Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
http://ekonomika.idnes.cz/dalnice-se-budou-stavet-dal-barta-zastavi-jen-ctyri-stavby-silnic-py1-/ekonomika.asp?c=A100812_210900_ekonomika_abr
Co vy na to? Jste příznivci nebo spíše odpůrci nové stavby?
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Komentáře
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
13. Srpen 2010 - 7:43 | Jirka
Mě to připadá logické. V rámci salámové metody se zatím nestaví celý obchvat až do Boru, ale jen první část kolem jihozápadního okraje České Lípy, takže i kdyby se to dostavělo, tak to dopravě v Lípě příliš neulehčí - tranzitní doprava na sever by tak jako tak nadále projížděla městem. Ve státě je mnoho důležitějších dopravních staveb než kousek obchvatu odnikud nikam, takže jestli je nutné šetřit, tak právě tady.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
13. Srpen 2010 - 8:37 | Pavel
Souhlasím s Jirkou. Pokud by nebyla 1. část výstavby obchvatu zastavena, měla by Lípa luxusní napojení do Dubice, ale tím by to končilo. Otázkou je, na kolik vyjde zakonzervování rozestavěné stavby.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
13. Srpen 2010 - 10:00 | sgabriel
Pavel: Taky mě to napadlo ... a na jak dlouho ...
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
13. Srpen 2010 - 12:36 | František Chot
Jirka, Pavel i sgabriel mají hodně pravdy.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
13. Srpen 2010 - 13:22 | jarin
Vyhozený prachy, takže nadále nebezpečná ucpaná silnice Lípa-Bor. Bezva
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
13. Srpen 2010 - 14:24 | Maršíček
Tý obchvat nepomůže. Většina dopravy na této silnici je mezi Borem a Lípou. Tak kdo by si zajížděl po obchvatu, když může jet přímo. Vyhozené peníze. Kdyby se daly na veřejnou dopravu, mohlo by se mezi oběma městy 50 let cestovat zadarmo. Toho by spoousta lidí využila a silnici by se ulevilo.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
13. Srpen 2010 - 15:40 | Šťoural
Uvidíme, jak horká se ta kaše nakonec bude jíst. Nejhorší variantou je: "Budeme šetřit, ať to stojí, co to stojí". Připadá mi to silně zpolitizované. Slyším silácké výkřiky, které důvěru nevzbuzují.
Doufám, že z rozestavěného nájezdu udělají alespoň korzo po pěší, popřípadě skanzen s vyhlídkou na protihlukovou stěnu. Mělo by se vybírat vstupné.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
13. Srpen 2010 - 16:51 | jarin
Maršíček z čeho vycházíš? z nějaké studie? Sotva. Stejné je to totiž jako obchvat N.Boru, ikdyž je to o něco delší, naprostá většina (transitní nákladní doprava má do NB zákaz) jede po obchvatu. Myslíš, že kamioňák pojede 50 km/h 1/2 hodiny přes semafory Českou Lípou jen proto, že cesta je o 2 km kratší? Já myslím, že spíš ne. Ad. peníze na veřejnou dopravu - nehledě na to že většina dopravy přes ČL je tranzitní, by stát peníze krajům či městům na objednání veř. dopravy nedal.
Tahle absolutně nelogická "úspora" nás přijde velmi draho. Zastavit to je to nesmysl, zajímala by pokuta, kterou zaplatí stát staviteli. A hlavně šetří se na co? Vždyť se to stejně jednou bude muset dostavit....
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
13. Srpen 2010 - 17:49 | Jarek
Tranzit tvoří zhruba třetinu dopravní zátěže mezi Novým Borem a Českou Lípou, z asi 13 tisíc jednotkových vozidel za 24 hodin.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
13. Srpen 2010 - 18:52 | Šťoural
Už je to asi definitivní. Jsem zvědavý, jak to zakonzervují. A jak dlouho budeme mít v Sosnové takhle neobvyklý pomník.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
13. Srpen 2010 - 19:40 | jarin
Jarek: odkud čerpáš info o dopravní zátěži, prosím?
