nový protikuřácký zákon
Od 1. července musí být restaurace označena na vstupních dveřích předepsanou cedulkou, zda je kuřácká, nekuřácká, nebo obojí (pevně stavebně rozdělená). A teď by mě zajímalo, co když majitel označí restauraci jako kuřáckou (má strach o úbytek štamgastů), zda může v době podávání oběda to kouření na určitý čas zakázat? Co si o tom myslíte? Podle mě už nikoli. Jednou je provozovna kuřácká a basta. Pokud by byla tato vyjímka možná, tak ji lze aplikovat i obráceně (v nekuřácké restauraci kouření povolit třeba po setmění....:).
Upozorňuji, že jsem nekuřák a zajímá mě to po stránce právní, tedy žádné keci o ohleduplnosti apod.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Komentáře
Re: nový protikuřácký zákon
5. Červenec 2010 - 19:47 | Šťoural
Zákaz kouření v době oběda byl zrušen už před nějakou dobou. Podle mého názoru bude 99% restaurací kuřáckých.
A právní stránka? Na tu se v Čechách dlabe.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: nový protikuřácký zákon
6. Červenec 2010 - 0:34 | Petr Starý
V mnoha restauracích cedulky zákazu kouření při obědě zůstaly, v jídelnách a bufetech je většinou zákaz kouření trvale a nevěřím číslu 99%, protože možná ztráta klientely nekuřácké poloviny lidí je pro hospodské varovná. A pokud restauraci vede nekuřák, postaví svůj podnik ne na zahulené ratejně, kam rodiny s dětmi jíst nepůjdou , ale kouření zde přes poledne omezí či zakáže.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: nový protikuřácký zákon
6. Červenec 2010 - 7:08 | Šťoural
Ano, obědvat se většinou dá bez kouře. Kéž by tomu tak bylo i při večerním posezení na pivu. Počet kuřáckých a nekuřáckých restaurací by měl alespoň přibližně kopírovat poměr kuřáků a nekuřáků, ale vidím to jinak; vítězně pro kuřáky, čemuž nový zákon nahrává (proto těch 99%).
Poznámka: Nedávno jsme s manželkou obědvali v restauraci a seděli u stolu se sympatickou rodinkou (dvě děti asi 5 a 7 let). Vrchní jim přinesl talíře s jídlem a přitom měl v hubě zapálené žváro. Stylové. A to šlo o lepší restauraci na trafu. Už jsem otvíral hubu, že mu znepříjemním život, ale náhle jsem si uvědomil, že já bych byl ten špatný, ten narušovatel zákona. Tak je to.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: nový protikuřácký zákon
6. Červenec 2010 - 9:26 | houkadlo
Vy máte starosti....jdu si zapálit.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: nový protikuřácký zákon
6. Červenec 2010 - 9:26 | houkadlo
Vy máte starosti....jdu si zapálit.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: nový protikuřácký zákon
6. Červenec 2010 - 10:36 | cajke
Šílený je právě to, že poměr kuřáků a nekuřáků je - dejme tomu - půl na půl, ale hospody jsou snad v 95% kuřácké. Je to proto, že kuřáci jsou prostě závisláci a v hospodě si cigáro dát musí stůj co stůj, takže si budou vybírat jen hospody pro kuřáky. Jenže ti kuřáci mají taky přátele, kteří nekouří a ti, když chtějí na pivko se svými kuřáckými přáteli, jdou zkrátka do kuřácké hospody s nimi, protože nic jiného nezbývá; kuřák v tomhle ohledu ze svého nesleví (taky jsem kouřil, vím tedy o čem mluvím - závislost je závislost). Nekuřák pak s ostatními kontinuálně kouří třeba tříhodinové cigáro... Proto bych byl pro absolutní zákaz a klidně si mě pošlete do háje.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: nový protikuřácký zákon
6. Červenec 2010 - 12:08 | Dark Side
Jako bývalému kuřákovi mi je jasné,že v hospodách se odjakživa kouřilo.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: nový protikuřácký zákon
6. Červenec 2010 - 12:10 | houkadlo
A je to tady...vyléčení kuřáci a jejich kecy.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: nový protikuřácký zákon
6. Červenec 2010 - 12:21 | Anonym
Ad Cajke: Tak on není problém v tom, že máte přátele, kteří ve Vaší přítomnosti intenzivně hulí. Von je problém v tom, že jim to nikdo nezakáže. Stejně tak je u nás typický Šťouralův přístup, který se bojí říct číšníkovi,že je neomalený hulvát a čeká, že to za něj vyřeší zákon.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: nový protikuřácký zákon
6. Červenec 2010 - 12:48 | Šťoural
Anonyme, přesně tohle jsem od nějakého provokatéra očekával. Takové moralizování si strč za klobouk a povinně si pusť 10x film Hombre, aby jsi pochopil, která bije.
Napomínat vrchního měl v první řadě otec nebo matka. Popřípadě se měli sebrat a z restaurace vypadnout. Také by se mohlo stát, že vrchního napomenu a rodiče se ho zastanou, že jim to nevadí a budu za pitomce. NEHAS, CO TĚ NEPÁLÍ - to nezkritizuješ, marnost nad marnost, to je moudrost. Podívej se, anonyme, do zrcadla a styď se za tu provokaci. Nebo, snad (?) za slaboduchost?
