Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - duben 2014

Verze pro tisk |

Stěžejním bodem jednání bylo už konečně rozhodnout, jak proběhne l. etapa rekonstrukce středu města , resp. zůstane-li parčík parkem v původnírm rozměru nebo bude okrojen pro parkování aut.

Přehled témat Nové téma

Komentáře

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

K hlasování byly připraveny 3 varianty podle míry zásahu do parku a při jednání byl navržena nová - čtvrtá
varianta : minimální zásah do parku + lavička VH a s ní cenová modifikace.
Výbor pro rozvoj města doporučoval původní variantu minimální.
Rada města maximální zásah, tak jak byl vypracovám projekt.
Starosta navrhuje varintu prostřední - částečný zábor parku.
Pak vystoupil zastupitel Ing. Válek (TOP 09 ) s tím, že i on je pro minimální variantu , stejně jako před ním také zastupitel Mgr. Valdman ( za opoziční ČSSD ), ale jeho návrh by on doplnil o "Lavičku Václava Havla " ,kolem vzrostlé lípy, která stojí uprostřed parku. Dodal, že je to poměrně drahá záležitost, jenom autorská práva, která vlastní Knihovna VH ,stojí 300 000 Kč. Samotné zhotovení bude taky něco stát. Já odhaduju, že by město muselo nejmíň půlmilionem přitlačit z rozpočtu navíc ,ke schváleným výdajům na rekonstrukci středu města. A to jen na umělecký artefakt , uctívající VH. Jsem pro, ale jako občan města bych rád viděl, aby si takovou " drahocennou " myšlenku zaplatil její autor - Ing. Válek . Mohl by to např. zasponzorovat jako dar městu a své jméno iniciátora a dárce pak zvěčnit na tabulce vedle Lavičky VH.
Zastupitel Viktor Novotný pak prohlásil, že lavička se nemá zahrnovat do schvalování projektu a stejně tak to prohlásil zastupitel Valdman. Nikdo z ostatních přítomných zastupitelů se k lavičce nevyjádřil.Nicméně
pan Válek zopakoval, že trvá na svém návrhu : minimální varianta + Lavička VH a protože jeho návrh byl poslední ( nejčerstvější ), hlasovalo se nejprve o něm a byl přijat těsnou většinou 11 hlasů, 6 se zdrželo a jeden byl proti .
Pan Válek byl před hlasováním nějak zvláštně zahloubanej, říkal jsem si , že se buď modlí anebo počítá :-) A po odhlasování jeho návrhu si s viditelnou úlevou oddychuje.
Dovolím si shrnutí : Danysova výzva občanů peticí k zachování celého parku byla tedy naplněna ,ale pan Válek si v návrhu usnesení k tomu prosadil svůj přílepek s lavičkou. Danysovi dal tak novou příležitost, aby mezi veřejností vyvolal nesouhlas s tímto přílepkem , resp. přidanými náklady z městské kasy.
( lavičkou za půlmilionu )
Jestliže to pan Válek tolik chce a trvá na tom, tak ať si to sám zaplatí. Nikdo z ostatních zastupitelů se k jeho návrhu Lavičky VH na zasedání nepřidal.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Před bombardováním umíralo v Kosovu několik desítek i stovek lidí denně. Po něm?

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Je mi jasné, že taková Knihovna VH z něčeho žít musí , aparát si přilepšuje z prodeje autorských práv na všechno kolem VH. Proč jim ale třeba pan Válek nedá finanční dar sám za sebe přímo, jsou-li jemu osobně všechny činy a odkazy VH sympatické, což bych respektoval. Nebo by mohl zorganizovat dobrovolnou sbírku mezi stejně smýšlejícími občany našeho města na Lavičku VH. Výsledek by mohl
navíc pro něj naznačit voličské sympatie . Ovšem to, že vpašoval před hlasováním svůj přílepek s lavičkou ,se mi nelíbí. Když už by tam měla být lavička nebo třeba houpačka nebo prolejzačka :-) , měla by podle mého být "zasvěcena" nějakému významnému místnímu rodáku, proti tomu bych nic neměl. Co vy na to ?

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Je smutné, když tady takový pacifista jako vy obhajuje vyvražďování celých vesnic...

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Tak co třeba lavička doktora Tragera? To byla za války nějaká persóna a ještě chvíli po válce primář nemocnice.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Kluci, roztrhejte si občanky a vraťte se k lavičce, to je hezké téma. Čí by ještě mohla být?

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Kolego AA / Kulovaný, obsah vašich tirád lze shrnout jednou větou: jsem proti tomu, aby v NB stála lavička VH (znáte rčení Méně by bylo více?).

Vezměte prosím v úvahu, že postavení lavičky už ve středu schválilo naše zastupitelstvo, které reprezentuje cca 10.000 registrovaných voličů, zatímco váš hlas je 1.
Podobné lavičky Bořka Šípka stojí i jinde ve světě. První takové místo vzniklo v USA, v Evropě je v Dublinu a v Barceloně, od včerejška taky na Maltézském náměstí v Praze. Občané těchto států a měst mají asi o VH úplnější informace než máte vy.

Možná jste přehlédl poznámku pana Bárty, tak vám ji zopakuju:
Před bombardováním umíralo v Kosovu několik desítek i stovek lidí denně. Po něm?

P. S.: Budování Laviček Václava Havla je celosvětovým projektem, který inicioval velvyslanec ČR v USA Petr Gandalovič spolu s architektem a designérem Bořkem Šípkem. Záměrem tohoto projektu, koordinovaného a zaštiťovaného Knihovnou Václava Havla, je vytvoření sítě míst ve veřejném prostoru, jež mohou přispět k setkávání a vedení skutečného dialogu.
(Pro AA: Všimněte si konečně možnosti "upravit" příspěvky. Proč píšete třeba 3 za sebou?)

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

No, já vidím, že tady neustále napadáte vy jeho. Nechtěli byste se spolu posadit na tu Havlovu lavičku a nahodit ten dialog?