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
13. Srpen 2010 - 22:41 | houkadlo
Další skanzen kapitalistické nenažranosti.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
14. Srpen 2010 - 3:33 | Jenda
Jarek to popletl, je to obráceně. Z toho počtu jsou dvě třetiny tranzit, nd Lípou na Bor asi 13-14 tisíc vozidel, pod Lípou směr Zahrádky kolem 10 tisíc. Ale tuším, proč MD zastavilo stavbu přeložky. Většina tranzitu (kamiony) směřuje na hraniční přechody (Jiříkov, Varnsdorf). Jenže zároveň se konečně od Hrádku staví na polské straně pokračování R10 od Liberce. Brzy se dostaví, a pak půjde tenhle tranzit převážně tudy. Čeká se, že dopravní význam I/9 silně poklesne. Bodejť, kdo by se trmácel přes kopečky a každou chvíli zamrznul třeba na Šébru, když může jet po pohodlné rovné silnici, do Chrastavy dokonce čtyřproudové.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
14. Srpen 2010 - 17:15 | Anonym
Ten most byl přece rychlý kamarádšoft pro Rebíčka, bylo přece od začátku všem jasné že je pitomost stavět most někde kde nepokračuje cesta a kvůli kterému se tam už stala spousta dopravních nehod kvůli zpomalování a teď nepřirozenému projíždění... To si někdo na poslední chvíli namastil kapsu...
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
15. Srpen 2010 - 14:06 | vrták
Zvedněte ruku, kdo obchvat skutečně potřebuje. podle mě je to typický megalomanský produkt, který má pustit rozpočtu žilou. Jezdím do Boru několikrát týdně a když zrovna nenarazím na nějakého vraha, co nevydrží jet stovkou, není problém. Jo, vlastně ještě když jsou slevy v OBI nebo nefungují dolní semafory. (Když nefungují horní, je průjezdnost ještě o něco lepší.)
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
15. Srpen 2010 - 19:42 | občan
Ono nešlo jen o trasu na Nový Bor, ale i odklon dopravy ve směru z M.B. na Děčín mimo město.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
16. Srpen 2010 - 7:05 | Anonym
jak se to zakonzervuje?si se to postupně rozebere,myslím.Tedy někdo ukradne co půjde.
A
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
16. Srpen 2010 - 7:08 | Vondrák
Zas by po přeložce jezdili lidi od Nového Boru do Lípy po Děčínské. A tam je větší provoz (20 tisíc vozidel za 24 hodin!) než na I/9 (13-14 tisíc).
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
16. Srpen 2010 - 10:49 | FrantaZ
CL bude město obchvatů.První obchvat si CL nechala udělat středem města,druhý se cpe přes Dubici a až se ukáže,že je to špatné řešení,tak další bude někdy přes Svárov a Starou Lípu?Nebylo by lepší přesunout CL ?
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
16. Srpen 2010 - 11:12 | František Chot
Tak, tak ...
jenom ten "první obchvat ... středem města" byla (a je) pouhá přeložka silnice I/9 tak, aby nevedla po místních (městských) komunikacích (5. května, Jiráskova ...)
Další mají odvést tranzitní dopravu jak ze silnice I/9, tak i II/262.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
16. Srpen 2010 - 13:06 | FrantaZ
Milej pane Chot,trochu si hrábnem do svědomí...Když v r.1970 jsme nemohli přejít v neděli v podvečer ulici Pražskou-dnes Jindřicha z Lipé,protože se Pražáci vraceli z chalup,byl nám slibován obchvat(!!!!!)na Nový Bor.Vy to dnes nazýváte pouhou přeložkou.Každé město mělo štěstí nebo neštěstí na plánovače "strategického plánu města".Jak na tom je CL,se podívejte kolem sebe.Tranzit středem města,do práce se chodí přes celé město do záplavové průmyslové zóny.Vy si myslíte,že vývoji města se vždycky dá šance podruhé či potřetí?Plánovaný obchvat II má stát cca 2 miliardy jen kolem Lípy.Kolik peněz dává Lípa ročně do rozpočtu státu z místního průmyslu?Dnešní finanční krize jasně odpověděla všem těm ,co si myslí,že "von to někdo zaplatí".Obchvat II bude v nedohlednu a nám tady zůstává podivné město s podivnou dopravou,podivnými lidmi a podivným průmyslem.Kat aby to spral,dalších 10 let v p.......!
