Altruismus za každou cenu.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Komentáře
Re: Altruismus za každou cenu.
27. Leden 2012 - 19:38 | milan zahradnik
Kdy považujeme altruistické chování člověka za morální ?
Příbuzenský altruismus mezi lidmi i zvířaty je nejčastější a snadno pochopitelný.
Vzájemný (reciproční) také, oba druhy ze spolupráce profitují. Služba a protislužba.
Altruismus jako symbol postavení- silnější pomůže slabšímu a dává tak najevo svou nadřazenost.
No a teď si můžeme zkusit zařadit ty odpůrce a zastánce ,,Dobronína".
Příklad: Když dáme k sobě 2 psy, jeden udělá něco nesprávného, pak druhému je to jedno, dokud mu to nezpůsobuje bolest.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Altruismus za každou cenu.
27. Leden 2012 - 19:42 | Milan Bárta
A tak to mohlo být hezké téma ...
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Altruismus za každou cenu.
27. Leden 2012 - 20:06 | milan zahradnik
Však to může přeci být dál hezké téma, jen jsem trochu uvedl, co mě k němu přivedlo.
Nebo vyprovokovalo ?
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Altruismus za každou cenu.
27. Leden 2012 - 20:08 | milan zahradnik
A budou pointovky, p.Bárto ? Se mi líbí.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Altruismus za každou cenu.
27. Leden 2012 - 20:09 | Milan Bárta
Altruismus je hezké téma, ale nevidím žádnou souvislost s Dobronínem. Takto ho chápu jen jako provokaci.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Altruismus za každou cenu.
27. Leden 2012 - 20:11 | Milan Bárta
Pointovka dnes bude určitě, zítra ještě nevím. Ale to není o altruismu, jsou bez nároku na honorář, ale k ukájení mého ega :o)).
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Altruismus za každou cenu.
27. Leden 2012 - 20:55 | milan zahradnik
Vysvětlím, přiznám se, že mě skutečně trochu vyprovokoval příspěvek růženína do půl roku staré diskuze 26.1.2012. DNA s konečnou platností vyvrátila lež tzv.Odpůrců. Kolikátou již ?
A trochu víc ten další od p.Tichého,kde ty 4 odpůrce spočítal a vyjmenoval.
Poslední je věcný příspěvek Dark Sida, ten je oba asi spíš zklidnil..
A teď ještě k těm psům : Chápu chování ,,německého ovčáka,, že se rve za své soukmenovce
- asi příbuzenský altruismus ? Nerozumím a nechápu chování českého voříška,reciproční ?
Anebo by to mohl být v lepším případě altruismus za každou cenu.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Altruismus za každou cenu.
28. Leden 2012 - 20:41 | milan zahradnik
Nedávná epizoda k tématu - Jdu domů s nákupem a proti jde takovej trochu pobuda, kterýho znám od vidění, dělá stavebního dělníka. Tentokrát ale pozdraví a vzápětí si říká o 6 korun, že má hlad.
Na rohlíky. Ty nemám, ale byl pořádně překvapenej, když dostal půlku krájenýho chleba. Přiznám, že můj altruismus nezačíná na penězích, dokonce ani těch nejmenších.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Altruismus za každou cenu.
29. Leden 2012 - 18:16 | růženín
Takže když jsem dal podnět k této altruické diskuzi.A taky proto,že dlouhidobě chovám německé ovčáky,kteří si nejraději hrajou s českými voříšky.Moc o tom nevím a tak jsem si nejprve něco přečetl. Za odborníka nepovažuji,ale ztotožňuji se s tímto vysvětlením altruistického chování,které je dáno motivací k takovému počítání
1.Normocentrická motivace: vyskytuje se u lidí, kteří cítí silný závazek se skupinou, s níž se identifikovali a cítí se zavázáni k plnení skupinových norem.
2.Zásadová motivace: je autonomně odvozena, ovlivněna vírou či ideály spravedlnosti.
3.Empatická motivace: je vedená city jako je lítost, soucit, náklonnost, znepokojení.
Je to úplně jednoduchý.Vy jste ad3,já ad 2 ,no a ty čtyři Odpůrce si dosaďte.Napovím,že ji spojuje nenávist k panu Tichému,což slouží k rozpoznání i v internetových diskuzích,kde už sami neví pod jakýni nicky vystupují viz. ..... Pavle,co mne napadáš,já jsem taky proti Tichému!!! :o)))
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Taky si myslím,
29. Leden 2012 - 18:20 | Jan Tichý
jako kolega Bárta, že případ Dobronín nemá s altruismem moc společného. A narážky na německého ovčáka a českého voříška jsou v těchto souvislostech trochu (nacionalisticky?) divné.
Ale na internetu jsou dostupná slovníková hesla i bakalářské práce, které téma altruismu z pohledu přírodovědy, sociální psychologie nebo etiky a morálky fundovaně rozebírají na desítkách stran. Tím by šlo začít, pokud bude ovšem zájem.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Altruismus za každou cenu.
29. Leden 2012 - 20:31 | milan zahradnik
Vzpomenete si, kdy vám naposled někdo cizí nezištně pomohl ?
Nějak se nám pomoc bližnímu v tom novém kapitalistickém světě vytratila. Myslím tím skutečnou konkrétní pomoc člověka člověku, i kdyby to mělo být jenom rozměnit drobný. A troufli byste si o to požádat ?
Nepočítám k tomu vůbec ty různé dárcovské SMS a podobné masově organizované akce.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Altruismus za každou cenu.
