Radní Cikl

Verze pro tisk |

Do 17 h se ptejte p. Cikla na optimalizaci - třeba Vám odpoví.
http://liberecky.denik.cz/online_rozhovory/cikll11.html

Přehled témat Nové téma

Komentáře

Re: Radní Cikl

To zase bude v álejích nablito.

Nahoru

Re: Radní Cikl

V álejích těžko,oni jezdí z jednání auty.Jednou za rok na kolech.Že by teď ? :-))

Nahoru

Re: Radní Cikl

Přijde mi, že většinu otázek si snad položil pod různými jmény sám. Odpověď ohledně slučování kvalitních gymnázií v JN přitom popírá ochranářskou politiku K.Ú. směrem k tzv. gymnáziu v N. Boru.

Nahoru

Re: Radní Cikl

Vedení kraje čeká na podrobné výsledky od ministerstva školství. Poté je připraveno proti školám se špatným hodnocením zasáhnout. Nevylučuje ani proces rušení škol.
Jedním z krajských nařízení je i cílené propouštění učitelů. „Jsou to zejména lidé, kteří jdou do důchodu."
Úředníci počítají s tím, že zvlášť v menších městech si rodiče mezi sebou řeknou, na kterých školách propadlo mnoho žáků. To by tak mohlo vést k rapidnímu poklesu uchazečů o tyto školy. Česká školní inspekce pak bude u neúspěšných škol chtít, aby provedla opatření k nápravě.
I když je jasné, že pokud někde neodmaturuje 70% studentů - je nejlepší to zavřít. Navíc školy ruší zřizovatel (kraje).
Maturity zveřejní kraje nebo to někdo vynese. Kde je poptávka je vždy i nabídka

Nahoru

Re: Radní Cikl

Líbí se mi pár hlášek. Např.:

Je přirozené, že návrh reformy je spojován se zodpovědnou osobou. V tomto případě se mnou.

Mou povinností bylo předložit odborně kvalitní materiál, na jehož základě by mohlo dojít k alespoň desetileté stabilizaci a ozdravění středního školství. To se stalo.

Na druhou stranu jsme vše projednávali veřejně a otevřeli jsme některá dřívější tabu, jako je problematika víceletých gymnázií.

Není to tak, že bych dostal jen negativní reakce. Ty byly sice nejvíc slyšet, ve skutečnosti souhlasných stanovisek bylo daleko víc a z různých míst.

Nahoru

Re: Radní Cikl

Ta poslední hláška se mi líbí nejvíc.Ta je typická!

Nahoru

Re: Radní Cikl

Už jdu do áleje.

Nahoru

Re: Radní Cikl

Otevřeli jsme některá dřívější tabu = volně přeloženo: Zkur... jsme co jsme mohli. Počkej na mě :-))

Nahoru

Re: Radní Cikl

Nevím, jestli si otázky psal sám, ale určitě na některé, které čtenáři poslali, neodpověděl.

Nahoru

Maturitní testy a zadání 2011

Maturitní testy a zadání 2011
http://www.novamaturita.cz/sada-a-1404035223.html

Nahoru

ŠKOLSTVÍ: Když výsledky, tak úplné.

.

Nahoru

ŠKOLSTVÍ: Když výsledky, tak úplné.

Státní maturity zavádějí do školství veřejnou kontrolu. Ale chtějme znát celý žebříček škol

Zveřejnění žebříčku středních škol, které dopadly nejlépe u státních maturit, je nejdůležitější událostí v českém školství za dlouhá léta. Konečně máme jedno jasné a mezi různými školami porovnatelné kritérium, podle kterého můžeme na středoškolské ústavy hledět. Nikdo není tak hloupý, aby tvrdil, že je to kritérium jediné a nezpochybnitelné. Ale aspoň něco.

Měl by být zveřejněn žebříček kompletní. Výsledky studentů bychom měli znát u všech škol. Neexistuje žádný důvod, aby ho ministerstvo tajilo. Státní maturity jsou projektem, který stál daňové poplatníky spousty peněz, a tudíž mají právo znát výsledky. Ohledy na neúspěšné školy jsou falešné. Jestli si ministerstvo za státními maturitami stojí a nepřipouští si možnost žádného zmanipulování, pak jde o objektivní kritérium.

Nijak mě neuklidňuje ujištění, že se na školy s vysokým procentem neúspěšných studentů vypraví inspektoři. Nevěřím jim ani za mák, protože jsou to titíž inspektoři, kteří existenci špatných středních škol v první řadě dopustili. Měli dostatek nástrojů, aby se o nich dozvěděli dřív a aby tam nápravu zjednali už dávno. Neudělali to? Pak pracovali špatně.