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: nový protikuřácký zákon
6. Červenec 2010 - 13:24 | Anonym
Koukám,že jsem Vás nějak rozčílil. Přesto si trvám na svém,že do všeho jenom šťourat, plkat a čekat, že všechno vyřeší všemocný stát, je u nás typické.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: nový protikuřácký zákon
6. Červenec 2010 - 14:09 | Šťoural
V těchhle věcech se rozčílím snadno, protože neustále slyším Švejkovu větu: "Disciplína musí bejt." Jak někdo poruší disciplínu, mám hned oheň u zadku.
Disciplína znamená dodržovat zákony. Kouřící vrchní je v právu a nazývat ho neomaleným hulvátem by sice bylo nanejvýš pravdivé, ale NEDISCIPLINOVANÉ.
Štˇourat, plkat a čekat, až všechno vyřeší všemocný stát. je opravdu typické, ale já to řeším osobně, statečně a to i za cenu porušení disciplíny a případných následků. Na "mé" trase v jedné obci je čtyřproudá silnice, bezpečně ohraničená zábradlím a chodníky a domy se ztrácejí kdesi v dálce. Místo padesátky jezdím osmdesátkou. Tudíž neplkám, nečekám, až všemocný stát dostane rozum a osadí značku povolující rozumnou rychlost.
(Pro některé: viz. slovník cizích slov, heslo ironie).
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: nový protikuřácký zákon
6. Červenec 2010 - 14:14 | cajke
houkadlo: chachá, přesně tenhle nablblý argument jsem čekal. K němu se kuřáci uchylují, když už žádný jiný nemají. Ale píšeš správně: "vyléčení" kuřáci. Kuřáctví je totiž opravdu nemoc, zamysli se nad tím.
Jinak si myslím, že úplný zákaz je nutný, protože jinak nic kuřáky nepřinutí, aby ostatním přestali otravovat vzduch. A aby kuřáci neremcali, ať si laskavě uvědomí, jak se jim bude krásně seznamovat, až budou pokuřovat před hospodou (opět vlastní zkušenost).
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: nový protikuřácký zákon
6. Červenec 2010 - 14:24 | Šťoural
Cajke, souhlasím, jenom pesimisticky dodám, že naši zákonodárci nepřijmou zákon zakazující kouření v restauracích, protože vědí, co by následovalo: nemožnost prosazení takového zákona v realitě. Nejsme v Británii, například. Chybí DISCIPLÍNA... Jedni jezdí v obci osmdesátkou, druzí kouří a kouří a kouří.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: nový protikuřácký zákon
6. Červenec 2010 - 14:25 | Anonym
Šťourale,Hombre za své donquichotství, kdy zachraňoval ženu, která jím opovrhovala zaplatil životem. Zemřel statečně. Vy by jste akorát riskoval,že Vám v kuchyni zmíněné restaurace naplivou do jídla. Přežil by jste to a když ne pro Vám sympatické rodiče,tak pro ty jejich děti by jste se stal hrdinou. Propásl jste šanci.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: nový protikuřácký zákon
6. Červenec 2010 - 15:13 | Šťoural
Anonyme, to je pěkné. V případě probírání morálky a statečnosti lze vždy pobít člověka, který zvolil nestatečné jednání, protože považoval za moudřejší nehasit, co ho nepálí.
V dostavníkové stanici Hombre seděl, když přišel mohutný chlap se sedlem. Lístky prodané, chlápek se rozhlédl a nejslabší se mu zdál Hombre. Řekl Hombremu o lístek na dostavník, Hombreho se zastal voják. Chlap se tedy slovně opřel do vojáka, voják se podělal, lístek chlapovi dal a zmizel. Žena Hombremu vyčetla, že nic neudělal, navíc, když se ho voják zastal. Řekla, kdyby se nezastal, vzal by lístek tobě, Hombre. A Hombre jen ucedill: "I nevzal."
Scéna o bezcharakterním zbabělcovi, který nemá omluvu, jako by měl slaboučký astmatický úředníček s brýlemi? Co z toho plyne? Divné, že? Kdo film Hombre pochopí, nemůže napsat větu, že "zachraňoval ženu, která jím opovrhovala". To ale není žádná výtka, Hombre je zkrátka Hombre.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: nový protikuřácký zákon
6. Červenec 2010 - 18:38 | houkadlo
Ale no tak cajke...někteří spalují fosilní paliva,jiní tabák...co ti vadí?
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: nový protikuřácký zákon
7. Červenec 2010 - 5:59 | Mařka
Konzervativní (!) Bavoráci v referendu právě odhlasovali, že chtějí úplný zákaz kouření ve veřejných prostorách. Na námitky typu, že přece odjakživa, tradice, vždycky, ......, odpověděli vtipně, že třeba na známých oktoberfestech se kdysi pokládalo za tradici i močení rovnou pod stoly.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: nový protikuřácký zákon
7. Červenec 2010 - 10:02 | Dawson
Na podzim budou volby. Co je třeba k vyhlášení referenda o zákazu kouření v restauracích?
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: nový protikuřácký zákon
7. Červenec 2010 - 10:42 | Dark Side
houkadlo,přečti si ještě jednou můj příspěvek z 6.7. Není tak dlouhý.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: nový protikuřácký zákon
18. Srpen 2010 - 19:49 | Anonym
Ano, běž se zapálit.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: nový protikuřácký zákon
19. Srpen 2010 - 9:10 | Šťoural
Návštěva restaurace v Úštěku v době jarmarku v pravé poledne. Dobrý oběd, vedle u stolu mladí manželé, děti ve věku 6-9 let.
Běžně sem tam někdo pokuřoval cigáro, ovšem maminka od těch dětí příšerně hulila jako fabrika jednu od druhé.
Tak ta by určitě pro zákaz kouření nebyla, že?
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