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Co kdybyste si POŘÁDNĚ přečetl, co už je tady k tématu napsáno - pak byste se znova neptal na samozřejmosti.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Vy jste marný. Na vás se nedá jakkoliv reagovat, ztráta času. Alláhu akbar, jak by řekl náš všemi milovaný prezident.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr nemáte pravdu..p.Zahradníku

..Jestliže to pan Válek tolik chce a trvá na tom, tak ať si to sám zaplatí. Nikdo z ostatních zastupitelů se k jeho návrhu Lavičky VH na zasedání nepřidal.
Pokud jste poslouchal i o přestávce,tak pan Válek odešel za Soc.dem. a Chittussi i Valdman mu opakovaně přitakali-jen to navrhněte,my to podpoříme.Nakonec Valdman přeci několikrát zopakoval..těch 300tis. nic není.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Slyšel jsem , co řekl V.Novotný - že se lavička nemá zahrnovat do projektu úpravy zeleně, Ing.Rýdl dodal, že lavička může být zvlášť - doplněním projektu a pan Valdman pak řekl, že je pro minimální variantu zásahu bez lavičky. Pan Ing.Válek potom oznámil, že trvá na svém návrhu - minimální varianta s lavičkou. Vy jste růženíne od nich slyšel něco jiného ? O přestávce za nimi pan Válek zašel to ano, ale o čem mluvili ? Vy to snad růženíne slyšíte až do Cvikova ? Já nemohu sloužit, to by mohli sdělit jedině oni. Já jsem popsal, co bylo řečeno oficielně a na mikrofon. Neviděl jsem nikoho ze zastupitelů, že by se k návrhu pana Válka veřejně přidal. A mohli, kdyby chtěli , ne ?
To AA : zastupitelé schválili návrh p.Válka na zcela konkrétní Lavičku VH, nikoliv nějakou zatím bezejmennou lavičku. Taková by město přišla na pár tisícovek. Zastupitelé ale neschválili navýšení nákladů, schválili víceméně jen ideu :-) Tak to vidím já.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Záznam z jednání ZM je k dispozici na stránkách MěÚ.
Minuta 27: návrh zastupitele Válka, minuta 54: schválení minimální varianty parkování + Lavičky VH v centru parčíku u lípy. Hovořilo se o ceně 300 tis., zastupitel Válek hned slíbil příspěvek 20 tis., zastupitel Vojta slíbil kubík betonu, a jistě rádi přispějí i další jednotlivci i firmy. Kromě toho z původního projektu odečtěte 4 lavičky, které měly kolem lípy stát.
Nevím, kde tedy sebral MZ půl milionu, o kterém tady zbytečně diskutuje?

Pro AA: Nesedím pořád u PC, večeřel jsem atd. a teď končím. Možné pokračování zítra, aspoň máte čas si to pořádně přečíst a promyslet. Nebo i doposlechnout si záznam.
A ještě něco: http://www.vaclavhavel-library.org/

Nahoru

Re: Komentovaný výběr nemáte pravdu..p.Zahradníku

minuta 48.52 Válek se zvedá a jde za Valdmanem,přidává se Chittussi.Oba opakují k Válkovi ...předneste svůj návrh,my ho podpoříme.Je to zcela jasně slyšítelné.Valdman...vy jste mne zaskočil..Cittussi..váš návrh podpoříme a uvidíme jak to dopadne...Valdman,Chittussi...ne do polovičního nepůjdeme,dejte návrh a my ho všichni/soc.dem./ podpoříme. Valdman...já proti tomu nic nemám.
Takže takhle.Slyšet je to až do Cvikova,jak vidíte.
A odhlasována byla jednoznačně varianta s Lavičkou Václava Havla.To je také slyšitelné

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Ráno je moudřejší večera, pane Kulovaný / AA?

1) Patrně nerozumíte principům zastupitelské demokracie. Místo toho, aby o každé záležitosti hlasovalo 10.000 Boráků někde na stadionu, rozhoduje za nás 21 lidí, kterým jsme tu pravomoc svěřili. ZM tentokrát projednávalo 85 bodů, a jistě nejste tak naivní, abyste požadoval jejich projednání předem s vámi, ale i s dalšími 9.999 dospělými voliči z NB.

2) Lavička VH bude symbol dialogu, který moc neuznáváte (bombarďák - VH nikdy! - demagogie - silná káva - egoismus - narcismus - stupidita lidí - to je teda síla - bla, bla...). Proč myslíte, že víte o VH všechno? Které knihy, hry nebo eseje VH znáte? Už jste se podíval, jaké aktivity Knihovna VH pořádá, a kdo ji podporuje? To vám místo toho všeho stačí jeden odstavec z Wikipedie přeložený z francouzštiny? - Nikdo ze zastupitelů a občanů vůbec nic nenamítal proti symbolické poctě pro VH. Asi si taky vzpomněli na spontánně vytvořené pietní místo na našem náměstí po jeho smrti. Žiju tady od roku 77 a nikdy se nic podobného nestalo.

3) Na svoje názory máte jistě právo. Měl byste ale uznat, že v tomto případě jsou menšinové: ve městě, v ČR i ve světě! A měl byste uznat jednu věc: to, že můžete bez obav a beztrestně bývalého prezidenta nazvat opovržlivě "humanitárním bombarďákem" atd., je vlastně i zásluhou VH a jeho celoživotního úsilí. Před 30 lety byste si nic srovnatelného veřejně nedovolil. (Podobně menšinové jsou vaše odsudky pana učitele Bárty, on se ale jistě ubrání sám.)

4) Jste si jistý, že lavičku si zaslouží taky někdo jiný? Iniciujte pracovní skupinu, vyberte pozemek, výtvarníka, potřebné peníze - nebo aspoň přesvědčte svého zastupitele, aby se toho ujal místo vás. Bezhlavě kritizovat je snadné, raději něco vytvořte, ať je svět kolem nás barevnější. (Je to tady fakt smutný? Opravdu je mi mě líto?)

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

V Kosovu je mír. Tam by se vám mohlo teď líbit. Před bombardováním těžko. Před bombardováním se dva roky o míru jen jednalo.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Máte pravdu pane Tichý, když píšete, že kritizovat je snadnější . Dle mého je ale stejně snadné se po někom bez vlastní invence opičit . Ano, takové je naše současné zastupitelstvo , obdivují se slepě tomu a napodobují , co je sdělovacími prostředky předkládáno jako obdivuhodné , především proto, že tomu sami nerozumí. Vymyslet něco , co bude obdivuhodné pro návštěvníky našeho města a přitom rozvine nápaditě místní tradici , je pro ně nemyslitelné.
Já bych preferoval především myšlenku , NB je město skla a tu rozvíjel do šíře .Tady se teď zvolila jistota - Lavička VH a Nový Bor zařadí ke světovým metropolím, kde už lavička stojí. Tak jednoduché to samozřejmě není. Lavička VH možná bude a pod ní budou sedět hledět před sebe a diskutovat návštěvníci o tom, proč jdou hodiny na kostelní věži podle plotu. Na jednání MZ to kritizoval p.Semerád. A nejsou to jen hodiny, ve městě je stále řada míst, která jsou neudržovaná a špinavá. Udržovat a vylepšovat jen centrum města je krátkozraké . Ono to bývá tak, že když je uklizeno , nikdo si toho nevšimne ,ale nepořádek vidí každý .To určitě občané napsali do dotazníku města. Odpověď, že taková místa třeba nejsou v majetku města občany neuspokojí , to nám předvedl i pan Semerád s hodinami na kostele a návštěvníci ten binec jen vidí a nezajímá je vůbec komu patří.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Jen poznámku pro AA, třeba to konečně pochopí:
Zastupitel nežije ve vzduchoprázdnu. Chodí po městě i do zaměstnání, mluví s řadou lidí, zná jejich názory a postoje. Proto může relevantně hlasovat, AČKOLI každou věc předem nekonzultuje se svými voliči (natož se všemi občany NB včetně občana Kulovaného). Pokud se bude příliš často mýlit, nebude příště zvolen.