Krása státních maturit je mimo jiné v tom, že - pokud budou zveřejněny kompletní výsledky - zavádějí do systému veřejnou kontrolu. Špatné školy buď zkrachují, protože přijdou o studenty (kteří rodiče by chtěli riskovat, že jejich děti s vysokou mírou pravděpodobnosti neodmaturují?), anebo se právě pod tlakem rodičů či lokální komunity zlepší. Najmou kvalitnější učitele, zvýší požadavky na žáky. Jednoduché jako facka!

Rozumím výhradám, že by se hodnocení středních škol nemělo zúžit na jediné číslo, totiž právě výsledek státních maturit. A že porovnávání škol není férové, protože každá škola je trochu jiná. Jsou gymnázia osmiletá, šestiletá i čtyřletá a jsou střední školy, kde absolvuje třicet studentů, zatímco na jiných dvě stovky. Ale to jsou nářky, které můžou být relevantní pro ředitele gymnázií (a jejich vzájemné poměřování), nikoliv však pro rodiče.

Ti jsou navíc dostatečně chytří, aby vzali v úvahu i další kritéria. Pokud budeme mluvit o hypotetické škole, která bude v krásném prostředí a bude na ní příjemná atmosféra, pak si ji rodiče pro své děti jistě vyberou, a nebude jim vadit, že v maturitních výsledcích skončila o pár procentních bodů za školou, kam by děti musely dojíždět nebo kde by se celé studium stresovaly. Ale aby se mohli rozhodnout správně a kvalifikovaně, musí znát přesně, jaký ten rozdíl mezi školami je. Proto musí být kompletní výsledky zveřejněny.

Výhrady vůči státním maturitám jsou i filozofického charakteru. Některým lidem vadí sám fakt, že se cosi tak komplexního a složitého jako vzdělávání „zužuje“ na snahu uspět v jedné jediné zkoušce. Rétoricky lze tento systém snadno napadnout, vždyť stačí dát na výběr, zda chceme, aby se naše děti naučily na střední škole přemýšlet a uvažovat, anebo zda je pro nás lepší, aby je škola „nadrilovala“ na úspěch v dotyčném testu.

Samozřejmě, že si každý vybere první možnost. Lidské bytosti jsou příliš komplikované a komplexní, než abychom je mohli vyjádřit nějakým jednorozměrným číslem.

Například v USA, kde je na testech SAT založeno celé střední školství i přijímání na univerzity, mají s tímto systémem problémy. Favorizuje pilné studenty, zejména asijského původu, kteří věnují spousty energie, času i peněz právě konkrétní přípravě na tyto testy. Jsou to studenti, kteří často ani neumějí pořádně anglicky, a přitom v boji o místa na prestižních vysokých školách porážejí rodilé Američany. Je to nespravedlivé? Asi ano.

Nikdo netvrdí, že studenti s dobrým výsledkem mají zaručenou úspěšnou kariéru, získají nejlepší místa a prožijí šťastné životy. Hloupost, samozřejmě! Ale pokud chceme mít nástroj, jak studenty porovnávat (a tedy i motivovat), pak bohužel nic lepšího než jednotné testy neexistuje.

Slyšel jsem i názor, že by se čeští studenti kromě známky vůbec neměli dozvědět, jak u maturity dopadli. Kolik procent studentů je například v matematice lepších než oni. Komentátor Petr Fischer se v pondělí na Radiožurnálu dojímal nad osudem těch, kteří nedopadli dobře. Položil si řečnickou otázku, k čemu se taková informace „dá pozitivně využít“? A sám si odpověděl, že jde o příznak „instrumentalizace vzdělávání“ a že zveřejněná „čísla vítězí nad svým smyslem“.

Panebože! Informace, že jsem v jednom konkrétním testu dopadl hůř než například dvě třetiny mých vrstevníků, se dá přece využít jednoduše: buď nad ní mávnu rukou (to když mi je to jedno), anebo prostě začnu víc pracovat, abych příště dopadl lépe. Bláboly náměsíčných intelektuálů o tom, že by cílem vzdělávání mělo být „poznání a kultivace osobnosti“, jsou bezobsažné a zbytečné. To je samo sebou, tak jako cílem sportu je kultivace těla a někdy i ducha. Ale stejně to neznamená, že atleti na stadionu budou místo závodění v poklidu vyklusávat ... a na stupně vítězů se pak postaví všichni.

