přes 500 tisíc korun za převod ochranných známek a také ke každoročním investicím do rozvoje značky v řádech milionů po dobu tří let.

Projekt připraví Agentura regionálního rozvoje, s.r.o., vlastněná ze 100 % Libereckým krajem. Od 1. března 2019 bude projekt Křišťálové údolí (Crystal Valley) řídit Ing. David Pastva, který uspěl ve výběrovém řízení na pozici manažera projektu. Pastva má dlouholeté zkušenosti z oblasti cestovního ruchu. Byl ředitelen zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – Czech Tourism ve Frankfurtu nad Mohanem – a podílel se na budování destinační agentury České Švýcarsko. V posledních letech působil jako vedoucí odboru cestovního ruchu, kultury a sportu ve statutárním městě Liberci.
 

Nahoru