To je zastupitelská demokracie, která se vám (a třeba Okamurovi) nelíbí. Až shromáždíte většinu, můžete zavést něco jiného. Ale myslím, že ani vy ani Okamura to moc promyšlený nemáte, takže tu většinu nenajdete...

P. S. pro MZ: Pořád nevím, kdo vlastně jste, ale neřešíme přece žádné dilema typu lavička, NEBO seřídit hodiny, NEBO pořádek ve městě - nemůže to být všechno dohromady (až se přestaneme donekonečna a bezvýsledně hádat o každou prkotinu)?

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Dovolím si otázku : S kolika občany asi předkladatel přílepku s Lavičkou VH o tom svém nápadu mluvil ? Jsou mezi zastupiteli takoví, kteří se s občany normálně baví , řekl bych až sondují nálady a občané ani nemají problém je s něčím oslovit. Pan Válek k nim bohužel nepatří, to jistě víte i vy, pane Tichý , ale i pro to mám pochopení , že je dejme tomu uzavřenější povaha. Je ale o to větší mistr kuloárových jednání. Občanů netřeba se ptát , ví nejlépe, co je správné.
Ještě jeden postřeh, nic tím neřeším : Pan starosta se zábavně přeřekl, když vyvolal Danyse k diskuzi slovy: "pan zastupitel Danys " a ještě další faux pas pana starosty, když nechal zastupitele hlasovat o návrhu FV týkajícím se bodu č.7. Vzpamatoval se teprve, když ho upozornil zastupitel Valdman, že finanční výbor má jen poradní hlas. Starosta byl zjevně dost roztržitej, nazveme-li to tak. Psycholg by v tom zcela jasně viděl nesoulad mezi myšlenkami a činy a nějaké skrývání něčeho .

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Jasně, stačilo jim říct: Kluci, nechte toho. Řešením také bylo, nechat se, aby se navzájem vyvraždili. Pak by jisto jistě nastal mír.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Necitujte. Jak byste řešil? Chci slyšet nápad militantního pacifisty.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Aktualita . Jak vidno, i v Praze se najde dost lidí , kteří s nově instalovanou Lavičkou VH tvrdě nesouhlasí.

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Kdo-platil-Havlovu-lavicku-Urcite-ne-Schwarzenberg-ci-Havlova-zuri-bloger-317591

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Tak se ptám přímo vás, Allahu Akbare, jaká řešení jste ke Kosovu navrhoval? Předesílám, že jsem nebyl žádným fanouškem bombardování a Kosovo stále nepovažuji za nic jiného než protektorát, který měl zůstat Srbsku. Stejně tak si myslím, že Sudety měly zůstat Česku či Oděsa má zůstat Ukrajině. Ale mám málo informací na to, abych to hájil nějak srdnatě.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Tak v Praze se našel JEDEN bloger (kolego Zahradníku) - a zase ty profláklé "Parlamentní" listy nás o tom musí hned informovat. Slyšel jste o něm někdy něco?
(JB o sobě: Hodlám psát o všem, co považuji za nutné, prospěšné a důležité. A především o tom, co zajímá či je prospěšné pro většinu občanů naší společnosti. A není too zrovna málo. Karma autora: 0,00 O autorovi: Důchodce, snažící se udělat pro rodinu sc je v jeho silách a možnostech, ale zabývající se také stavem společnosti se snahou podpořit síly o zkvalitnění života občanů v ČR.) To má bejt česky?

Na vaše dost zmatené příspěvky, pane Kulovaný / AA, nelze logicky reagovat, např.:
A ze to nemam moc promyslene? Ono, nedivte se mi, vymyslet fungovani spolecnosti 7 200 000 000 lidi s prirustkem cca 1 000 000 lidi/5dni roztrousenych po cele planete atd., je pro jednoho cloveka dost obtizna zalezitost. Obzvlast ve spolecnosti Tichých, Bártů, atd.. Kde jsou jim, mne vlastni myslenky, bludy a spolecnost bez valek nemoznou.
A zdaleka nikde neni napsano, ze se mi (komukoliv) to povede. Stejne jako neni dano, ze se mi (komukoliv) to nepovede.

Copak na vás někdo někdy chtěl, abyste řídil celou zeměkouli? Stačilo by pro začátek pochopit, jak funguje demokracie v malém městě. Ano, zastupitelé odhlasovali jeden návrh, a žádný z nich ho za nekorektní nepovažoval (poslechněte si to znova). Takže se s tím konečně smiřte.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Pane Tichý, nahlédl jste taky do diskuse pod blogem JB v Parlamentních listech ? Kolik jste našel nesouhlasných příspěvků a kolik jich postoj JB ještě graduje ?
To AA : Zdá se, že vám pan Tichý ani vyjímečně na položené otázky neodpoví, zkusím to vzít za něj, abyste zbytečně nečekal a nestupňoval výzvy. Jesli se v něčem mýlím, jistě mě opraví. K obhajobě jednání koaličních zastupitelů ho vede osobní přátelství, sympatie,názorová shoda a spokojenost s tím , že právě oni město nyní vedou. A protože až na vzácné vyjímky do diskusí nevstupují , dělá jim rád dobrovolně obhájce . Podle mě si upřímně myslí , že vše co rozhodují , činí správně. Já se naopak svými postřehy kriticky snažím nastavit zrcadlo, aby tak snadno nepodléhali sebeuspokojení. No a taky vyvažuji postoje p. Tichého, který je jen chválí. Někdy to vypadá, že dostal od přátel dokonce i napomenutí, aby diskusi o jednání zastupitelstva už nevířil, zejména v prvním týdnu po , dokud je přístupné video, tak umlkne.
Vy jste p.Tichého vtáhl sem do diskuse, kam jste se přemístili z diskuse o Ukrajině. Jste pacifista a řešíte otázky válek a míru, ale mám obavy, že i kdybyste si na to založil v Hydeparku vlastní téma, nenajdete moc lidí, kteří by o takových otázkách chtěli diskutovat. A když , tak ne moc dlouho. Jsou procesy, které ze své pozice neovlivníme a tak nezbývá než se s tím smířit a nasměrovat své úsilí tam, kam dosáhneme a kde to ovlivnit můžeme. Svobodu názoru vám ale nikdo vzít nemůže ,ale stejně tak p. Tichému nebo Bártovi.
Vaše zmínka o knize Pod bičem hákového kříže mě připomněla, že by mohla být v knižní pozůstalosti po otci. A taky byla a navíc další dobové kousky : USA v boji světadílů , Za námi Moskva, Jak to vlastně bylo s invasí.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Jiří Baťa-bloger je takový inteligent,že ještě 24.4. píše blog Mohli jsme mít moře, máme kulové…
se závěrem...
Na příkladu promrhané možnosti mít alespoň kousek moře, mořského pobřeží a vše co s mořem a pobřežím souvisí stojí za to nejen chtít, ale nekompromisně vyžadovat odpovědný přístup k práci europoslance, plnění úkolů a zájmů ve prospěch ČR a jeho občanů.
Blb co naletěl s IQ tykve
Nesmíte všemu věřit pane Zahradníku.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