Ano, vzdělání není závod a intelekt se měří hůř než na čas na stopkách. Ale čerstvě dospělí lidé mají nejvyšší čas si uvědomit, že život se skládá z vítězství i proher. Závody, ve kterých se jen vyhrává (jak tomu bylo na středních školách doposud), nebo v kterých se nezveřejňuje výsledková listina, jsou jen v pohádkách.

LN, 25.6.2011
Miloš Čermák

Nahoru

Re: Radní Cikl

Dobrý článek !

Nahoru

V Liberci jde málo peněz na vzdělávání pedagogů.

V Liberci jde málo peněz na vzdělávání pedagogů. Náměstek hejtmana Radek Cikl však tvrdí, že vzdělávání pedagogů nepodceňují. "Intenzivněji se vzdělávání věnujeme dva roky, ale logicky v menších školách jsou i menší platy učitelů, tedy i učitelé jsou méně kvalifikovaní. Výsledky maturit také potvrdily, že je třeba optimalizace," míní Cikl.

Zdroj: http://liberec.idnes.cz/deti-je-malo-skoly-berou-vsechny-zaci-z-kraje-ted-u-maturit-propadli-1pt-/liberec-zpravy.aspx?c=A110712_1617058_liberec-zpravy_mav

Nahoru

Re: Radní Cikl

Nemyslí to (podle výsledků maturit), že by byla nejlepší jedna ústřední škola v republice?

Nahoru

Re: Radní Cikl

Řekněme zkrátka,že blbých dětí je čím dál víc.Ani jeden ústřední celorepublikový VUML by to nevyřešil.Hloupnutí je celospolečenský jev.

Nahoru

Re: Radní Cikl

Možná,že se nedá hovořit přímo o blbosti,ale o pohodlnosti v myšlení určitě.Doba a činitelé to těm dětem v mnohém usnadňují.Nároky jsou čím dál tím menší.Chodil jsi do školy,tak snad víš o čem je řeč.S tím zařazováním bych moc nepospíchal,ještě se to může otočit.

Nahoru

Re: Radní Cikl

V té parlamentní? Tam si odsouhlasili liposukci mozku,pokud ji nepodstoupili už při nástupu do funkcí.

Nahoru

Re: Radní Cikl

Výsledky maturit také potvrdily, že je třeba optimalizace," míní Cikl. Ještě měl doplnit, že by optimalizace měla začít u něj.

Nahoru

Re: Radní Cikl

Buďme rádi, že už nepoužívají výraz racionalizace. Pokud si uvědomíme, že výraz racionalizace se odvozuje od základu rozum, tak díky za optimalizace, reformy, balíčky, batohy a opasky (utažené).

Nahoru

Učitelé každý rok v létě zaplaví úřady práce.

Učitelé každý rok v létě zaplaví úřady práce. Školy se snaží šetřit.
Představa, že všichni učitelé se těší na prázdniny, dostává v posledních letech vážné trhliny.
Z konce školního roku mají spíše obavy. Bojí se totiž, že dostanou výpověď, budou bez místa
a prázdniny nestráví na koupališti, ale na úřadu práce.
V kraji jsou desítky, možná stovky učitelů, které školy kvůli úsporám na dva měsíce "odložily" nebo je definitivně propustily.

Zdroj: http://brno.idnes.cz/ucitele-kazdy-rok-v-lete-zaplavi-urady-prace-skoly-se-snazi-setrit-10q-/brno-zpravy.aspx?c=A110713_1617430_brno-zpravy_mav

Nahoru

Svaz lyžařů chce pořádat další akci.

Věřitelé mistrovství světa protestují. Svaz lyžařů chce pořádat další akci.

"Nejdřív splaťte svoje dluhy," žádají věřitelé světového lyžařského šampionátu v roce 2009. Kritizují tak záměr Svazu lyžařů ČR pořádat za dva roky mistrovství světa v klasickém lyžování juniorů, který má hostit Liberecký kraj.Dvanáct milionů přitom chce ze svého dát Liberecký kraj jako neinvestiční dotaci svazu lyžařů.

V organizačním výboru by podle kraje měli být lidé, kteří mají s pořádáním světových pohárů zkušenosti.prohlásil Radek Cikl.

Zdroj: http://liberec.idnes.cz/veritele-mistrovstvi-sveta-protestuji-svaz-lyzaru-chce-poradat-dalsi-akci-1b3-/liberec-zpravy.aspx?c=A110714_1618236_liberec-zpravy_mav

Nahoru

Re: Radní Cikl

Zkušenosti? Jakého rázu? Nemluvil, doufám, o sobě.