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
17. Srpen 2010 - 22:24 | wiki
...do práce se chodí přes celé město do záplavové průmyslové zóny.
A kde by jste chtěl mít průmyslovou zónu??? Místo vodního hradu nebo v městském parku?
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
18. Srpen 2010 - 8:01 | Fanta
Ona je otázka, jestli vůbec má být průmysl koncentrován do nějaké zóny. To pak právě vyvolává spoustu problémů, včetně dopravních, kvůli kterým se pak musí stavět ty nesmyslné obchvaty a přeložky. Moderní továrna není žádné čoudící monstrum, může se klidně snést i s bydlením, zejména tam, kde výroba není lifrováním a nepatrnou úpravou tun materiálu, což samozřejmě taky přitahuje dopravu. Já bych se vůbec nezlobil, kdybych chodil do práce pěšky ob jednu, dvě ulice a neztrácel denně i dvě hodiny cestou tam a zpátky.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
18. Srpen 2010 - 8:50 | FrantaZ
Wiki,on to za mne velmi trefně odpověděl Fanta.Město musí být provázaný celek s rovnoměrným zatížením dopravou ,rozvrženou zelení i průmyslem.V městě typu CL je žádoucí opravený historický střed k roku cca 1920 .Takovou koncepci musí tvořit odborníci po mnoho let.Bohužel,Lípa ztratila 50 let a dalších 10 let ztraceného času má před sebou.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
19. Srpen 2010 - 15:23 | Marlin
Ach jo. Jak to tady čtu, tak se mi chce z vás brečet. Lípa obchat nepotřebuje etc. Já tak získávám dojmu, že tak nějak nevíte o čem mluvíte. Jezdím každý den do práce o z Okrouhlé do Lípy (průmyslová zóna) a mám dvě řešení. Buďto jet přes skalici, nebo po Borský. A myslím že kdyby byl obchvat, tak mi to ušetří spoustu času a nervy. Nehledě na to, že teď abych se v lípě vyhnul semaforům (u kterých mám sto chutí spáchat nějakou gerilovou akci, kde hlavní roli bude hrát rozbruška) tak radši jezdím přes sídliště. Lada, Sever a hurá dolů. Je to rychlejší.
Lípa ten obchat potřebuje. A hlavně ho potřebuje Borská silnici. Kdo tam nejezdí denodenně a neví jak to tam vypadá tak přeci nemůže tvrdit že ten obchvat není potřeba.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
20. Srpen 2010 - 10:31 | Anonym
Ale může
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
20. Srpen 2010 - 16:55 | hlodavec
Koukám že vepřový kapitalismus požírá svoje děti.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
21. Srpen 2010 - 8:27 | Maceška
Z Okrouhlé přes Skalici do Č.Lípy je to zhruba stejně daleko, jako by to bylo po obchvatu, Marline. Rozdíly v době jízdy by byly v řádu 3-4 minut. V neprospěch obchvatu. Protože z něj by se muselo sjet buď už u Manušic, nebo pak až nad Dolní Libchavou a vracet se po Děčínské zpět do města. Takže složitější než dnes. A kvůli tomu že se má vyhodit několik miliard?
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
23. Srpen 2010 - 7:19 | Marlin
No, já spíše myslím do práce. Kde bych sjížděl až dole v Sosně a vyhnul bych se centru města.
