kam s bezdomovci
já fakt nevím a chci slyšet nějaké návrhy
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Komentáře
Re: kam s bezdomovci
2. Září 2010 - 21:44 | Dark Side
A chtějí je slyšet i ti bezdomovci ?
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: kam s bezdomovci
3. Září 2010 - 6:45 | Šťoural
Odstraňovat následky? Co takhle jít po příčinách? Co a kdo "vyrábí" bezdomovce?
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: kam s bezdomovci
3. Září 2010 - 7:58 | Jansa
Pst, Příčina naslouchá!
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: kam s bezdomovci
3. Září 2010 - 8:47 | Anonym
Úvodem je nutné konstatovat,že bezdomovectví není jednoduchý"koníček" ani pro bezdomovce,ani pro kolemjdoucí.Životní styl velké většiny těchto jedinců se vymyká standardu.Nezbývá,než stejným stylem řešit tuto realitu.Za psí exkrementy na ulici je odpovědný páníček,za lidi bez domova jejich trvalé bydliště.Pokud toto bydliště není,musí Policie zajistit čisté veřejné prostranství tím,že je umístí do míst k tomu určených.Pokud tato místa nejsou,musí se vytvořit.Pokud bezdomovci nepřijmou opatření ke zlepšení jejich života,budou se neustále setkávat s represí ze strany Policie.A veřejný pořádek by měl být vítězem.A pro všechny mírumilovné a útlocitné-běžte se podívat na hlavní nádraží do Prahy a poznejte na vlastní kůži tu jejich agresivitu a drzost.Potom se případně vyjádřete.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: kam s bezdomovci
3. Září 2010 - 9:17 | Jansa
Umístit do míst k tomu určených? To je co?
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: kam s bezdomovci
3. Září 2010 - 9:41 | Šťoural
Také se zeptám: co znamená, že je odpovědné trvalé bydliště? Je tím myšlen městský úřad? Při současné nepovinnosti se odhlašovat? Souhlasím s agresivitou a drzostí, minimálně obtěžováním na hlavním nádraží, ale jestliže se bude jednat o bezdomovce naposledy přihlášeného například v Jihlavě, co s tím MÚ Jihlava nadělá? Myslím si, že jde o těžký problém a proto jsem psal o příčinách. Řešit následky je pozdní. Není, jak to vypadá, použitelná legislativa.
V beletrii jsem se dočetl, že za Rakousko-Uherska a za 1.republiky dostávali tuláci a bezdomovci povolenky na určitá místa a pokud nesekali latinu, končili v base za trestný čin potulky. Když latinu sekali, měli nárok na polévku a pár nocí noclehu. To bych sem ale asi tahat neměl...
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: kam s bezdomovci
3. Září 2010 - 9:54 | Jansa
Ještě bych se zeptal, jak se pozná člověk ne-útlocitný? Abych včas zjistil, že je třeba chránit holý život.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: kam s bezdomovci
3. Září 2010 - 10:01 | VIP
Proč vymýšlet něco co je již dávno vymyšlené a vyskoušené? kdo nepracuje a nedokáže prokázat odkud bere prostředky na obživu tak asi krade a kdo krade patří do basy, ale do basy kde se pracuje a pokud už pracovat zapomněl tak by ho to měli naučit a to se týká všech nejen bezdomovců. Ovšem v praxi to asi není možné realizovat protože žijeme v systému kde se malá skupina lidí přiživuje na většině.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: kam s bezdomovci
3. Září 2010 - 11:25 | Jansa
Myslíte Kožené, Pitry, Krejčíře, Chemapol v kauze LTO, orlické vrahy, ...? Máte pravdu, že jich zas tak moc není, ale připravili a připravují nás o desítky a stovky miliard korun. Co jsou proti tomu náklady na ušmudlané bezdomovce, kteří svou vinu, pokud vůbec nějakou mají, postupně zaplatí životem? Ten umrzne někde pod mostem, toho umlátí, podpálí. Slušný člověk, pokud už jim nechce nebo nedokáže pomoci, tak je aspoň nechá na pokoji. A že chlastají, smrdí, obtěžují? Snad je to i dobře. Protože kdyby chcípli tiše a pokorně, někde v ústraní, aby tím nedejbože někoho neobtěžovali, ani by se nedostali do zdejší diskuse. Nikomu by za to nestáli.Takhle si třeba přece jen někdo sáhne do svědomí. I když ...