29. Leden 2012 - 21:22 | růženín
Máte pravdu,že za komunismu jsme byli trochu stmelenější.Asi to bylo tím tlakem.Ale myslím,že lidé z mého okolí si pomáhají stále.Ono když máš barák,tak to mnohdy jinak nejde.Děláš dříví,seno,je to tak nějak automaticky.Zapomenu vyndat popelnici a už mi soused hlásí,že to udělal za mne.Mám sněhovou frezu,tak to projedu i sousedům.Oni mi zas píchnou bubnovou sekačkou.Ani tak nějak o tom nepřemýšlíme.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Altruismus za každou cenu.
29. Leden 2012 - 23:12 | milan zahradnik
Ano, stejné zkušenosti se sousedskou pomocí mám taky, to je podobné jako když si lidé pomáhají v rámci rodiny. Trochu jste přehlédl v první větě mého příspěvku ,, někdo cizí a nezištně ,, A to tedy tak, že vy mu to neoplatíte, ani nebudete mít příležitost. Prostě jen tak dobrý skutek.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Altruismus za každou cenu.
30. Leden 2012 - 13:30 | Jan Tichý
Mě už občas - spíš v Praze než tady - pouštějí sednout v autobusu, tramvaji nebo v metru. Ale obvykle adolescenti nebo dospělí, ne školní mládež. Zvláštní je, když to je atraktivní žena - to si připadám jako velebný kmet Vrchlický :o))
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Drzá lež potomků......a altruismus
3. Únor 2012 - 19:28 | milan zahradnik
Nenechám si od nikoho vnutit, že se mám stydět a omlouvat za to, co udělali nějací Češi po válce nějakým Němcům .To byla jejich věc.
Jestli p.Tichý s růženínem chtějí ten stud vyvolat , je mi líto, u mně to nefunguje.
Pro tehdejší generaci Čechů, žijících v protektorátě mám dokonce pochopení. Umím si představit ty malé a větší osobní pomsty na Němcích za těch 6 let projevované nadřazenosti . Leckdy to byly
spíše osobní pomsty za osobní příkoří. Člověk člověku vlkem.
Anebo: Jsem člověj a nic lidského mi není cizí.
Pro to všechno pochopení mám, taky altruismus, ale každý má své svědomí, já se za nikoho
kát nebudu ,nikomu jsem nic neudělal.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Altruismus za každou cenu.
3. Únor 2012 - 19:41 | Dark Side
Zcela souhlasím s Milanem Zahradníkem.To jenom někteří chytří po půl století přesně ví,jak by se tenkrát zachovali.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Altruismus za každou cenu.
3. Únor 2012 - 23:18 | růženín
Jde o to,zda se cítím za příslušníka nějakého etnika,třeba Čechem.Pak mi nemůže být jedno,co dělají nebo dělali nějací Češi.To je právě ta devastace národa,jeho svědomí.Je mi jedno,co se dělo v pohraničí,před válkou,po válce,co dělali komunisti v 50.letech,za normalizace.Co dělají někteří Češi dnes,denně skončí 1 miliarda nějakým Čechům neoprávněně v kapse.Takhke se to záměrně udržuje.Protože to některým Čechům vyhovuje.Jsou takové černé ovce,kterým se to nelíbí.Jsou chytří i po 50letech.Ať dají pokoj,já to všechno nějak prolez a chci mít klid,protože jsem nikomu nic neudělal.Je v té kotlince trochu zatuchlo,ale ten smrádek je náš.
Zrovna koukám na St1.Slováci vyšli kvůli korupci do ulic
Kdo neskáče není Čech hop,hop,hop!!!
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Altruismus za každou cenu.
3. Únor 2012 - 23:36 | Dark Side
no nevím jestli bys skákal i tenkrát.Dnes už můžeš,to je ten rozdíl.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Altruismus za každou cenu.
4. Únor 2012 - 10:28 | růženín
Ona taky brzo neskákala většina těch,co poznali,že jsou deutsche Böhmen.Pro ty Říšské to byli německy mluvící Češi,v čemž měli pravdu.
Ale zpět k altruismu.Proč nám vadí Sud.Němci a ne Slováci?Vždyť vyhnali Čechy horším způsobem než ze Sudet.Rozbili stejně stát.Dokonce dvakrát.Zahájili po boku Hitlera WWII napadením Polska z jihu.Posílali Židy do koncentráků a ještě za to platili.Slovenská armáda bojovala celou válku po boku Wermachtu
Provinili se stejně.Jejich činy ale tolerujeme.Sehrála propaganda státu svoji roli,nebo je to o něčem jiném?
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Altruismus za každou cenu.
4. Únor 2012 - 15:22 | milan zahradnik
Růženíne, zkuste se na to podívat jako já. Nevadí mi Sudetští Němci , ale ani Slováci. To jen vy se fixujete na to, že kdo se nechce omluvit , nemá je rád. To, co mi vadí je , omlouvat se někomu za něco, co se událo dávno před mým narozením. Je mi líto, nejde to.
Ty křivdy se odehrály mezi jinými lidmi a nevím jak by těm současným moje omluva měla přinést
satisfakci. Ale ani já si od nikoho omluvu nevynucuji. Historické souvislosti znám a to mi ke klidu
svědomí stačí.
Když jste zmínil Slováky, tak o nich jen malou poznámku. Chtěli být samostatný stát , tak jsou.Zdálo se jim, že jim poručníkujeme . No a přimějte někoho , aby s vámi byl, když nechce ?
Jim rozumím a území státu bylo jejich, tak teď mohou být víc než spokojení.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.