Pro mě určitě rychlejší. Nehledě na to, že obchvat nemá být ani dvouprodouvka, že.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
23. Srpen 2010 - 8:12 | FrantaZ
Milej Marline,zřejmě začínáš chápat,že nový obchvat,tolik potřebný pro CL,bude opět nedomyšlený a bude zprovozněn na "svatýho Dindy"(pro mladé=nikdy,nebo hodně v budoucnosti).Klaus kdysi radil,že se lidé mají stěhovat za prací.Využij jeho rady a opusť Okrouhlou a zabydli se v Dubici.Do práce přejdeš v bačkorách a ročně ušetříš 18.000,-na autě.O hodinách úspor a vyvarování se nebezpečí na silnici ani memluvě.Ale něco na tom je.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
23. Srpen 2010 - 8:26 | jarin
samozřejmě že obchvat je potřeba. moc drahý, mohl vést třebas jinudy atd. atd. bla bla, chytrý řeči, ale samozřejmě odlehčení I/9 mezi Borem a Lípou je potřeba. To je bez debat
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
23. Srpen 2010 - 9:39 | Marlin
O obchvatu se mluví už někdy od 80tých let. Jen bohužel pořád neexistuje. Nechápu proč Okresní město jako lípa, nemá doposavad obchvat.
Lidi, ale proč mi přijde že nevidíte jeho výhodu. Už bez debaty rychlejší cesta na Prahu, vyhnutí se semaforům v lípe. Odlehčení dobpravní zátěže, jak na Borské ulici v Lípě, tak i na Děčínské, To se týká lidí co jedou na Prahu, nebo do Neměc od Děčína.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
23. Srpen 2010 - 10:01 | Pavel
Marline, nemůžete chtít po zelených, aby viděli obchvat jako výhodu. To přece odporuje jejich ideologii. Pro ně je jedinou cestou odlehčení dopravní zátěže přestat jezdit auty, více využívat železnici a veřejnou dopravu. Musím uznat, že v tom mají kus pravdy.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
23. Srpen 2010 - 10:35 | Marlin
Nemám rád zelený.
Po mě, jako po Petrolheadovy nemůžete chtít, abych se zbavil auta. Z autobusů mám Fóbii a vlaky začnu používat, až tu budou na úrovni a čd přestanou ignorovat Bombardier.
Pro mě je svobodná osobní automobilová doprava jedním z pilířu svobody. Můžu jet kamkoliv chci a kdykoliv chci. To mi bohužel vlak ani autobus slíbit nemohou. Kor v našem kocourkově.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
23. Srpen 2010 - 11:21 | Jansa
Marline, už to bylo napsáno, právě obchvat přinese další zvýšení provozu na Děčínské. Nikoho ani nenapadne, aby jel cestou z Boru až do Dubice či dokonce do Sosnové, a odtud aby se vracel do města. Prostě sjede z obchvatu za Dol. Libchavou a do centra pojede po Děčínské. Po nejfrekventovanější ulici v České Lípě, kudy jezdí o 50% více aut než po I/9!
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
23. Srpen 2010 - 11:26 | Jansa
Ak té svobodě. Jakápak svoboda, když musíte půl hodiny objíždět blok, kde potřebujete zaparkovat, než vám někdo uvolní místo? Třeba při cestě z Boru do Lípy dá už dnes vlak autu spolehlivě flek. Jet dnes autem znamená čekat v zácpách a chodit všude pozdě.Takto já si svobodu nepředstavuju.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
23. Srpen 2010 - 12:05 | Marlin
Ale kdo tady proboha mluví o dopravě jen mezi Borem a Lípou? Když pojedu z Boru do Lípy, do města, tak samozřejmě pojedu po Borské. To dá rozum. Obchvat se staví kvůli tranzitní dopravě, které je tady požehnaně. A hlavně na Borské, které to dosti výrazně ulehčí. Nejedná se o nás Boráky, který jezdíme do Lípy. Jedná se o lidi, který jezdí po silnici I/9 a 13ce. Kteří jedou z Prahy do němec, nebo třeb Mělník Liberec. (pro příklad, vím že cest je spoustu) Nebo když pojedu za Lípu, tak samozrejmě, radši využiji obchvat, než abych se trmácel přes semafory. O tom mluvím.
