Zastupitelé České Lípy se dohodli na workshopu k MHD

Verze pro tisk |

O tom, jak bude zajištěný provoz MHD v České Lípě od 1. 9. 2019 se bude nadále jednat. Zastupitelstvo  města Česká Lípa na svém středečním (30. 8.) zasedání vzalo na vědomí dosavadní postup s tím, že 7. září 2017 proběhne k tomuto tématu workshop a zastupitelé se pak následně k řešení MHD vrátí.

Na workshopu se zastupitelé s odborníky budou kromě jiného především zabývat kalkulačním vzorcem pro výpočet dopravního výkonu (ceny MHD) tak, aby z něho vznikla ideální cena pro město. Původně byly v návrhu tři varianty řešení MHD v České Lípě, první počítala s tím, že by město samo zřídilo a financovalo dopravní společnost, ale tato varianta byla již na květnovém zasedání zastupitelstva zamítnuta.

Nyní se jedná o zbylých dvou variantách, kdy jedna počítá s vypsáním veřejné zakázky podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, druhá pak se založením společnosti s ručeným omezením, kterou by tvořilo město Česká Lípa a současný dopravce MHD v České Lípě, společnost BusLine, a.s.

Za kolik se jezdí jinde (průměrné ceny dopravního výkonu za rok 2016):
u DP podniků stoprocentně vlastněných městy: 55,48 Kč/km
u výběrových řízení: 40,74 Kč/km
cena dopravního výkonu v České Lípě: 41,64 Kč/km.

„Zcela zásadní je, že v případě výběrového řízení cenu dopravního výkonu určuje uchazeč a město ji pouze akceptuje, zatímco u spojení města a dopravce by si město určovalo cenu za dopravní výkon,“ uvedl místostarosta Juraj Raninec. Společnost BusLine s.r.o v lednu letošního roku přišla s nabídkou společného podniku a starostka města byla zastupiteli pověřena, aby o tom se současným dopravcem jednala.

MHD ve stávající podobě poskytuje městu kvalitní služby, občané si na MHD nestěžují, kromě stížností na chování některých řidičů. Ohledně MHD pak přicházejí podněty k posílení některých linek do okrajových částí České Lípy, které město řeší. Vytvoření vlastního městského dopravního podniku je uzavřenou záležitostí, jeho zřízení by odčerpalo většinu financí, které si město naspořilo (přes 100 milionů korun). Tuto variantu řeší pouze jistá skupina lidí, kteří mají problém se svým zaměstnavatelem (Bus Linem) a do toho rozhodně nebude město vstupovat vlastní investicí. 

Nahoru