Nahoru

Re: Radní Cikl

„Vzhledem k optimálním podmínkám pro provozování zimních sportů panujícím v našem regionu je záměrem svazu lyžařů uspořádat tuto vrcholnou sportovní akci v Libereckém kraji, konkrétně v Rekreačním a sportovním areálu Vesec a Skokanském areálu Ještěd. Organizace se ujal právě Svaz lyžařů České republiky, který požádal o podporu region, jak je to obvyklé v zahraničí. V našem případě tedy Liberecký kraj “ vysvětlil náměstek hejtmana LK Radek Cikl.

„Mezi Libereckým krajem a svazem lyžařů bude uzavřena smlouva, která kromě podmínek poskytnutí dotace upraví i účast zástupců Libereckého kraje ve zmiňovaném organizačním výboru,“ doplnil Cikl.

Nahoru

Liberecký kraj zruší školám 2 200 míst, gymnázia musí zavřít

Liberecký kraj zruší školám 2 200 míst, gymnázia musí zavřít ročníky.

Od září příštího roku zmizí také osmiletý ročník na gymnáziu v České Lípě.
Liberecký kraj schválil plán na optimalizaci středních škol, který počítá s rozsáhlým rušením tříd a míst ve školách.Jde o totální nerespektování vůle krajského zastupitelstva.Rada šla proti zastupitelstvu. Příště ať tedy rozhodnou oni a nás vynechají. "Je to velký podraz a je mi z toho smutno. Navíc se to celé schválilo o prázdninách a nikdo o tom pořádně neví. Jak je vůbec možné, že zastupitelstvo řekne ano, gymnázium zůstane a pak to devět lidí v radě změní."

http://liberecky-kraj.kraj-lbc.cz/public/usneseni_files/RK_12_12-07-2011/BOD_033/2011_12_0033.pdf

Zdroj: http://liberec.idnes.cz/liberecky-kraj-zrusi-skolam-2-200-mist-gymnazia-musi-zavrit-rocniky-1cf-/liberec-zpravy.aspx?c=A110716_1619559_liberec-zpravy_sot

Nahoru

Snížení počtu žáků - Česká Lípa

snížení nejvyššího povoleného počtu žáků v oboru 79-41-K/81 Gymnázium z 480 na
450
v rejstříku škol a školských zařízení Gymnázia, Česká Lípa, Žitavská 2669, příspěvková
organizace;

zápis oboru 23-44-L/01 Mechanik strojů a zařízení v denní formě s nejvyšším
povoleným počtem žáků v oboru 120 v rejstříku škol a školských zařízení Střední
průmyslové školy, Česká Lípa, Havlíčkova 426, příspěvková organizace;

zápis oboru 69-51-H/01 Kadeřník s nejvyšším povoleným počtem žáků v oboru 90 v
rejstříku škol a školských zařízení Střední odborné školy a Středního odborného učiliště,
Česká Lípa, 28. říjen 2707, příspěvková organizace;

Dlouho se neradovali, změna na gymnáziu bude.
http://jablonecky.denik.cz/zpravy_region/dlouho-se-neradovali-zmena-na-gymnaziu-bude.html

http://liberecky-kraj.kraj-lbc.cz/public/usneseni_files/RK_12_12-07-2011/BOD_033/2011_12_0033.pdf

Nahoru

v Liberci máme : Bc. Cikl Radek

Nahánění oveček do Boru.
V Boru ve sklářské průmce bude gymnázium, peďák, umělecký truhlář.
V Lípě místo na gympl půjdou na kadeřnice. Ještě chtějí vytvořit zdrávku.

Nahoru

Ředitel dostane měšec a z něj bude rozdělovat

Ve školství fungují oborové normativy.Kraje nebudou moci přerozdělovat peníze ve prospěch nenaplněných škol, které z nějakých důvodů uměle udržují při životě.No a podstatné pak bude, že začneme posílat peníze nikoli na žáka, ale na optimálně naplněnou třídu, tedy na 23 až 26 dětí. Když to bude 27 dětí, nedostane ředitel ani o korunu víc. Menší počet pak bude penalizován sníženým koeficientem.Ministr Dobeš.http://www.denik.cz/z_domova/ministr-skolstvi-dobes-20110802.html

Nahoru

Re: Radní Cikl

On ten Dobeš to nemá lehký asi ani doma :-))

Nahoru