Add svoboda. Jo, bohužel (spíše bohudík) já půl hodinové objíždění bloku neznám. A co se týká mé zkušenosti, tak pokaždí když sem někam cestoval vlakem tak to bylo se zpožděním a autem bych byl rychleji. A to se týká i mého cestování po evropě, kdy mám špatné zkušenosti s leteckou dopravou a následně i s autopůjčovnama. Pro mě je jednodušší, rychlejší a levnější jet autem. Nehledě na to, že já jsem pánem svého času. A je to jen vaše volba, jestli budete stát někde v zácpě nebo ne. Pokaždé se to dá objet. Pořád jen osobní automobilová doprava je velmi svobodná a Svaz evropských socialistických republik nad ní nemá takový dohled, jak nad jinými odvětvími hromadné dopravy. PRoč myslíte, že se nás snaží stát omezovat a neustále utahuje šroub... Ale to už je na jinou debatu.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
23. Srpen 2010 - 15:10 | Maceška
Vlakem z Nového Boru do Lípy je to teď 11 minut, rychlíkem 10. Zkuste to autem, dejme tomu i bez toho hledání, kde zaparkovat. Snad jedině s takovým riskováním, že ohrozíte život svůj i dalších lidí. Svoboda vypadá jinak.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
23. Srpen 2010 - 18:04 | občan
Vaše srovnání vychází z předpokladu, že bydlíte v České Lípě v nádražní staniční budově a pracujete na nádraží v Novém Boru.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
23. Srpen 2010 - 19:21 | Franta Z.
Merline,na ty tvoje svobodomyslný kecy je jediný lék-cyklostezka z Boru ,která by šla vedle trati a končila /zatím/v Sosnové.Ty patříš mezi ty ,co by nejraději vjeli autem i do postele,ale Lípa začíná být chudé město a lidské sádlo bude brzo jediné palivo.6500 nezaměstnaných tu cyklostezku postaví za 2 měsíce a nebude potřebovat žádnou mechanizaci.A když budou radní v Boru a Lípě jen průměrně chytří,tak materiál zaplatí EU.To je řešení situace bez obchvatu,který bude na "svatýho Dindy".
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
23. Srpen 2010 - 22:50 | vrták
Ano, to chci. Pěknou cyklostezku z Lípy až do Boru. Já bych po ní jezdil na sádlo 6 měsíců v roce. Jezdil jsem za komančů i deset, ale to jsem byl Jura a dvoje rukavice byly normou.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
24. Srpen 2010 - 7:28 | Marlin
Pokud by ta cyklostezka byla, tak s tím problém nemám. Ale pořád to nemění nic na tom, že obchvat je potřeba.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
24. Srpen 2010 - 7:31 | Šťoural
Souhlasím, ale nic to nemění na aktuálním faktu, že stavba je zastavena. Jenom se neví, zda natrvalo, nebo do kdy.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
24. Srpen 2010 - 7:32 | vrták
Dá se ten postavený kus použít aspoň na inlajny?
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
24. Srpen 2010 - 8:41 | František Chot
Z takového hledání, ale především užívání, náhradních využití budou ještě problémy.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
24. Srpen 2010 - 8:48 | FrantaZ
Pane Chot ,promiňte,ale co tím "chtěl básník říci"?
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
24. Srpen 2010 - 9:42 | Jansa
Původní termín zahájení stavby byl rok 1999 ... Narychlo byla zahájena před senátními volbami v roce 2008. Aniž se uvážilo, co bude dál. Ale před volbami se leckomu hodilo, že mohl být viděn v TV, jak se drží lopaty. To se vždy líbí.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
24. Srpen 2010 - 11:09 | Marlin
No, musí to dostavit, protože jako memento téhlete doby... to není dobrý nápad.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
24. Srpen 2010 - 11:54 | František Chot
Asi takhle: byl jste se tam podívat? Na nedokončenu silniční stavbu? Její užívání např. inlajnisty, skejťáky anebo prostě jenom jako prolézačky pro kluky nebude z bezpečnostního hlediska nic moc.