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: kam s bezdomovci
3. Září 2010 - 11:30 | Anonym
Pro p.Jansu:místo k tomu určené je objekt dostatečně velký ,zastřešený,vytápěný podlahovým topením,s umývárnou a spaním.Mělo by tam být i vaření/pokud tam bude zájem/,nebo možnost vaření.Mělo by to být na vhodném místě,aby se tam mohli válet na zahradě,určitě vyšší živý plot,aby měli soukromí,aby na ně nečuměli zvědavci,aby netrpěla jejich osbní svoboda a důstojnost.Vše by mělo být v provedení nehořlavém a lehce omyvatelném.
na výraz ne-útlocitný člověk odpovím,jak se pozná blbý nechápavý hovado:stoupněte si před velký zrcadlo a otevřte oči a víte to!!!!!!
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: kam s bezdomovci
3. Září 2010 - 11:39 | Jansa
Jste nějak nervózní. Strýc Pepin doporučuje jako lék na nervozitu omývat si přirození vlažnou vodou. Ale bez legrace. Před chvílí vyšla tisková zpráva že policie dopadla tři smrkáče, kteří ve čtvrtek v noci umlátili bezdomovce v Šumperku. Letos už je to druhá vražda bezdomovce jen v tomto městě.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: kam s bezdomovci
3. Září 2010 - 11:57 | Anonym
Pane Šťoural,odpovědné trvalé bydliště je Váš vlastní výraz.Já mám na mysli trvalé bydliště.Váš příklad s Jihlovou je,že z Lípy takového jedince odvezou do regionálního zařízení do Jihlavy.Česká Lípa musí ve vlastním zájmu vytvořit takovou legislativu,aby se jim již tací nevraceli.A když se vrátí,tak důrazně vytěsnit.A když Město nebude umět někomu dokázat jeho trvalé bydliště,tak ho bude mít na krku na adrese MěÚ Česká Lípa a ve svém regionálním zařízení.Samozřejmě,že to musí být doplněno legislavou a průkazem totožnosti,např.nesundatelné kovové známky na krk jako mají US Army.Jestliže Městská policie dostane za úkol tuto problematiku ohlídat pod ztrátou odměn,tak se budete divit,jak bezdomovci budou poslouchat!!!!!
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: kam s bezdomovci
3. Září 2010 - 12:08 | Anonym
Mýlíte se,jsem dnes v mimořádně žertovném rozpoložení.Pouze se snažím rozpohybovat něco,čemu se tady odpovědní vyhýbají.Já Vám zase mohu připomenout ,jak bezdomovec v Třebíči zabil nožem ochranku a bezdomovec v metru v Praze zabil nožem na holi dozor na nástupišti.Nechci se dočkat doby,kdy smrkáči či bezdomovci,nebo nějaká jiná etnická skupina nás zmlátí,že nebude co omývat vlažnou vodou.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: kam s bezdomovci
3. Září 2010 - 12:27 | Šťoural
Odpovědné trvalé bydliště není můj výraz, ale VÁŠ, anonyme, to se budu hádat. V 9:47 jste napsal: "Za psí extrementy na ulici je ODPOVĚDNÝ páníček, za lidi bez domova jejich trvalé bydliště." Ale to je detail, v podstatě s Vámi souhlasím - se zavedením pořádku. Jenom mám obavu, že politická strana, která by takový pořádek měla ve volebním programu, by byla označena za nedemokratickou. Ach, jo. Možná přímo za ty nácky a rasisty, co?
