Cesta skla v česko – polském příhraničí podpoří cestovní ruch

Verze pro tisk |

Sklářské muzeum v Novém Boru, v zastoupení města Nový Bor, a Krkonošské muzeum v Jelení Hoře získala z Evropského fondu pro regionální rozvoj 1,193 milionu euro na společný projekt Cesta skla v česko-polském příhraničí. Ten staví na společné sklářské tradici a má za cíl podpořit cestovní ruch v obou regionech.

Sklářské muzeum Nový Bor i Krkonošské muzeum v Jelení Hoře mají rozsáhlé a cenné sbírky skla a dalších dokladů o jeho výrobě a zdobení. Obě instituce již delší dobu úspěšně spolupracují jak po odborné stránce, tak v oblasti cestovního ruchu a marketingu.

„Projekt Cesta skla vznikl z potřeby lépe prezentovat toto společné kulturní dědictví, motivovat turisty, kteří do obou měst či muzeí přicházejí, aby se v regionu zdrželi a navštívili i další zajímavá místa,“ vysvětluje vedoucí Sklářského muzea v Novém Boru Eliška Vavříčková a upřesňuje, že nejde o konkrétní, fyzicky značenou trasu, ale o propojení turistických cílů obou regionů, o nabídku pro turisty, kteří chtějí poznávat místní specifika aktivním způsobem a seznámit se s místní tradicí. „Cesta skla se sice primárně zaměřuje na cíle spojené se sklářstvím, jako jsou muzea, vzorkovny a výrobny skla, ale nepomíjí ani cíle přírodní, sportovní a jiné,“ doplňuje vedoucí Turistického informačního centra v Novém Boru Petra Matěchová.

Společný projekt má podstatně zlepšit nabídku pro turisty a společnou propagací a dalšími aktivitami podpořit již fungující cíle v regionu. Muzeum v Jelení Hoře tak rozšíří výstavní prostory a vytvoří „Laboratoř skla“, v níž návštěvníkům interaktivní formou představí tradiční sklářské techniky.

Město Nový Bor za zhruba 15,2 milionu korun zrekonstruuje historický podstávkový dům čp. 106, který se nachází v těsné blízkosti Sklářského muzea. Ten bude sloužit jako informační centrum pro společnou destinaci Cesta skla a zázemí pro animační programy muzea a badatele. Investici pokryje z 90 procent evropská dotace, zbývající část zaplatí Nový Bor z městského rozpočtu.

„V rámci projektu budeme s polskými partnery pořádat četné akce zaměřené na propagaci Cesty skla, a tedy i obou regionů, a workshopy. Připravujeme rovněž atraktivní propagační materiály v elektronické a tištěné podobě,“ doplňuje Eliška Vavříčková.

  

Nahoru