JB je navázán,jak jinak,na Svobodné,
Myslím,že jejich články o Světovládě,elitních spolcích atd.je to co Alláh hledá.Vřele mu to čteníčko doporučuji...
http://www.czechfreepress.cz/totalitni-svetovlada/serialy-cfp/blog.html

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Zdravím vás růženíne, nechci tady řešit vůbec blogy nějakého blogera, ale to, co se událo na posledním jednání zastupitelů našeho města - přesněji odhlasovaný přílepek Lavička VH. Náhodou jsem na blog v PL narazil a jelikož pojednává také o Lavičce VH i když v Praze, dal jsem na něj odkaz. Přál bych si, aby se všechny příspěvky držely tématu a těm , komu se to podaří , za to už dopředu děkuji.
Jiřího Baťu ani jeho články neznám, nemohu mu proto věřit nebo nevěřit, narazil jsem na něj poprvé a opravdu náhodou . Vy o něm jistě víte hodně.,, když jste ho tak rychle zařadil.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Pro AA: Pan Zahradník, Kafka i ja jsme "hledali" jmeno pro lavicku, ktera uz je definitivne a neodvolatelne pojmenovana? Nebo o co jde? (jedna z vašich včerejších otázek)
Jak na podobné otázky můžu odpovídat? Proč si pořádně nepřečtete úvodní text DŘÍV, než to začnete tak důrazně odmítat? Odpověď byla přece jasná.

Pro Zahradníka: V podobných diskuzích obhajuju obvykle zdravej selskej rozum, protože mě štvou opakující se spory o prkotiny, jako právě teď. Jestli byl návrh i hlasování O ZÁMĚRU korektní, posoudili zastupitelé sami. Kromě toho budou o lavičce jednat a hlasovat ještě jednou, až bude konkrétní návrh rozpočtu a SMLOUVY s KVH.

Celá vaše úvaha o mé zainteresovanosti a neobjektivitě jde jaksi mimo mísu. Verzi s Lavičkou VH přece jednoznačně podpořili i zastupitelé z ČSSD a Suverenity, z čehož vyplývá, že naopak někteří z koalice se hlasování zdrželi.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Mám jako účastník taky pár postřehů. Především variantu minimální nedoporučoval finanční výbor (ten se k náměstí nevyjadřoval), ale výbor rozvoje města. Návrh s lavičkou je zároveň určitou technickou hlasovací fintou - hlasuje se od posledního návrhu, tedy když nechcete, aby bylo schváleno navržené usnesení (zde to byla původní varianta s maximem parkovacích míst), tak když se navrhne varianta minimální, varianta kompromisní a varianta minimální s lavičkou - zastupitelé musí neodhlasovat 3 návrhy, aby se vůbec dostali k hlasování o radou navržené variantě maximální. Když se k tomu přidá trocha zmatku, zde např. zda vlastně kolega Valdman či výbor rozvoje navrhl minimální variantu (nakonec se ukázalo, že nenavrhl ačkoliv starosta jako předsedající to původně jako návrh pochopil), vyžaduje to dost pozornosti od zastupitelů, aby zvedli ruku pro to, co skutečně chtějí.
Normálně když úřad připravuje materiál pro orgány města, projde příslušnými odbory, výbory, často se vyjadřuje i právník atd. - zastupitelé se obvykle můžou spolehnout, že neudělají botu, pokud takto připravený materiál schválí, a ve velké většině jsou také podklady bez diskuzí odsouhlasí. U lavičky se mi nelíbilo, že náklady jen tušíme, nejsem si 100% jist, zda nebude nějaký právní problém s již proběhlou soutěží (nejspíš ale nebude), legislativně technicky se mi ani nelíbilo, že je návrh spojován s řešením parkování, ačkoliv by bylo čistější obě věci hlasovat odděleně. Každopádně to prošlo.
Žádný průšvih to ale není, jak psal už Jan Tichý, v zásadě šlo o ideu, kdyby se objevil zádrhel, tak prostě příště schválíme nějakou úpravu, jakkoliv jsme tedy mohli lavičku nechat na příště celou a posoudit připravený a prodiskutovaný materiál.
Idea je to jinak dobrá, už jen když si vyjmenujeme Washington, Dublin, Barcelona, Praha a Nový Bor, je jasné, že získáváme (odhlédneme-li od všech duchovních hodnot či pochybností) zajímavý turistický cíl, návštěvníci se nám budou na lavičce pěkně fotit, mají další důvod navštívit Nový Bor a utratit zde nějakou kačku.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Ad Allah Akbar 23:35: Správný postřeh:-). Já jsem byl pro variantu maximální (můžete si na podzim začít dělat čárky, kolikrát budete posedávat pod lipou a kolikrát budete kroužit po náměstí autem a marně hledat místo k zaparkování a co je tedy pro Vás lepší varianta, sám si dovedu představit pouze druhou verzi:), nicméně jsem necítil potřebu toto vehementně prosazovat nějakými dalšími protinávrhy a dělat v tom ještě větší chaos, však všechny ty varianty mají svá pro a proti, rozhodne většina, hlavně, že se to konečně opraví.
Úbytek parkovacích míst před muzeem budeme, holt, muset nahradit někde jinde, zbývá v zásadě jen hlavní plocha náměstí či možná ještě lépe prostor pod náměstím, kdyby se vládě podařilo nasměrovat evropské peníze na skutečné potřeby občanů a obcí a mohli bychom si dovolit za několik desítek milionů podzemní parkoviště, než bude aut tolik, že je zase budeme muset dát i na náměstí. Kde nejsou parkoviště, není ani život, lepší už nebudeme.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Vzhledem k zájmu o problematiku lavičky doplňuji to, co se nevešlo do mého tříminutového vystoupení na ZM: Při projednávání návrhu na čestné občanství Václava Havla před dvěma lety se zastupitelé v diskusi přikláněli k tomu, že bychom měli požádat pana arch. Šípka, aby pro naše město vytvořil dílo, připomínající památku pana prezidenta. Arch. Šípek navrhl umístění lavičky kolem lípy asi před dvěma měsíci, když s ním byly projednávány změny v projektu náměstí, jehož je autorem. Vzhledem k tomu, že jsme z úsporných důvodů z jeho projektu náměstí osekali většinu zkrášlujících prvků (hezky o tom hovořil pan Wünsch na minulém zasedání ZM), bude lavička vedle pocty V. Havlovi připomínat i to, že arch. Šípek je autorem projektu na náměstí. Lavička se dostane na pořad ZM nejméně ještě jednou, kdy budou zastupitelé v samostatném bodu (odděleně od smlouvy se zhotovitelem rekonstrukce první části náměstí) schvalovat smlouvu s Knihovnou Václava Havla s přesnou cenou a podmínkami. Výsledek hlasování bude nezpochybnitelně odrážet většinovou vůli zastupitelstva.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Vážený pane Milane Kulovaný,přestaňte obhajovat nacistická zvěrstva.Jiří Walter