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: kam s bezdomovci
3. Září 2010 - 12:30 | Assam
Normalne napis, ze bys jim nejradsi vytetoval cislo na ruku a poslal nekam do tabora.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: kam s bezdomovci
3. Září 2010 - 12:41 | Šťoural
Konečně slovo chlapa.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: kam s bezdomovci
3. Září 2010 - 12:58 | Anonym
Assame,tobě bych nechal vytetovat smajlíka hlupáčka na čelo,aby každý věděl i na dálku,jaký jsi pitomec,aniž bys musel mít ruku na klávesnici.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: kam s bezdomovci
3. Září 2010 - 13:17 | mmm
Bezdomovci si za svou situaci ve většině případů mohou si. Když se jim nějak pomůže, bude jich akorát přibývat.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: kam s bezdomovci
3. Září 2010 - 14:34 | Anonym
Bezdomovectví je stav,který neumí dodržovat stadartní životní režim.Někdo si za to může sám,druhý do toho vlítne,ani neví jak.Cílem je vytvořit těmto lidem režim,ať se jim to líbí nebo ne.To není otázka demokracie,to je péče o lidi.Jestli bude bezdomovců přibývat,tím víc musí být celý systém propracován a pod kontrolou.Takový komplex jednoduchého domova důchodců,záchytky a šatlavy s polovojenským režimem pro nepřizpůsobivé.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: kam s bezdomovci
3. Září 2010 - 14:50 | Šťoural
Neví někdo, kolik je u nás bezdomovců? V nějakých novinách jsem četl odhad, že téměř půl milionu. To mi přijde moc - každý dvacátý?
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: kam s bezdomovci
3. Září 2010 - 15:00 | Šťoural
Zjistit počet nebude jednoduché. Teď jsem hledal na netu, většina pramenů uvádí počty 50-120 tisíc "klasických" bezdomovců. Dále se píše o lidech bez domova, tím se myslí po ubytovnách, u kamarádů po zahradnických domcích, v kůlnách, na půdách a podobně. Takže "pod mostem" 100 tisíc, celkově asi 200 tisíc?
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: kam s bezdomovci
3. Září 2010 - 15:02 | Pavel
Úvaha, že za psí extrementy na ulici je ODPOVĚDNÝ páníček mě přivedla k zamyšlení, kdo je odpovědný za lidské extrementy, pokud je jejich původce nedohledatelný. Alespoň do doby, než se jejich původ bude zkoumat pomocí testů DNA.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: kam s bezdomovci
3. Září 2010 - 15:13 | Šťoural
Z logiky věci vyplývá, že za naše exkrementy je ODPOVĚDNÝ náš páníček, tedy parlament, vláda, senát a prezident. Teď nám utahují opasky, aby se té odpovědnosti částečně zbavili.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: kam s bezdomovci
3. Září 2010 - 15:29 | Dark Side
Assame,fašismus jako klacek na oponenty ? To je častá zbraň,ale k ničemu.A jelikož jsem v dobrém rozpoložení (právě jsem si rozehnal kýlu),mohu tě ujistit,že fašista nejsem.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: kam s bezdomovci
3. Září 2010 - 16:36 | Maceška
Zabít vás může kdekdo, nejen bezdomovec. To abyste pak taky s kdekým šíboval. Zcela nereálné.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: kam s bezdomovci
3. Září 2010 - 17:36 | občan
Už to bylo i v televizi. Byli to rómové. Shodili mu prý čepici,měl holou hlavu,mysleli si že je to skin,tak ho umlátili. V opačném případě by to byla rasová vražda,takhle asi ne.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: kam s bezdomovci
3. Září 2010 - 17:39 | anonym
Když se tak šťouráme v exkrementech,z logiky věci vychází,že za naše exkrementy je ODPOVĚDNÝ náš páníček,tedy parlament,vláda,senát a prezident , proto se modleme ,aby tento exkrement byl co největší a pravidelný.Doufejme,že utahováním opasků se nezbaví své odpovědnosti zcela.To by dopadlo jak v"Když se rozlobíme,budeme zlí",kdy Bud Spencer říká,že když má hlad,tak nese.. a když nese..,tak je nas......A když tak filozofuji,kdo je ODPOVĚDNÝ za exkrementy parlamentu,vlády,senátu a prezidenta?