Byla to jen reakce na "vrták" a poznámka na okraj - o nechtěných vedlejších dopadech zastavení stavby.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
24. Srpen 2010 - 11:58 | Marlin
Vedlejší účel - dobré místo na focení.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
24. Srpen 2010 - 12:20 | Jansa
A pro sebevrahy.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
24. Srpen 2010 - 13:04 | František Chot
Pro sebevrahy snad dost nízké (doufám!), ale to focení je dost dobrý nápad.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
28. Srpen 2010 - 11:39 | lucka
mám z toho obchvatu dost divný pocit. spoluúčast hřebíčkova viamontu, zahájení těsně před senátními volbami 2008, podivné čachry s pozemnky - tj. jejich prodej za šměšnou zlomkovou cenu ze strany města v letech 2004-5, v roce 2009 vedení pozemkového fondu, územní pracoviště ČL navíc ani nevyužilo příležitosti na zpětné odkoupení těchto pozemků - stále za přijatelnou cenu - A TO UŽ SE V SOSNOVÉ STAVĚLO !!
a pak následný nákup , prozatím asi 10%, za přemrštěnou cenu....
navíc na odlehčení dopravy úplně navěřím, spíš na přesměrování jejích toků. děčínská bude masakr! za velké peníze se je problije spousta betonu a poničí okolní krajina.jedna z mála hezkých věcí tady.
vtipný detail je, že úsek č.lípa - n.bor je v tzv. peážní kategiii. což znamená, že se za jeho použití muset platit!!
co jsme si zaplatili na daních, zaplatíme si ještě jednou na mýtném? haha.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
28. Srpen 2010 - 20:39 | Maceška
Zároveň ale krajské zastupitelstvo už před několika léty přijalo usnesení, že současná trasa I/9 mezi Borem a Lípou přejde pod Kraj jako silnice II.třídy. Za tu se platit nebude. Takže sice bude nový obchvat, ale všichni budou jezdit po staré silnici, aby nemuseli platit mýto. Už dnes řidiči placené úseky objíždějí, kde je to jen možné. Na všem tedy vydělá jen stavební firma. Skoro jsem v pokušení uvěřit, že to je také jediný důvod této zbytečné stavby.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
28. Srpen 2010 - 21:30 | občan
Mýtné platí nákladní vozy a kamiony. A není nic jednodušího,než jim po převedení silnice do II.třídy omezit vjezd tak, aby nemohli celou trasou I/9 na území města projíždět. Ale to se Vám nehodí do Vašich fabulací, Vy potřebujete strašit lidi.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
29. Srpen 2010 - 9:19 | Maceška
Omezit vjezd? Na veřejnou komunikaci?! Jak? Musel by být nějaký zákonný důvod. Kromě toho by stejně musela být výjimka pro zásobování (při nynější trase I/9 leží v Lípě skoro všechny supermarkety), a nikdo nebude mít sílu, aby zastavoval každý kamion a kontroloval řidiči papíry, jestli opravdu veze zboží do Lípy, nebo si tudy jen zkracuje cestu a vyhýbá se zpoplatněnému úseku. Je mi líto, ale tomu objíždění nebude možno zabránit.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
29. Srpen 2010 - 9:36 | vrták
Počítají i-noviny s nějakými anketami mezi čtenáři. Docela by mě zajímalo, jak by hlasování v tomto případě dopadlo. Co udělat třeba nějaké ano/ne? Novou rubriku, každý týden nový dotaz.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
29. Srpen 2010 - 9:37 | vrták
A moje odpověď k tomuto dotazu: obchvat nepomůže.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
29. Srpen 2010 - 11:05 | Hanz
Co takhle policie? Znáte jí? Ta by měla kamióny kontrolovat..alespoň než si zvyknou
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
29. Srpen 2010 - 11:47 | občan
Maceška neví jak se omezuje vjezd? Přece zákazovou značkou. Kulatou s červeným rámečkem. Uvnitř bývá obrázek vozidla, kterému je vjezd zakázán. K vidění jsou na řadě křižovatek ve městě.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
29. Srpen 2010 - 13:35 | Maceška
Někde ve vedlejší ulici snad. Ale na silnici II.třídy?
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
29. Srpen 2010 - 13:50 | Lucie
pomníky Baťovi dálnice z roku 193x ...
http://commondatastorage.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/37454986.jpg
http://www.romixx.webzdarma.cz/cestovani/JJ06/dalnice_soubory/image004.jpg
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
29. Srpen 2010 - 13:52 | Lucie
Maceško, máte řidičský průkaz? A zvláště teoretickou část? Co se Vám stále zdá divného na značce "zákaz vjezdu nákladních automobilů" ?
