Křižovatka u Skalice má být bezpečnější

Verze pro tisk |

Časté dopravní nehody a ohrožení řidičů i chodců na křižovatce silnice I/9 mezi Novým Borem a Skalicí vedly ke společnému setkání novoborského starosty Jaromíra Dvořáka, starosty Skalice u České Lípy Jiřího Löffelmanna a Josefa Jeníčka, zástupce Ředitelství silnic a dálnic.

Jejich společná schůzka měla za cíl iniciovat řešení současné závažné situace na tomto úseku komunikace.

„Křižovatka mezi Novým Borem a Skalicí je dlouhodobě problematická. Platí zde sice omezení rychlosti, ale to valná většina řidičů nerespektuje. Proto jsme začátkem tohoto týdne iniciovali jednání na krajském Ředitelství silnic a dálnic, které má vést ke zlepšení bezpečnosti a snížení počtu dopravních nehod, jež tu jsou velmi častou realitou,“ sdělil starosta Nového Boru Jaromír Dvořák. Ten také dodal, že další setkání zainteresovaných subjektů se má uskutečnit počátkem května v prostorách novoborské radnice.

„Na příští schůzku jsme se starostou Skalice u České Lípy Jiřím Löffelmannem pozvali zástupce Ředitelství silnic a dálnic, odboru dopravy Krajského úřadu Libereckého kraje a Policie České republiky. Smyslem dalšího setkání má být přednesení konkrétních návrhů řešení bezpečnosti na silničním obchvatu Nového Boru a nastavení dalších postupných kroků vedoucích ke snížení nehodovosti a také způsoby jejich financování,“ přiblížil Jaromír Dvořák s tím, že reálné opatření v počáteční fázi představuje instalování zpomalovacího semaforu a osazení pevnějších svodidel. Podle Jaromíra Dvořáka pak tyto bezpečnostní prvky mají předcházet zásadnějším úpravám křižovatky.

„Optimálním řešením, které chceme prosazovat, by výhledově byla změna silničního křížení na kruhový objezd. V budoucnu poté i případné dokončení silničního obchvatu směrem na Manušice. Problémy s bezpečností silničního provozu je zde ale nutné řešit co nejrychleji, proto se primárně přikláníme k osazení zpomalovacího semaforu a svodidel. Zároveň budeme usilovat i o výstavbu chodníků pro pěší v této lokalitě. Ty by pak měly být financovány ze Státního fondu dopravní infrastruktury,“ uzavřel Jaromír Dvořák s tím, že dosud chodci často využívají zdejší cyklostezku.

Nahoru

Komentáře

Re: Křižovatka u Skalice má být bezpečnější

Nééé, kruhák nééé! Preferoval bych zpomalovací střední ostrůvek před křižovatkou...

Nahoru