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: kam s bezdomovci
3. Září 2010 - 17:47 | Šťoural
To je, anonyme, čirý ateismus, neboli záludná otázka, kdo stvořil Boha.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: kam s bezdomovci
3. Září 2010 - 20:51 | Dark Side
Anonyme,no přece jejich svědomí,ale až vyprší jejich imunita :-))
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: kam s bezdomovci
4. Září 2010 - 7:56 | Maceška
A to víte, nebo si jen domýšlíte? Bohužel si někteří diskutující tyto dva pojmy rádi a leckdy i záměrně pletou.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: kam s bezdomovci
4. Září 2010 - 9:13 | sgabriel
Přečetl jsem si letem světem diskusi a mám otázku - Existovalo vůbec někdy v České Lípě zařízení pro které by byli bezdomovci v popisu práce? Něco jako je K-centrum pro narkomany ...
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: kam s bezdomovci
4. Září 2010 - 9:36 | Quitman
Existovala a existují, např. Dům humanity a denní stacionář Česká Lípa, Dům Jonáš - dům pro matky s dětmi v tísni (Farní charita Česká Lípa).
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: kam s bezdomovci
4. Září 2010 - 10:10 | vrták
viz Bártův poslední díl Štafety s Lukášem Průchou
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: kam s bezdomovci
4. Září 2010 - 10:20 | sgabriel
Tak někde existuje systémová chyba na jejímž základě se bezdomovcům dostává méně pomoci než je potřeba ...
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: kam s bezdomovci
4. Září 2010 - 13:14 | anonym
No sláva!!Díky Vám,sgabrieli,konečně někdo řekl nahlas to ,co tady "voslím"celý pátek.MěÚ Česká Lípa musí vytvořit zcela vyhovující zařízení tohoto druhu a pak může s úsměvem na tváři vyžadovat pořádek od nepřizpůsobivých.A pro ty,co se budou ptát,kde na to brát peníze,tak ze záchytky a šatlavy,která by měla součástí tohoto zařízení,z radarů s kamerou,které by měly být umístěny u škol,přechodů a jiných nebezpečných míst a kdo tam pojede nesprávně,tak zaplatí do městské kasy
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: kam s bezdomovci
4. Září 2010 - 14:12 | Dark Side
Nešla by vyhlásit bezdomovecká daň ?
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: kam s bezdomovci
4. Září 2010 - 14:18 | František Chot
Asi skutečně jediným zařízením pro bezdomovce, které to má v popisu práce jako hlavní náplň svojí činnosti, je Dům humanity. Jeho kapacita není, podle mne, nijak velká a navíc DH jako takový poskytuje hlavně možnost přespání a osobní hygieny. Trochu jiné zaměření má denní stacionář při DH.
ostatní jmenovaná zařízení - Dům rychlé pomoci, Farní charita, jsou zaměřené především na matky s dětmi nejen v tíživé soc. situaci, ale i např. vystavené domácímu násilí a pod.
S bezdomovectvím je problém i v tom, že velká většina klasických bezdomovců si ho nevybrala jako svůj záměrně preferovaný životní styl. Jsou to nemocní (obvykle duševně) lidé. Bohužel, i alkoholismus je nemoc a je dost obtížné zjišťovat, jestli je u toho kterého bezdomovce primární, nebo sekundární.
Samozřejmě, že nejlepší by bylo odstraňovat příčiny. To ale v dnešní době půjde dost těžko. Jinak asi v principu souhlas s příspěvkem anonyma ve 14:14.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