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Tak s tímto je nutné jedině souhlasit.Ano,obhajovat humanitárně-nacistické bombardování Kosova je vskutku na přesdržku.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Takže podle vás všichni ti,co budou nyní oslavovat konec války jsou lumpové,protože schvalují bombardování německých i českých měst spojenci,která byla ještě k tomu obydlená především civilisty.Ty civilní oběti šli do desetitisíců.
Dále bych vás upozornil,že Humanitární bombardování není výrok Václava Havla.
Ten hovořil o tom,že v Jugoslávii nejde ze strany NATO o válku s cílem získat území,zdroje či moc,jako u válek klasických.Naopak jde o zastavení masového vraždění civilistů,občanské války v bývalé Jugoslávii.Tedy humanitní cíle.Z toho Tatíček Falbr udělal "humanitární bombardování" .A různí troubové to po něm vytrubují dodnes,viz.výše.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

To je divný izolovat naprostou většinou a nechat jednoho, dva Akbary na svobodě, ne? Podobně idealistické názory měl i Havel, když vstoupil do reálné politiky, zrušíme zbraně, továrny na ně. Rychle z toho vystřízlivěl a dnes mu tento krok řada lidí vyčítá.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr,založte si tema prosím- ...

Pane Kulovaný,založte si téma,kde diskutujte s těmi,koho to zajímá.
Já mám názor,že vaše úvahy nemají nic společného se zastupitelstvem v Novém Boru,Zvláště pak,že ti co bombardovali města v Německu a Čechách,jsou vlastně zločinci a měli přihlížet vyhlazování civilního obyvatelstva.O tom,že to aktuaálně oslavíme nemluvím.,pane Kulovaný.Jestli to neumíte,tak vám ho založím

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

On se vždy infiltruje do nějakého tématu a blábolí nesmysly.
Opravdu si založte svoje, třeba s vámi na toto téma bude chtít někdo diskutovat, třeba Zahradník. Já bych si tam s vámi třeba promluvil o vegetariánství. Jestli máte podobný názor na všechny živočichy nebo jenom na člověka. Jestli téma neumíte založit, ochotně to pro vás někdo zdejší udělá.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Jsem rád, že se zapojili taky dva zastupitelé. Viktor Novotný podrobně a srozumitelně vysvětlil "šachy "
nebo lépe řečeno triky, které se použijí , je-li více různých návrhů a jak do toho snadno vnést zmatek.
Musím dodat, že sám říká, že to nemá rád, když někdo přidá nový ( jiný ) návrh jako poslední před hlasováním a ten se pak hlasuje první a samozřejmě má pak největší naději přijetí. Nemá to rád, říká tentokrát, nicméně jindy to sám taky udělal. Už minule jsem navrhoval , že by starosta mohl před hlasováním popletených zastupitelů v takových případech , říci jasně např. kdo je pro toto..., hlasuje ano.
Idea s Lavičkou VH se vám zdá teď dobrá , považte ale že jich může bý za nějakou dobu třeba 50 a pořadí 5 Nového Boru bude nezajímavá banalita a jako turistický cíl bych to v takovém případě už vůbec neviděl.
Asi tak jako jména dalších lidí, kteří připojili svůj podpis k Chartě 77 třeba v roce 1985. Vaše naděje vám neberu, jen se na to dívám střízlivě.
Pan zastupitel Válek, jako autor prohlasovného návrhu, nám také vstřícně popsal vývoj od nápadu s Lavičkou VH k jeho přilepení k minimální variantě rekonstrukce, předpokládám, že k této právě proto, že měla největší naději , že zvítězí - už i vzhledem k petici a vzbuzenému zájmu občanů. Co zatím nevysvětil nebo nechce, je to , proč na to tolik tlačil ? Nebo si máme myslet, že to bylo něco za něco ? (např. my vám minimální variantu a vy nám Lavičku VH ?) Tato otázka se vtírá.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Kafko, asi jste si nevšiml, že se v diskusi držím striktně tématu, které jsem tady otevřel a včera jsem k tomu vybízel i ostatní diskutující, pokud se odchýlí. Také pana Kulovaného, kterému jsem napsal, že mám ale pochybnosti, že se zde v i-novinách najdou zájemci o otázky a odpovědi, které tu klade on Já to taky nejsem.
Škoda , že nežije Václav Havel :-) To by byl pro něj pravý oponent, ale až v závěru své kariéry. Zkraje by si spíš notovali, viz co píše pan Bárta výš a dobře si pamatují všichni Slováci, jak jim zrušil zbrojní výrobu.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Myslel jsem to spíše tak, že s ním ve všem tak souhlasíte. Já teda ne.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

AA by si měl hlavně založit vlastní blog a tam vycintávat do aleluja. Otázkou je, kdo by to tam četl...
Sotva skončilo přepříspěvkování vltavínovo, založil zde své panství kůrovec, vlastně AA.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

No, místo světoznámého člověka Václava Havla, který se podle vás zasadil o řadu světových zločinů, tu máme militantního pacifistu AA, který se zasadil o světový mír takovou měrou, že ho světová veřejnost nominuje opakovaně na Nobelovu cenu míru :-D!
Doporučuji mu spíše přečíst si Aristetola, by snad přijal za své něco z jeho učení o správném myšlení = logice.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Dobrý večer,občas komentáře stále čtu a nabyla jsem dojmu,že ze strany AA jde o slušně řízenou a cílenou provokaci.Než mou osobu začne někdo zase kádrovat,zkuste si nezaujatě jeho příspěvky zanalyzovat z tohoto pohledu. Přeji všem hezké dny ! L.Š

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Jaký je důvod instalovat lavičku VH v NB? Doufám, že takhle zbytečně vyhazovat peníze nenapadne někoho v CL. Když už do něčeho investovat, tak rozšířit parkovací místa. To je každodenní problém většiny občanů.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Českolipáku Frantane, u nás v Boru parkoviště v parku neprošlo, ale bude Lavička VH. Navrhni u vás v Český Lípě " Parkoviště Václava Havla. " Vybrat park, oříznout, udělat několik stání s tím, že jedno zůstane symbolicky rezervované pro VH. Třeba to u vás projde.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

tak ještě, než odejdete, řekněte nám, jak je to s tím vegetariánstvím.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

To AA : Přijměte prosím moji omluvu a vysvětlení za Lenku Šepsovou. Její zcestné úvahy a dojmy , že jde u vás o cílenou a řízenou provokaci, jsou zcela nepochybně následkem jejího několikaletého působení ve vysoké politice. Mrzí mě , že vás takto označila. Pokud byste se snad rozhodl do komunální politiky vstoupit a já jsem přesvědčen , že by noví mladí lidé s pevnými zásadami tady byli potřeba, můj hlas máte jistý .