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
29. Srpen 2010 - 14:19 | Maceška
Nic. Viděla jste už někdy takovou značku na silnici II.třídy? Nota bene na silnici, kolem které jsou supermarkety zásobované právě kamiony?
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
29. Srpen 2010 - 15:11 | Jirka 1
Celý obchvat je megalomanská stavba a za těžké peníze (5 miliard + plus nějaké navýšení tam bude, to se nebojte). Celkem měl mít 6 mega mostů, z toho 4 v oblasti Horní Libchava - Skalice, jejichž opravy by za pár let stály další desítky miliónů. Navíc přivádí dopravu do dosud poklidné oblasti.
Za ty peníze se měla raději rozšířit stávající silnice na Nový Bor, opravit průtah městem, udělat pořádnou křižovatku mezi touto silnicí a sídlišti, a hlavně nestavět obytné domy až k této hlavní silnici.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
29. Srpen 2010 - 16:33 | Maceška
S tím se dá souhlasit.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
29. Srpen 2010 - 17:52 | Hanz
S tím by se dalo souhlasit asi tak před 110 lety, teď už tam ty obytné domy nějak stojí..
Taková značka například omezuje vjezd kamionů do Jičína, Hořic a pravděpodobně i do Nového Boru.
Co se týče supermárketů tak se logistická situace vždy přizpůsobuje předpisům a omezením v dané oblasti a né naopak.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
29. Srpen 2010 - 18:01 | Maceška
Jako že by se ty supermarkety zásobovaly vrtulníkem? Nebo že by se někde u Zlatýho buřtu udělalo obrovský překladiště, a tam by se zboží pro Lípu překládalo na menší auta, a ta by se v kolonách sunula do města?
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
29. Srpen 2010 - 18:44 | občan
Je až dojemné, jakou má Maceška starost o zásobování supermarketů.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
29. Srpen 2010 - 19:38 | Hanz
Ne, prostě by měly povolení pro zásobování..ostatní transit by jezdil po obchvatu.
Maceška si spíše myslí, že všechny kamiony světa míří do intersparu.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
29. Srpen 2010 - 19:52 | Jirka 1
Hanz: S tím by se dalo souhlasit asi tak před 110 lety, teď už tam ty obytné domy nějak stojí..
Na to mám trochu jiný názor. Hodně budov, a nejen obytných, kolem hlavní silnice vyrostlo v době před pár lety. Zavzpomínejte.
V bezprostřední blízkosti domů vedla silnice jen v oblasti Svárova, kde taky vyrostla na jedné straně protihluková stěna a na druhé straně val. Pak ještě od úseku, kde přemosťuje Moskevskou ke křižovatce na Mariánské.
V poslední době se ale výstavba tlačí stále blíže k této silnici. Ať to jsou nové bytové domy na Ladech, výstavba Na kopečku u kola, nebo i hypermarkety...
Prostě se ta hlavní silnice "nerespektovala". Přitom by třeba stačilo málo. Například místo super hypermarketu Albert vysázet pás zeleně a oddělit tak starší panelovou výstavbu na Ladech od této silnice, to samé kolem Sluneční, na úseku Lípa - Bor při rozšiřování nabídnout majitelům domů v bezprostřední blízkosti odkup jejich nemovitosti (kolik jich je? 15?), atd.
Řešení by skuteční odborníci určitě našli.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
29. Srpen 2010 - 20:09 | vrták
Před chvílí jsem tam jel a snažil se synovi vysvětlit, odkud kam most jede. Nakonec jsem mu řekl to, co tady někdo radil - že je to jen tribuna pro autodrom.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
30. Srpen 2010 - 6:31 | Jansa
To nemíří. Ale tvrdit to samozřejmě budou. Proč by si jejich řidiči zajížděli a ještě navíc platili mýto? Jsme Češi!