A teď ještě postřeh z dubnového zastupitelstva. Pan starosta promluvil k zastupitelům takto : "Chci informovat ctihodné zastupitelstvo...." To mě teda dostalo :-) až jsem se lekl, jestli nejsme snad ve Sněmovně lordů anebo u Soudního dvora. Pak mě to přivedlo k otázce, kdo z nich by měl být vlasně ctihodný ? Odpoví si každý sám.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Paní Šepsová to trefila především díky dlouhodobé lékařské praxi a zálibš v psychiatrii..Mladá generace pojmenovala takové AA diskutery TROLLOVÉ.
Nestýská se vám pane Zahradníku po dobách,kdy se začínalo Vážené súdruhovia a soudružky.!
Do brý komik tam byl ten Semrád.Ač sám korpulentní napadl je,že se moc nacpou a jedou autama.Měli by prý zaparkovat na soukromém parkovišti,jít parkem a pozorovat krajinu,aby dostali jiné nápady
To stěmi hodinami je taky skvělý,asi by je měl starosta natahovat.Za co všechno ta Radnice nemůže!

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Jste přehlédl, že paní doktorka Šepsová nestanovila diagnozu, ale jak sama píše, nabyla a napsala svůj dojem o slušně řízené a cílené provokaci. A mezi tím, je dost rozdíl, alespoň já si to myslím.
Já mám úplně jiný dojem, že jde o mladého muže, který umí nejen sám přemýšlet ale, taky své myšlenky precizně a slušně vyjádřit . Pravda, někdy je to zdlouhavější . Někomu se člověk s takovými názory z nějakého důvodu samozřejmě nemusí líbit a tak nám napíše své dojmy , jako p. Šepsová.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr ZM - duben 2014

Asi jste četl něco jiného, pane Zahradníku. Precizně? A slušně?

P. S.: Tak tedy příklady pro MZ:
Projevy a slinty VH. NElide, kteri pausalizuji. Z "lidi" jako jste vy se mi zveda zaludek. Hoschlovy tituly (a dalsich radoby vedcu). Nejste, alespon v mych ocich, LIDI. Ale jakasi zvířata. - Stačí? Precizní a slušné argumenty?

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Ano, precizně a slušně, nenašel jsem jediné sprosté slovo - například.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Slušná diskuse je podle Zahradníka ta, která neobsahuje sprostá slova. Tak po tomto prohlášení považuji prdel za slušné slovo a Zahradníka za nadávku.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Až si vyšetřím čas, přečtu si pozorně celou diskusi znova a udělám si "analýzu " - sprostých slov a výpadů.
Můžete Kafko udělat to samé :-)

Nahoru

Re: Komentovaný výběr ZM - duben 2014

To vám, Zahradníku, nestačí příklady, které jsem speciálně pro vás sepsal včera večer?
"Analýzu" si příště udělejte DŘÍV, než začnete vynášet bohorovné soudy...

Kam se ale naivní AA hrabe na profesionální, zákeřné sprosťáctví virtuálního sraba Jiřího Holého! Ten si taky vystačí bez vulgarizmů.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Pane Tichý, jistě mi dáte za pravdu, že každý z nás je vnímavější k projevům protivníka, třebaže v diskusi, že ?
Mě se například nelíbilo, že jste k Parlamentním listům přidal slovo "profláknuté ". Nechal jsem to ale bez povšimnutí a teď to zmiňuji jen jako příklad pro ilustraci, k jakým výrazům se slušný člověk, za kterého vás i
nadále považuji, někdy v rozčilení uchýlí. O AA si myslím totéž v případech, kde užil ostřejší slova .
Snad jsem vám svůj postoj vysvětlil i bez analýzy . O tom, že i vy jste zbytečně rozčilený , svědčí užívání velkých písmen a vykřičníků v textu. Já se bez toho bohorovně obejdu :-)

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Tak teď ta analýza sprosté diskuse : To, co napsal AA , pan Tichý už vybral a víc jsem nenašel.
Když jsem si dal tu práci a znova pročítal diskusi , vybral jsem zvlášť taky sprostá nařčení pana AA .
A tady je máte: Kafka o něm - militantní pacifista
v jiném příspěvku - blábolí nesmysly
růženín o AA - různí troubové
B.Kocharowski k AA - může se vycintávat do aleluja
- pak ho nazval kůrovcem
haschek - také ho nazval militantním pacifistou

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Různí troubové je ještě slušné slovo proti těm,co opakují lži o VH a údajném vyjádření o humanitárním bombardování
Stejní troubové všude šíří Směrnice EU o zakřivení banánů a okurek,zákazu podpatků pro kadeřnice,zákazu balonků pro děti....nyní je to směrnice EU o zákazu domácích uzenin.
Tito hlásní troubové jenom šíří svoji blbost a cz nacionalismus.Slušných slov pro ně nemám.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr ZM - duben 2014

Kolego Zahradníku, podívejte se jen na úvodní stránku PL a přečtěte sí titulky článků:
http://www.parlamentnilisty.cz/
PL rozhodně nepatří k spolehlivým zdrojům informací a výraz "profláknuté" to zdaleka nevystihuje.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Parlamentní listy mám za politický bulvár.To ho vystihuje

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Růženín PL považuje za politický bulvár, vy pane Tichý říkáte, že nejsou spolehlivým zdrojem informací.
Titulky bych viděl všechny stejně. Všichni se snaží dryáčnicky přitáhnout naši pozornost a jít naproti svým čtenářům a oni je znají . Potud je rozdíl třeba v titulcích LN, iDNES a PL . Stačí pak, když si výběrově přečteme to, o čem informace hledáme na několika titulech a vyhodnotíme si to sami. Ostatně vy jste přesně k tomuto postupu několikrát vybízel. V žádném případě bych nepreferoval např. LN, neboť z nich mám pocit, že je mi nějaký jejich názor tu otevřeně a jindy skrytě vnucován.
Abych nezapomněl na téma ZM duben 2014. K přímému přenosu bych měl ještě jednu připomínku, nevím komu ji ale adresovat. Některým zastupitelům není rozumět , nejsou prostě slyšet , já důvod nevím. Pan starosta je slyšet výborně, má dobrý přednes a mluví přímo na mikrofon anebo to má seštelované, aby mohl mít "hlavní slovo ". Pan zastupitel Rýdl však , když mluví , je zdvořile otočený k předsednictvu a ne k mikrofonu a stejně tak pan zastupitel Valdman., mluví ke starostovi a ne do mikrofonu. Buď by je měli odborníci znova zaškolit anebo jim upravit přenos zvuku .

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Poslední před Howg!!
Tomu zásadovému věčnému chlapci Holému beranovi,který bez statečného pseudonymu ani ránu, bych doporučila,aby si pořídil něco podobného jako měl za bolševiků doma na zahradě jeden z otců zakladatelů ODY. Ten to ale,pravda,používal,když přišel z výslechu , nebo z nějaké buzerace,ktré se mu dostávalo od blbců. Vystřihněte si z papundeklu obrys postavy, nějakého poskoka zaúkolujte,aby nakreslil hlavu Šepsové,pokud nesvedete sám, a strefujte se do ni malorážkou, vzduchovkou, šipkami, kuší,čím je libo. Vytěsníte se tím,myšlení nebudete mít tak ulpívavé a nestane se Vám třeba zase to jako onehdy,,že napíšete něco v 01 hodinu v noci a pak to ráno sofort musíte z diskuse odstranit,aby nebyl průser...
Venku je trochu jaro, příjemně. Dnes jsem si na poště převzala moc potěšitelné rozhodnutí správního orgánu Libereckého kraje , ordinace slušně prosperuje, zdraví slouží, zítra obnovená premiéra vyčištěné kopie Pulp Fiction( už je to 20 let,co tento film Quentin natočil!!!), co více si může člověk přát.
Hezké dny přeje
MUDr. Lenka Šepsová

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Nejspis budu hazet perly svinim, ale zkusim to...

Pani MUDr. Lenko Šepsová,
dovoluji si vam odpovedet:
Clovek si muze prat napr. mír, dustojnost a dostatek zdroju vsem LIDEM.
Kazdy jsme holt jiny a mame jina prani.
Vasim pranim rozumim, ale vami pohrdam, ackoliv vam nic spatneho nepreju a osobne vas neznam a verim, ze ani nepoznam.
Vas zivotni standard je primo zavisly na poctu nemocnych lidi. Cim vic pacientu a "ukonu" na nich, tim vic penez pro "doktorku" Šepsovou.
Takze marodte, uzivejte leky, chodte preventivne, at se pani doktorka muze podivat na svete zase nekam jinam.
Doporucoval bych treba Rwandu, Ugandu, Darfur, Haiti, ale nemusi to byt tak daleko, pobudte par nedel v jakemkoliv domove duchodcu, v jakekoliv LDN...
Je mi vas lito.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Když dovedete "logiku" JB do konce, tak všichni doktoři v okrese a v celých Sudetech jsou neslušní a podprůměrní!? Celý odstavec je zas pěkná ukázka prasárny, i když se obejde bez vulgarizmů. Ale zkuste trumfovat anonymního sraba bez odpovědnosti a cti.

Špatná zpráva navíc: AA (=AK) se vrací slibům navzdory, zmatený rukopis je zřejmý. Zas háže perly nám sviním, pohrdá a je mu to líto...

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Já jenom přidám malou vzpomínku na publikovaná slova paní doktorky Šepsové, kterými uvítala zavedení 30 korunového poplatku za návštěvu lékaře. Zhruba v tomto smyslu : Konečně se mi sem do čekárny přestanou slejzat a vykecávat a zdržovat starý báby. Byl jsem tehdy jejím ostrým vyjádřením doslova otřesen.
U pana Tichého bych si vyprosil, používat příště místně název pohraničí. Sudetenland říkají Bavoráci, ne ?

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Dobra zprava namin:
JT popisuje MUDr. Lenku Šepsovou jako "to",

pasoval se za svini, jiz hazim perly (snad se mylite a vas stav neni trvaly)
zcela bez povsimnuti nechal podstatu prispevku AK.

JT: prijdte se v sobotu zapalit lidstvim.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

A jéje, už je to tu zas:
Sudety (též Sudetsko, německy Sudetenland, polsky Kraj Sudetów nebo Kraj Sudecki) je v češtině označení pro ty pohraniční oblasti dnešního Česka, ve kterých do roku 1945 převažovalo německé osídlení. Československý stát v roce 1945 používání slova Sudety vyhláškou zakázal, avšak od 90. let bylo jako historicko-geografický pojem částečně rehabilitováno. Sudety je původně označení Krkonošsko-jesenické subprovincie; v němčině (Sudeten) a polštině (Sudety) zůstalo dosud základním označením, v češtině se již používá méně, protože v roce 1979 byl v české a slovenské geomorfologii nahrazen novotvarem Krkonošsko-jesenická subprovincie.

Závěr: Pojem Sudety budu s dovolením používat dál, ačkoli MZ bude hovořit a psát o Krkonošsko-jesenické subprovincii. S rizikem, že mu nikdo nebude rozumět.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

A jéé,už zase chudák paní doktorka a zase ty vnoučata.To už tady jednou bylo ne?A potěšitelné rozhodnutí správního orgánu?To už taky,ale paní doktorka se těšit zrovna neměla.
Já byl taky jednou v lekárně otřesen,když jsem si kupoval Renni za 60Kč a můj bývalý soused flamendr mi povídá ...ty seš blbej proč si nezajdeš k doktorovi a máš to zadarmo?A ukazoval mi recept ,ještě to z něj táhlo.
Bylo v době před poplatky.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Perla od svině Abel Alláh nám něco skutečně předhodil
...Vasim pranim rozumim, ale vami pohrdam, ackoliv vam nic spatneho nepreju a osobne vas neznam a verim, ze ani nepoznam.
V Novém Boru asi chodí něco s geny Danyse

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Perla je od abel kain.
A o mych genech vy vite naprosto presne nic.
Psychopati jako vy by prodali "NATO" i vlastni mamu.
Jste nemocny.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

A my jsme už byli tak rádi, že diskuze bez vás začala mít hlavu a patu...

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

My? My kral - Jan Tichý? Nebo "my" normalni lide?
Vy nediskutujete, vy to neumite, s vami diskuse neni mozna.
Jste citove zmrzaceny clovek. Nevim, do jake miry za to muzete sam, ani jestli to muzete vy nebo nekdo jiny nebo neco jineho ovlivnit, ale pokud ano, prosim, udelejte to.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

A jak budeme nazývat pohraniční oblast Krušných hor ? Ví se ? Já budu používat dál české slovo "pohraničí ".A růženínovi : nevěřil bych, že jste tak útlocitnej, že vámi otřáslo chování souseda vyčůránka. To je u flamendra normální. Já byl ale skutečně otřesenej, protože paní doktorka o sobě prohlašuje, jak jí bavila nebo snad ještě baví psychologie a tak bych předpokládal, že by se tehdy mohla veřejně projevit šetrněji i když si to , co napsala , skutečně myslí.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Dobrý den, pane Zahradníku.