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
30. Srpen 2010 - 7:18 | Marlin
Jé, to je diskuze :) Mě už ubýva se jen bavit nad vašima úvahama. Mám takové tušení že 90% z vás co se tady nad tím rozčilujete tak o problematice dopravy a infrastruktury nevíte skoro vůbec nic.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
30. Srpen 2010 - 7:33 | hill bill
Ne, my to jen platíme :o)). Taky po tom jezdíme, musíme se na to koukat, takže proč si o tom nepoplkat. Myslím, že ti, co o tom politicky rozhodli, věděli stejný prdlajs.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
30. Srpen 2010 - 7:44 | Šťoural
Také bych odborníky nepřeceňoval, zejména co se týká představ o budoucnosti.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
30. Srpen 2010 - 7:54 | Pavel
V internetových diskuzích se objevuje velice mnoho fundovaných odborníků. Mnohonásobně více,než jich sedí na příslušných místech. Jak to ale zařídit,aby si své pozice vyměnili?
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
30. Srpen 2010 - 9:06 | František Chot
Já bych navrhoval rozlišovat ty, kteří tomu rozumějí a projektují - odborníky, a ty, kteří o tom rozhodují - politici a majitelé stavebních firem. Možná i to "plkání" pak bude jednodušší.
Jinak si myslím, že ve slušnosti má každý právo vyjádřit se ke všemu.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
30. Srpen 2010 - 10:52 | Jansa
Oni průtah I/9 přes Českou Lípu taky vymysleli odborníci. Přinejmenším se to tvrdilo.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
10. Září 2010 - 23:07 | jumper
myslim že nacpat dopravu do krajiny okolo libchavy, slunečný je zločin. čl je provinční město nic moc, jediný co tu je je krajina.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
11. Září 2010 - 7:54 | Maceška
Ony ty obchvaty trochu připomínají středověké hradby. Taky brání svobodnému pohybu a komplikují lidem přístup do přírody. Akorát, že hradby vás obvykle nezabíjely. Hradby se nakonec přežily a byly zbourány ...
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
15. Září 2010 - 20:02 | Robert
Vážení, rozsáhlá diskuze k obchvatu je zajímavá a v mnoha případech je zde psána pravda. Ale shrňme veškeré pody příspěvků. Opravdu dostavěný obchvat by ulehčil městu a tranzitní doprava by byla nucena jej využívat. Namísto toho budeme několik let jezdite neupraveným dvoupruhem kolem Sosnové, kde za čas dojde k devastaci nového koberce a budeme jezdit už jen po tankodromu. Také by mne zajímala vyčíslená výše úspor. Každé zakonzervování jakékoliv stavby stojí stejně slušné náklady, také by mne zajímalo, jaké náklady bude stát platit jako penále stavebním firmám, kolik lidí přijde o práci a bude jim vyplácena sociální dávka a nakonec kolik bude stát znovu rozjezd stavby obchvatu a díky inflaci a kolik se prodraží, než měla stát původní stavba. Proto by mne zajímal poměr současných úspor a více nákladů, které vzniknou. A to se nejdná jen o náš obchvat, ale o všechny pozastavené stavby.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
15. Září 2010 - 20:29 | vrták
Mě by taky zajímalo, kdy dají pryč ty cedule, podle nichž se nesmí na kole projet pod mostem od autodromu do Sosnové. Měly si je vzít s sebou, takhle si připadám při každém průjezdu jako kriminálník nerespektující pravidla.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
16. Září 2010 - 5:38 | Šťoural
Ona jedna paní povídala, že nový ministr se po nástupu do funkce rozhlédl a zjistil, že jeho předchůdci se napakovali při rozjíždění nových dopravních staveb takovými úplatky, až mu oči přecházely. A co teď? Je to prosté: zastaví stavby a postupně je bude za veřejného jásotu opět povolovat - za nové a další úplatky.
Pokud tahle jedna paní má pravdu, potom už ale nejde o úplatky, ale o výpalné. Co myslíte?
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
16. Září 2010 - 7:45 | Pavel
Pokud bude ten "úplatek" slevou z ceny za odevzdané dílo a skončí ve státní kase, tak proč ne. U železničních staveb už to najednou dělá 6 miliard. Proč to nešlo dříve?
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
16. Září 2010 - 17:20 | Hanz
Otázkou je, kde těch 6 miliard skončí...
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Česká Lípa si na obchvat ještě asi počká ...
16. Září 2010 - 17:21 | Hanz
Otázkou je, kde těch 6 miliard skončí...
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