MUDr. Šepsovou neznám, takže Vám jen poděkuji za poslední větu v příspěvku.
V poslední době lze pozorovat výrazně zvýšené užívání manipulativních pojmů "Sudety - sudetský" v některých médiích a některými lidmi.
Byla např. dokonce snaha prosadit pro plánované Evropské seskupení pro územní spolupráci, s ručením omezeným, které mají společně založit kraje Liberecký, Pardubický, Královéhradecký, Olomoucký, Dolnoslezské vojvodství (Polsko) a české a polské části Euroregionů Nisa a Glacensis, název "Nové Sudety".
Tomu se společným úsilím, především zastupitelů KSČM v těchto krajích, podařilo minulý měsíc zabránit a necelý týden je "na stole" nový návrh názvu seskupení - NOVUM.
No, pravdou je, že pod takový název se dá ukrýt téměř vše, ale stále lepší než ...
Hezký den

F. Chot

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

A mně se název Nové Sudety zrovna moc líbil. Líbí se mi žít v Sudetech, má to svá specifika. Třeba v tom, že zde stále žijí lidé typu Vltavína nebo Holého, zastydlí ve svých názorech. Jinde mají jen své komunisty, my tady máme ještě něco navíc. Prostě stále divočina.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Soudruhu Chote, že se vám daří brzdit projekt přeshraniční spolupráce jen pod záminkou, že se "špatně" jmenuje, tím bych se zrovna moc nechlubil. Když někomu myšlení zamrzlo v roce 45, je to jen jeho problém.
Už jsme tady dávno probrali, že ministerstvo platnost podivné vyhlášky z roku 45 o zákazu používání pojmu Sudety rozumně zrušilo.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

A mně se tady líbí žít i bez průkazek. Zakazovat nějaké slovo je tak nějak divné, ne?

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Už to i v i-n bylo opakovaně zveřejněno, to jen JH předstírá pokročilou sklerózu:

Dle Stanoviska Odboru legislativy a koordinace předpisů a kompatibility s právem Evropských společenství Ministerstva vnitra České republiky č. j. LG-1242/2004 ze dne 13. srpna 2004 k používání názvu Sudety však NEJSOU vyhlášky z 22. května 1945 a z 31. srpna 1942 (navržená 14. února 1942) součástí platného právního řádu České republiky.
Což je úřední řečí totéž jako zrušení platnosti.
(Kaucký J.: Stanovisko Odboru legislativy a koordinace předpisů a kompatibility s právem Evropských společenství Ministerstva vnitra České republiky ze dne 13. srpna 2004 k používání názvu Sudety, Č. j. LG-1242/2004, 13. VIII. 2004)

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Doporučuji Holému beranovi ke studiu
KAUCKÝ, Jiří. Stanovisko Odboru legislativy a koordinace předpisů a kompatibility s právem Evropských společenství Ministerstva vnitra České republiky ze dne 13. srpna 2004 k používání názvu Sudety, Č. j. LG-1242/2004, 13. VIII. 2004.
↑ KRÁL, Václav. Rehabilitujme název Sudety (Geografické rozhledy, ročník 2, č. 4/1992-1993). [s.l.] : Terra klub, Praha.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr doplňme pana Chota

Komunisté rádi vymílali lidem mozky.Např.sklářští učni měli zakázáno používat vžité německé názvy /nebo sudetoněmecké?/ Wekstat,Heftajz,Pangl atd.Stejně se udrželiy a používají dodnes.Stejně jako slovo Sudety několik tisíc let staré se stejně vrací.Ono má asi s našimi bývalými spoluobčany společné jako děcko s hřebíkem-oba mají hlavičku.
Nicméně podívejme se na ty zásadové vlastenecké postoje českých komunistů.
1.Oni nám rozbili republiku
Již v r.1930-32 se ji komunisté pokoušeli rozbít pod heslem trestu za údajný „československý imperialismus“
Známá je jejich teze,kdy kritizovali Henleina: "Jak to, že Henlein vytyčuje autonomii? Vždyť to je oportunismus! Má přece žádat rozbití imperialistického Československa!
2.Sudetští Němci přeci byli nacisté."
No již v Mostecké stávce spolupracovali komunisté s Hakenkreuzlery.Ví se,že se o přípravě dokonce dozvěděl Hitler a chtěl tam poslat svoje lidi.
Pravda,někteří odhalili nebezpečí v Hitlerově nacionálně socialistické straně např. Josef Guttmann, který byl ve vedení KSČ. Jeho hlavní kritikou bylo, že politika německé komunistické strany/tehdá spojenci Hitlera/ byla politikou sebevražednou a že pokračovat v této politice je katastrofa i pro československou levici a komunistickou stranu. A že je tudíž urgentní vytvořit novou politiku proti fašismu, protože to je hlavní cíl sjednocených levicových sil. Byl kvůli tomu odsouzen Kominternou a v roce 1933 vyloučen z KSČ.Ani když se jeho slova potvrdila,nebyl omilostněn.
Pokračování o postoji k smlouvě Molotov a Ribentropp někdy příště:o)))

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Zas jeden pseudoodborný právnický posudek původem z jihočeské fakulty. Mám pro JB jedinou radu: Zadat do vyhledávače heslo "Sudety" - a hned začít podávat desítky (stovky?) trestních oznámení na porušovatele vyhlášky z roku 45 :o)))
A ať se tady nezapomene pochlubit výsledkem!

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Pro Berana.Sever,středisko ekolické výchovy klidně spolupracuje s organizací Sudetenland.cz.Přitom jejich náplní je především projektová činnost pro žáky a studenty.Peníze získávají
Veřejná správa
Evropská komise – Evropský sociální fond, Evropská komise – Fond soudržnosti
a Evropský fond pro regionální rozvoj, Evropská komise – Generální
direktorát pro energii (Intelligent Energy Europe), Evropská komise - Generální
direktorát pro výchovu a kulturu (Youth in Action), Evropská komise
– Generální direktorát pro rozvoj a spolupráci (EuropeAid), Ministerstvo
životního prostředí, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, Státní fond
životního prostředí, Ústecký kraj, Královéhradecký kraj, Jihomoravský kraj,
Liberecký kraj, Magistrát města Hradec Králové, Město Litoměřice, obec
Horní Maršov, ZŠ Na Valech, Česká rozvojová agentura, Státní zemědělský
intervenční fond, Statutární město Hradec Králové.
Tak vidíte,vaši kápoši z KČP byli ze škol Severu vyhozeni velkým obloukem a máme hlásit,kdyby zas agitovali za Gotwalda.A Státním organizacím akce s názvem Zaniklé Sudety,Příroda a lidé v Sudetech, dříve a dnes vůbec nevadí.
Tak zas neblábolte,už to omílání dokola omílá i váš mozek.

Nahoru

Re: Komentovaný výběr postřehů z jednání zastupitelů NB - ...

Ještě bych pro Holého berana dodal,že Ministerstvo školství zasílá školám studijní materiály pro žáky. Vybírám
Sudety - protrhnout vrstvu lhostejnosti
Reportáž Mileny Jesenské o Sudetech v roce 1938
Sudety 1938: jakési symbolické divadlo
Útěk a vyhnání 160 000 sudetských Němců do Rakouska atd.

Přidám z obsahu výukového materialu
Sudety – po roce 1945 (I. část)
Obsah:
1. Sudety – vymezení pojmu
2. Odsun Němců
3. Důsledky odsunu českých Němců
4. Důsledky odsunu významných rodů
5. Sudety po válce
6. Zlatokopové
7. Sudety po válce – noví osídlenci
8. Národní správci
9. Sudety po roce 1948
10. Zaniklé vesnice a osady
11. Řízené demolice
12. Devastace
13. Použitá literatura
14. Další zdroje

Nahoru